Keresés Jelentkezés Digitális innovációnk Mi a podcast.hu?

reBrief

Ez Magyarország reklámipari podcastja, a reBrief a Mediator és barátai szakmai támogatásával.

Vissza

reBrief

Ez Magyarország reklámipari podcastja, a reBrief a Mediator és barátai szakmai támogatásával.

Oktatás

Tudj meg mindent a hazai és külföldi kommunikációs trendekről, a reklámozásról és a marketingszakmáról csupán egyetlen podcast hallgatásával!;)

Epizódok

1-10 megjelenítése a(z) 279 elemből.
Te mennyi időt töltesz a telefonodon? Az NMHH megbízásából készült nemrég egy kutatás, amely a fiatalok és a felnőttek képernyőidejét vizsgálta – kiderült, nagyon rosszak vagyunk saját digitális időtöltéseink megbecsülésében. Erről beszélünk dr. Németh Gábor Sándorral, az NMHH online platform főosztályának jogi szakértőjével.
De előtte szpotszemle! Megnézzük a Fresh Corner új szpotját, amely a Smoky Baconnaise után egy újabb hot-dog íz érkezését hirdeti: a Spicy Paprika mindenkinek másképp csíp. Bepillantunk továbbá a Porsche aktivitásába is, amelyben Adrian Brody áll gyakornoknak az autógyártó stuttgarti üzemében.
Az aktualitások között hallhatsz a Mattel és az Egy Csepp Figyelem Alapítvány közös kampányáról: cukorbeteg gyermekek szavazhattak Magyarország Cukormentes Tortájára a cukorbeteg Barbie bemutatása apropóján. Szó lesz ezenkívül az ismét kapható, extrán szőlős Traubisodáról és a MediaMarkt új AI-munkatársáról, FUN-ról is.

Lesd meg, miről hallottál: Fresh Corner x Heinz
Porsche x Adrian Brody
Traubisoda
MediaMarkt – FUN
Kutatás – A telefonhasználat mikro-mintázatai a fiatalok és felnőttek körében
Olvass tovább
00:00:00
/
00:00:00
Izgalmas különkiadás: stábunk idén is kilátogatott a Sziget fesztiválra, hogy szemlézze, milyen kreatív ötletekkel készültek a kitelepült márkák.
Szó lesz a Disney+ Alien-szabadulószoba-szerűségéről, a Bumbu fotópontjáról, az Old Spice kalózos-gumilabdás élményépítményéről, a Vazelin óriás szájairól, a YSL és a Notino beauty kitelepüléseiről, a Tanqueray 0%-os párakapujáról, a Johnnie Walker szerencsekerekéről, a Revolut nyereményeiről, a Dreher pozitivitásmérőjéről, a Pilsner digitális korsóiról és szerencsehordójáról, valamint a Yettel Colosseum-brandingjéről.
Bő 20 percben minden kiderül arról, milyen arcukat mutatták a márkák a 2025-ös Szigeten! :)
Olvass tovább
00:00:00
/
00:00:00
Az epizód vendége Vas Dóra, a Magyar PR Szövetség Kríziskommunikációs Tagozatának vezetője, akivel a szervezet friss Krízistérképéről beszélgetünk.
A szpotszemlében nyolc állatvédő alapítvány közös kampányáról lesz szó: az AI segítségével készült szpot a kutyák és macskák ivartalanítására szólítja fel a gazdikat.
Hallhatsz az E.ON tech-aktivitásáról is, amely során a Tengr.Ai-t tanították meg vízilabdás képeket generálni; és a Forbes legértékesebb magyar celebeket soroló listájáról, amelyen Majka került az első helyre.
Beszélünk a GameStar főszerkesztőjének új portáljáról is, amely szülőknek és pedagógusoknak mutatja be, mi zajlik a gamerek képernyői előtt; és arról is, hogy a Meta beszünteti a politikai reklámozást a Facebook és az Instagram felületein.

