Miért éri meg a retró magyar márkákat feltámasztani? Ezt a kérdést járjuk körbe Pécskövi Tiborral, a Márka Üdítőgyártó tulajdonos-ügyvezetőjével.
Előtte a szpotszemlében beszélünk két mesterséges intelligenciával készült szpotról is: megnézzük a KH innovációról szóló új kampányát, és az OTP AI-nagymamáját, aki az új, Utalásőr funkciót vezeti be.
A hírek között foglalkozunk egy nem megszokott reBrief-es témával: a Pamkutya 7 (hét!!) teltházas koncertje kapcsán beszélünk a mainstream szórakoztatás és a YouTube kapcsolatáról. Emellett beszámolunk arról is, hogy Görögországban bevezették a kiskorúak közösségi média tilalmát.
Az adás második felében a Mediator és az NRC közös, a magyar népesség AI-használati szokásait vizsgáló kutatásáról beszélgetünk Molnár Zoltánnal, az NRC ügyfélkapcsolati igazgatójával.
Előtte szpotszemle! Beszélünk egy új autómárka, a Chery induló szpotjairól, amelyekben Stohl András is felbukkan; a Kalmopyrin gyulladáscsökkentő reklámjáról, amiben a párna, a zsepisdoboz és a vízforraló is dalra fakadnak; és a Telekom üvöltözős-félrehallós új szpotjáról is.
Az AI-vonalra kanyarodva szó lesz a ChatGPT reklámkampányáról, amely azt mutatja be, hogyan támogathatja az AI az egyszerű, hétköznapi pillanatokat, valamint hallhatsz a New Yorkban nagy felháborodást keltő, Friend nevű AI-asszisztens bevezetéséről is.
Adásunk vendége ezúttal Janklovics Péter, színész-humorista, akit a humor reklámokban betöltött szerepéről, szerepléseiről és a kreatív folyamatokról kérdezünk.
Előtte szpotszemle, amelyben a Yettel ezúttal első szereplőnk: a Yepp szolgáltatást népszerűsítő szpot a korlátoltságon keresztül mutatja be a korlátlan netezés előnyeit. Beszélünk ezenkívül a BKK Litkai Gergellyel készült rövidvideós kampányáról, amely a kulturált közösségi közlekedés szabályait magyarázza, és szó lesz az Alfa két reklámfilmjéről is: megnézzük a biztosító új image szpotját és a Magdi anyussal a Szigeten készült videóját is.
Hallhatsz továbbá arról is, hogy elstartolt az ARC közéleti kiállítás, immár 25. alkalommal, témája az ENNYIKE lett.
Platformhírünk, hogy az NMHH kutatása szerint Azahriah és Desh lenyomták Billie Eilisht és Sabrina Carpentert a magyar streaming toplistákon.
Az epizódban technikai okok miatt nem hallhattok új interjút, ám cserébe annál izgalmasabb kampányokkal és aktualitásokkal készültünk.
A szpotszemlében szó lesz az új OTP Fizz szpotokról, amelyekkel garantáltan „elégedett leszel”, ugyanis a felhasználók minden kételyeit eloszlatják. Beszélünk továbbá az Unicum két Aranyéletet idéző reklámfilmjéről, amelyek Thuróczy Szabolcs és Anger Zsolt főszereplésével mutatják be az Unicum-sör „páratlan párosát”.
Az aktualitások között hallhatsz a CAMPING sajt frappáns „NYOMJUK!” kampányáról, a Mastercard GoGreener fenntartható közlekedésre felszólító akciójáról, és a DS Automobiles Verne Gyula művei által ihletett dizájnpályázatáról.
A műsorban a televíziós műsorgyártás trendjeiről és jövőjéről beszélgetünk, vendégünk Rajcsányi Balázs, a Play Dead Studio kreatív vezetője.
Előtte, a szpotszemlében, megvitatjuk Dzsúdló mekis kedvencét és az ehhez kapcsolódó „Felelsz vagy harapsz” videókat és más tartalmakat. Kitérünk a One vezetékes szolgáltató FOMO-ra épülő szpotjára is, amely a márkával újonnan elérhető Netflix-előfizetést népszerűsíti.
Az aktualitások között hallhatsz a Lidl és a Tisza cipő kollaborációjából született sneakerekről; a világ első retusálóversenyéről, amely Magyarországról indul, és arról is, hogy az Egyesült Államokban csökken a gyakornoki- és pályakezdő pozíciók száma a reklámiparban.
Te mennyi időt töltesz a telefonodon? Az NMHH megbízásából készült nemrég egy kutatás, amely a fiatalok és a felnőttek képernyőidejét vizsgálta – kiderült, nagyon rosszak vagyunk saját digitális időtöltéseink megbecsülésében. Erről beszélünk dr. Németh Gábor Sándorral, az NMHH online platform főosztályának jogi szakértőjével.
