Ez az epizód igazi mélymerülés a reklámversenyek világába.
A hazai Hipnózis és Arany Penge versenyek zsűrijéből egy-egy zsűritagot hívtunk meg, hogy osszák meg tapasztalataikat az idei mezőnyről. Vendégünk Tóth Dorottya, a DDB kreatívigazgatója, valamint Horváth Andrea, a Café Communications kreatívigazgatója.
A beszélgetés előtt, a reBrief első részében a Cannes-i reklámfesztivál számunkra legizgalmasabb alkotásait hozzuk el nektek. Szó lesz a kanadai influenszerek hajléktalanokat támogató „I changed my address” kampányáról; a Magnum „Find your summer” szpotjáról; a Coors arculatát módosító reaktív kampányáról; a Halls „Breathe through it” rádiószpotjáról; valamint a Spotify médiatervezőket megszólító, zenélő B2B aktivitásáról.
Hipnózis 2024 díjazottak Arany Penge 2024 díjazottak Kanadai influencerek címváltoztatása Magnum – Find your summer Coors Halls Spotify B2B zenélő excel
Epizódunk kiemelt témája a halott internet teória. Vendégünk Flachner Balázs, a Telex újságírója, akivel többek között social media algoritmusokról, jó és rossz botokról, és a magyarországi jelenlétükről beszélgetünk.
Előtte a szpotszemlében megnézzük a Nissan Ganxsta Zoleeval forgatott reklámját, a Rossmann Jávori Lilivel készült termékbemutató videóit és werkfilmjét, valamint a Cinema City új kampányfimjét. Szó lesz a Velux „Hiányzó elemek” című sajtóeseményéről is.
A platformhírek között pedig arról hallhatsz, hogy az Európai Bizottság szerint a Meta megsérti a digitális piacokat szabályozó keretrendszert, a felhasználói adatok reklámcélú és egyéb üzleti felhasználásától csak az előfizetős social media profiloknál tartózkodik.
Fő témánkról, a halott internetről szóló Telex-cikk:
telex.hu
Adásunk vendége Csirke Dániel, a Mediator kreatívigazgatója, akit az idei Cannes-i reklámversenyről, trendekről, tapasztalatairól kérdezünk.
Az interjú előtt szpotszemle. Megnézzük az OTP vadonatúj webshopjához, a Fizz-hez készült reklámfilmet; a Szállás.hu hűségprogramjához forgatott kampányszpotot; az MBH Bank „Szurkoljunk. Egymásnak.” kampányfilmjét; valamint az Erste Király Gábor válogatott labdarúgó főszereplésével készült „Higgy magadban Te is!” szpotját.
A hírek között hallhatsz a Cinemira Nemzetközi Gyerek- és Ifjúsági Filmfesztivál videóversenyéről; de beszélünk arról is, hogy az Európai Tanács belga elnöksége levette a Chat Control néven ismert szabályozás kérdését a napirendről; valamint arról, hogy a YouTube lehetővé teszi, hogy a felhasználók kérvényezhessék az őket másoló, mesterséges intelligencia által létrehozott deepfake videók eltávolítását.
A szpotokat itt nézheted meg:
OTP Fizz Szállás.hu MBH Bank Erste
Adásunk vendége Csirke Dániel, a Mediator kreatívigazgatója, akit az idei Cannes-i reklámversenyről, trendekről, tapasztalatairól kérdezünk.
Az interjú előtt szpotszemle. Megnézzük az OTP vadonatúj webshopjához, a Fizz-hez készült reklámfilmet; a Szállás.hu hűségprogramjához forgatott kampányszpotot; az MBH Bank „Szurkoljunk. Egymásnak.” kampányfilmjét; valamint az Erste Király Gábor válogatott labdarúgó főszereplésével készült „Higgy magadban Te is!” szpotját.
A hírek között hallhatsz a Cinemira Nemzetközi Gyerek- és Ifjúsági Filmfesztivál videóversenyéről; de beszélünk arról is, hogy az Európai Tanács belga elnöksége levette a Chat Control néven ismert szabályozás kérdését a napirendről; valamint arról, hogy a YouTube lehetővé teszi, hogy a felhasználók kérvényezhessék az őket másoló, mesterséges intelligencia által létrehozott deepfake videók eltávolítását.
A szpotokat itt nézheted meg:
OTP Fizz Szállás.hu MBH Bank Erste
Az epizód vendége Dr. Komár Zita, a Corvinus Egyetem Marketing- és Kommunikációtudományi Intézetének adjunktusa, akivel a reklámok testképre gyakorolt hatásáról beszélgetünk.
Az adás első felében szó lesz arról, hogy a Telekom a Marsra Magyar univerzumon keresztül tovább erősíti a tuning narratívát. Beszélünk továbbá a Borsodi platformváltásáról, a „Borsodi szitukat” a „Hazai pályán” kreatív platform váltja, amely a barátságokat és szurkolókat állítja a középpontba.
A hírek között hallhatsz az EY legfrissebb nemzetközi kutatásáról, amelynek eredménye szerint a celebmarketing kezd veszíteni hatékonyságából. De arról is szót ejtünk, hogy az Egyesült Államok tiszti főorvosának ajánlása szerint a közösségi médiaplatformok káros hatásait fel kellene tüntetni azok felületein.