Nézd meg, miről hallottál: A mi felelősségünk az ivartalanítás 1.
A mi felelősségünk az ivartalanítás 2.
E.ON x Tengr.Ai vízilabda
Képernyőidő portál
Olvass tovább
00:00:00
/
00:00:00
Adásunk vendége Hampuch Richárd, az IAB Audió Munkacsoportjának tagja, akit a friss Podcast Reklámelhelyezési Útmutatóról kérdezünk. Kiderül, mit kapnak a podcasterek egy ilyen útmutatótól, és az is, hogyan kell egy podcastben helyesen feltüntetni a reklámot.
De még előtte szpotszemle, amelyben hallhatsz a Yettel humoros, használtmobil-visszaváltásra ösztönző szpotjáról és az Irix égéscsillapító spray gyermekkort idéző reklámfilmjéről is.
A hírek között szó lesz az új Mizo Art Coffee kollekcióról, amely a márka és a Virág Judit Galéria együttműködésében jött létre, hazai festményeket varázsolva a kávés italok csomagolására. Beszélünk továbbá a Fizz.hu „minden nap kuponnap” kampányához készült social videóról, valamint arról is, hogy a Google mostantól az Instagram-posztokat is listázza a keresési találatok között.

Lesd meg, miről hallottál: IAB Podcast Reklámelhelyezési Útmutató
Yettel
Irix
Mizo
fizz.hu
Olvass tovább
00:00:00
/
00:00:00
Az epizód 2. felében folytatjuk a beszélgetést Szabó Bélával, a Telekom márka- és kommunikációs igazgatójával. Megbeszéljük a Telekom brand univerzum ambícióit, a BigBakShow-t, és a digitális edukációt szórakoztató tartalmakkal.
Az epizódot szokásosan szpotszemlével kezdjük, amelyben Szoboszlai Dominik és a McDonald’s legújabb filmjéről lesz szó – a reklámban a focista úgy megkívánja a hambit, hogy még egy sajtótájékoztatóról is kisétál érte.
Híreink között hallhatsz Svájc turisztikai – és egyben természetvédelmi – kampányáról, amelyben az emberek mellett a beporzók kényelméről is gondoskodnak. Szó lesz továbbá a Yettel Hajrá Hajójáról, amely a Balaton-átúszás alatt buzdítja a résztvevőket a táv teljesítésére; és beszélünk az AXE influenceres videójáról is: kiderül, vajon a dezodormárka fel tudja-e venni a versenyt a drága parfümökkel.

Nézd meg, miről hallottál: McDonald’s x Szoboszlai
Switzerland Tourism
Bees & Friends Hotels Switzerland
Yettel Hajrá Hajó
AXE
Olvass tovább
00:00:00
/
00:00:00
Az epizódban Szabó Bélát, a Telekom márka- és kommunikációs igazgatóját kérdezzük arról, hogyan vehet részt a márka a „társadalmi innovációban”, és miért több ez a CSR-nál.
Előtte a szpotszemlében szó lesz a Hinge társkereső app humoros kampányáról, amely beteljesült szerelmi történeteket bemutatva üzeni: ez az app az eltávolításra született.
Hallhatsz továbbá a Vaseline TikTok praktikákat hitelesítő kampányáról, a hazai marketingkommunikációs szervezetek összefogásában létrejött AI Guide-ról, az Otrivin helyes légzéstechnikákat tanító kampányáról, valamint a Kék Pont Alapítvány által indított digitális detox mozgalomról is.

Ne csak hallgasd, nézd is! Hinge 1.
Hinge 2.
Vaseline
AI Guide
Kikapcsolódás hete
Olvass tovább
00:00:00
/
00:00:00
Adásunk vendége Csirke Dániel, a Mediator kreatívigazgatója, akivel az idei Cannes Lions-on tapasztalható trendekről beszélgetünk.
Előtte szó lesz az OTP új vállalkozói műsoráról, az OTP Junior Piacralépők című, YouTube-on futó edutainment sorozatról; Owen Wilson és a Wolt együttműködéséről; valamint a Zoetis kisállat-gyógyszergyártó cég kampányszpotjáról, amelynek célja a tudatos gazdik edukálása.
Az aktualitások között pedig arról hallhatsz, mit gondolunk a Balázs Kicks legutóbbi akciójáról.