De előtte szpotszemle! Megnézzük a Fresh Corner új szpotját, amely a Smoky Baconnaise után egy újabb hot-dog íz érkezését hirdeti: a Spicy Paprika mindenkinek másképp csíp. Bepillantunk továbbá a Porsche aktivitásába is, amelyben Adrian Brody áll gyakornoknak az autógyártó stuttgarti üzemében.
Az aktualitások között hallhatsz a Mattel és az Egy Csepp Figyelem Alapítvány közös kampányáról: cukorbeteg gyermekek szavazhattak Magyarország Cukormentes Tortájára a cukorbeteg Barbie bemutatása apropóján. Szó lesz ezenkívül az ismét kapható, extrán szőlős Traubisodáról és a MediaMarkt új AI-munkatársáról, FUN-ról is.
Izgalmas különkiadás: stábunk idén is kilátogatott a Sziget fesztiválra, hogy szemlézze, milyen kreatív ötletekkel készültek a kitelepült márkák.
Szó lesz a Disney+ Alien-szabadulószoba-szerűségéről, a Bumbu fotópontjáról, az Old Spice kalózos-gumilabdás élményépítményéről, a Vazelin óriás szájairól, a YSL és a Notino beauty kitelepüléseiről, a Tanqueray 0%-os párakapujáról, a Johnnie Walker szerencsekerekéről, a Revolut nyereményeiről, a Dreher pozitivitásmérőjéről, a Pilsner digitális korsóiról és szerencsehordójáról, valamint a Yettel Colosseum-brandingjéről.
Bő 20 percben minden kiderül arról, milyen arcukat mutatták a márkák a 2025-ös Szigeten! :)
Az epizód vendége Vas Dóra, a Magyar PR Szövetség Kríziskommunikációs Tagozatának vezetője, akivel a szervezet friss Krízistérképéről beszélgetünk.
A szpotszemlében nyolc állatvédő alapítvány közös kampányáról lesz szó: az AI segítségével készült szpot a kutyák és macskák ivartalanítására szólítja fel a gazdikat.
Hallhatsz az E.ON tech-aktivitásáról is, amely során a Tengr.Ai-t tanították meg vízilabdás képeket generálni; és a Forbes legértékesebb magyar celebeket soroló listájáról, amelyen Majka került az első helyre.
Beszélünk a GameStar főszerkesztőjének új portáljáról is, amely szülőknek és pedagógusoknak mutatja be, mi zajlik a gamerek képernyői előtt; és arról is, hogy a Meta beszünteti a politikai reklámozást a Facebook és az Instagram felületein.
Adásunk vendége Hampuch Richárd, az IAB Audió Munkacsoportjának tagja, akit a friss Podcast Reklámelhelyezési Útmutatóról kérdezünk. Kiderül, mit kapnak a podcasterek egy ilyen útmutatótól, és az is, hogyan kell egy podcastben helyesen feltüntetni a reklámot.
De még előtte szpotszemle, amelyben hallhatsz a Yettel humoros, használtmobil-visszaváltásra ösztönző szpotjáról és az Irix égéscsillapító spray gyermekkort idéző reklámfilmjéről is.
A hírek között szó lesz az új Mizo Art Coffee kollekcióról, amely a márka és a Virág Judit Galéria együttműködésében jött létre, hazai festményeket varázsolva a kávés italok csomagolására. Beszélünk továbbá a Fizz.hu „minden nap kuponnap” kampányához készült social videóról, valamint arról is, hogy a Google mostantól az Instagram-posztokat is listázza a keresési találatok között.
Az epizód 2. felében folytatjuk a beszélgetést Szabó Bélával, a Telekom márka- és kommunikációs igazgatójával. Megbeszéljük a Telekom brand univerzum ambícióit, a BigBakShow-t, és a digitális edukációt szórakoztató tartalmakkal.
Az epizódot szokásosan szpotszemlével kezdjük, amelyben Szoboszlai Dominik és a McDonald’s legújabb filmjéről lesz szó – a reklámban a focista úgy megkívánja a hambit, hogy még egy sajtótájékoztatóról is kisétál érte.
Híreink között hallhatsz Svájc turisztikai – és egyben természetvédelmi – kampányáról, amelyben az emberek mellett a beporzók kényelméről is gondoskodnak. Szó lesz továbbá a Yettel Hajrá Hajójáról, amely a Balaton-átúszás alatt buzdítja a résztvevőket a táv teljesítésére; és beszélünk az AXE influenceres videójáról is: kiderül, vajon a dezodormárka fel tudja-e venni a versenyt a drága parfümökkel.