Telekom 1. Telekom 2. Telekom 3. Borsodi – Hazai pályán Borsodi – A foci habos oldala
Dr. Törőcsik Mária, a Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Karának marketing professzora a vendégünk, a témánk pedig a nemfogyasztás trendje és a fogyasztásukat csökkentő fogyasztók motivációi.
Előtte szpotszemle: megnézzük a McDonald’s „Domi Mekis kedvence” szpotját, ahol a menü a vásárlókat a focipályára teleportálja, hogy Domi adhasson nekik gólpasszt.
Szó lesz a Rossmann új, a tavalyi évben bevezetett Nincs tragédia! platformra épülő, legújabb nyári kampányszpotjáról, amelyben a hőség elől a Rossmann segítségével menekülnek el a főszereplők a „Summer in the city” című dalra.
Végül két apák napi kampány kerül terítékre: a Vodafone megmutatja, hogy a kérdéseinkre Apa jobban tudja a választ, mint a mesterséges intelligencia; a Telekom Helló Szülő apák napi kampányában pedig arra keresik a választ különböző felületeken, hogy szükség van-e apák napjára.
Nézd meg, hogy mikről volt szó, katt ide:
McDonald’s – Domi Mekis kedvence Rossmann – Ugorj a Rossmann-nyárba! Vodafone – Kérdezd inkább apát! Hello Szülő – Apák napja
Kálmán Mátyás és Gács Tamás, a Promptmonsters alapítói a vendégeink, akikkel az mesterséges intelligenciát alkalmazó filmkészítőket és megrendelőiket összekötő vállalkozásuk elindításáról, a mögötte álló koncepcióról beszélgetünk. Kiderül az is, hogy ki lehet az, aki jól tudja promptolni a videókészítő generatív mesterséges intelligenciát.
Az adás első felében megnézzük az Auchan új image-szpotját. Beszélünk a Nestlé BEBA új kampányáról, amelyben Palya Bea segítségével inspirálják a szülőket, hogy énekeljenek a babájuknak a beszédfejlődés támogatása érdekében. Szó lesz a WWF 1%-os kampányáról: folytatták az állatok emberi élőhelyekre költözésének dramatizálását, szokatlan Facebook-aktivitással kiegészítve. Hallhatsz arról, hogy a Wizzair átfestette a magyar sportolókat a nyári olimpiai játékokra szállító gépét, amire a piros-fehér-zöld rudival szurkoló Túró Rudi is reagált; valamint arról is, hogy a Magyar Logó Társaság nyolc kategóriában keresi az ország legjobb logóját.
Megnéznéd? Katt ide:
Auchan Nestlé – Baba HANGoló dalok 1. Nestlé – Baba HANGoló dalok 2. Magyar Logó Díj
Az epizód vendége Szabó Sancó, a Publicis senior art directora, akivel a Samsung Jövőálló Akadémia Minecraft-kampányáról beszélgetünk.
Előtte foci! A MOL új kampányában arra ösztönzik a szurkolókat, hogy fogadalmakkal támogassák a magyar csapatot. A Zwack limitált szériás, piros-fehér-zöld labdát idéző Unicummal hangolja a szurkolókat az Európa Bajnokságra, míg a Dorko szurkolói mezzel, pop-up üzlettel, programokkal és promócióval készül az EB-re és az olimpiára. A Borsodi pedig kihívta a cégeket Facebookon, hogy engedjék el hamarabb a munkából a munkatársakat az este 6-kor kezdődő magyar-német meccs miatt.
Ezek mellett az adásban hallhatsz a Google kereső mesterséges intelligenciával felturbózott következő változatáról is.
MOL szpot MOL Fogadalom Borsodi Google 1. Google 2.
Az Ügynökségek Éjszakája alkalmából, május 31-én este útra keltünk, hogy a programhoz csatlakozó minél több ügynökségtől tudósíthassunk titeket, és kikérdezzük őket vagy a látogatóikat a programokról, és arról, mit várnak az esttől.
A Mediatorban kezdtünk, majd ellátogattunk a dentsuhoz, az ACG-hez, a Republic Grouphoz, az Artificial Grouphoz, a Mitohoz, valamint a Greenroom és az IPG Mediabrands közös helyszínére. Útközben néhány látogatót is meginterjúvoltunk.
Csirke Dánielt, a Mediator kreatívigazgatóját és az Ügynökségek Éjszakájának egyik ötletgazdáját is hallhatjátok arról, hogy idén mitől lettek többen az éjszakázók.
A vendégünk Falyuna Nóra, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem adjunktusa, az egyetem Tudomány és társadalom Kutatóműhelyének vezetője, akivel az álhírekről, a fogyasztókról és a márkák kockázatairől beszélgetünk.
Előtte megvitatjuk az új iPad Pro megosztó, Crush című reklámját, amely miatt a cég kénytelen volt sajtóközleményben elnézést kérni. Megnézzük a Pick nyári kampányszpotját, amely a közös szurkolás nagy pillanataira épül. Szó lesz arról, hogy a Medve sajt kabaláját kiterjesztett valósággal keltették életre, és a kampányhoz MOL Limo együttműködés is társult. A hírek között pedig két kollaborációról beszélgetünk: a McDonald's és Szoboszlai Dominik, valamint a Tisza cipő és Azahriah együttműködéséről.