Nézd meg, miről hallottál: OTP Junior Piacralépők
Owen Wilson x Wolt
Zoetis
Balázs Kicks
Olvass tovább
00:00:00
/
00:00:00
Vendégünk Bánhegyi Zsófia, a Magyar Marketing Szövetség vállalati kapcsolatokért felelős alelnöke, a Szerencsejáték Zrt. volt kereskedelmi igazgatója, aki idén elnyerte az Év Európai Marketingszakembere díjat. Zsófiát a nemzetközi sikerről és az odavezető útról kérdezzük.
Előtte szpotszemle! Beszélünk az Erste új reklámjáról, amely az álmodozás helyett a tervezésre buzdít; és szó lesz az Obi legújabb hódos, slágeréneklős szpotjáról is.
Aktualitásaink között hallhatsz a Kleenex és a Bowel Cancer Australia közös aktivitásáról, amely a WC papíron és a gurigán szólítja fel az embereket az önellenőrzésre a bélrák korai kiszűrése érdekében. Szó lesz továbbá a Shein úgynevezett „sötét” gyakorlatairól, és a LinkedIn új hirdetési lehetőségeiről is.

Nézd meg, miről hallottál: Erste
Obi
Kleenex x Australian Bowel Cancer
Olvass tovább
00:00:00
/
00:00:00
Adásunk vendége Szinai Ádám, a CIB Bank marketing- és kommunikációs vezetője, akivel az önazonos márkaépítés a témánk.
Az epizód első felében a szpotszemlét a Samsung Magyarország Z-generációt megcélzó és a Z-generáció által készített kampányfilmjével kezdjük. A Galaxy S25 Ultrához a fiatalok a Compact TV „A nemZedék” című videósorozattal együttműködésben készítették a reklámfilmet.
Indul a vakációs szezon, így nem maradhatott ki a szemléből az OTP új szpotja sem, amely arról szól, hogy 8 országban díjmentes a pénzfelvétel az OTP Csoport automatáiból.
Beszélünk továbbá az Oreo Magyarország új videósorozatáról: a 10 másodperces „Nem az őseid keksze, hanem a tiéd!” videókban a képzőművészeti alkotásokra, illetve a képeken szereplők kezébe Oreokat varázsoltak.
Szó lesz még a Suzuki Pokorny Lia és Csuja Imre főszereplévésel készült reklámfilmsorozatának új részeiről, amelyekben a Suzuki vezetéstámogató rendszereinek előnyei kerülnek a fókuszba humoros megközelítéssel.
És végül hallhattok a Twix betiltott, nem biztonságos vezetésre buzdító reklámjáról is.

Nézd meg a szpotokat itt: Samsung
Werk – A nemZedék S02: Brainstorming
OTP Bank Magyarország
Oreo – Nem az őseid keksze, hanem a tiéd!
Suzuki 1.
Suzuki 2.
Twix
Olvass tovább
00:00:00
/
00:00:00
Adásunk második felét a 2025-ös Ügynökségek Éjszakája egyik helyszínén, a Mediator Full Service ügynökségnél forgattuk, mert arra voltunk kíváncsiak, hogy a látogatók milyen motivációkkal, gondolatokkal igyekeztek bepillantást nyerni a kommunikációs szakma színfalai mögé. Kiderül, hogy mi fontos még a fizetés mellett, és persze az is, hogy milyen mai reklámokat szeretnek a jövő reklámkészítői.
Az interjús körkép előtt szpotszemle. A Diego mesterséges intelligenciával készült kampányfilmjével kezdünk, ahol a kreatív koncepció alapját az adta, hogy lakásfelújításkor hajlamosak vagyunk kifogásokat keresni, miért ne kezdjük el. Megnézzük emellett a 20 éves Decathlon kampányszpotját is, amelyben a Gen D-t, azaz a Decathlon-generációt ünneplik.
Az aktuális kampányok között beszélünk a Baba Pancsimesék aktivációs kampányáról is. A Baba a tusfurdürdők flakonjaira ragasztható matricákkal kézzel fogható segítséget kíván nyújtani a szülőknek a meséléshez, és az aktivációval dedikált mesekönyvet is lehet nyerni.
Az aktualitások között pedig arról számolunk be, hogy egy szomorú és tragikus apropó miatt már Franciaországban is a közösségi média betiltását tervezik a tizenöt év alattiak számára.

A fenti reklámokért, kampányokért katt ide: Diego
Decathlon
Baba Pancsimesék szpot
Baba Pancsimesék website
Olvass tovább
00:00:00
/
00:00:00