Milyen az, amikor egy patikalánc hűségprogramot indít? A BENU 2025-ben vezette be hűségprogramját – erről és az eredményekről kérdezzük Kucsay-Ari Krisztinát, a BENU marketingvezetőjét.
Már csak 44 nap van hátra karácsonyig, ami azt jelenti, hogy itt a karácsonyi reklámszezon! Ennek örömére a szpotszemlében két karácsonyi reklámfilmről is beszélünk: hallhatsz a John Lewis apa-fiú kapcsolatokat ünneplő szpotjáról, és a Coca Cola AI-jal generált anyagáról is. Szó lesz emellett egy nem karácsonyi reklámfilmről is: az MBH Bank számlái mellé kedvezményes streaming- és internet előfizetést kínál, amiről humoros szpotot forgattak.
Az aktualitások között visszatérünk még egy kicsit az őszi hangulathoz: az IKEA a Halloweenra reflektálva hirdet takarókat és párnákat, amelyekbe bátran kapaszkodhatsz a horrorfilmek nézése közben.
Beszámolunk továbbá arról is, hogy a YouTube új funkciója AI segítségével fogja feljavítani a rossz minőségű videókat.
Adásunkban dr. Kelemen Lindát, az NMHH projektvezetőjét kérdezzük az elmúlt év médiafogyasztási trendjeiről, valamint a felhasználók médiatudatosságáról - és arról, hogy ez mit ér az AI korában.
A szpotszemlében az OTP „Pénzkérés simán” kampányával kezdünk: a Halász Judit és Bálint András szereplésével készült szpot a MobilBank új funkcióját hirdeti.
Az aktualitások között hallhatsz a MÜPA vadonatúj, saját fejlesztésű stratégiai társasjátékáról, valamint a Popeyes gyorsétterem helikopteres érkezéséről a Westendbe.
A hírek között szó lesz az Instagram új funkcióiról, amelyek a feed feletti kontroll visszaszerzését segítik elő a felhasználók számára, és szó lesz a Facebook vitatható új funkciójáról is, amely a telefonos képeink között kutakodva készít AI-kollázsokat megosztásra.
Az epizódban új interjúra technikai okok miatt nem került sor, ám cserébe rendkívül izgalmas szpotokkal és aktualitásokkal érkezünk.
A szpotszemlében a gasztro-fókuszú kampányok kapják a főszerepet: beszélünk a Tesco új imázskampányáról, amely az egymásnak főzött ételekre helyezi a hangsúlyt; és szó lesz a McDonald’s Rácz Jenő, Michelin-csillagos séffel közös kollaborációjáról.
A gyorséttermi vonalon maradva hallhatsz arról is, hogy a kanadai KFC „jégkorongos mosollyal” látta el a logóján szereplő ezredest.
Továbbá platformhírünk, hogy az NMHH ötrészes podcastsorozatot indít a deepfake jelenségről.
Hamarosan megrendezésre kerül a KreaCon, egy új kreatívipari konferencia, amely elsősorban a marketing- és reklámiparon kívüli kreatív szakembereket célozza – ennek kapcsán kérdezzük Fork Imrét és Kiss Márton Gyulát, a szervezőket.
Az adást szpotszemlével kezdjük: a Cofidis „Sima ügy” trilógia záróepizódja kerül terítékre, amelyben az előző részben megismert Roland már a nászúthoz izzítja be a kabriót.
Ezen felül beszélünk az SOS Gyermekfalvak az állami gondoskodásban élő gyermekek napja alkalmából készült megható kampányáról, amely az AI segítségével mutatja be, mi is lehetett volna, ha…
Hallhatsz továbbá a Continental gumiabroncs gyártó CSR kampányáról, amely a gyerekek szemszögéből mutat rá szüleik, a felnőtt sofőrök vezetés közben elkövetett hibáira – többek között vicces rádiószpotok segítségével.
És szó lesz a MOHU PFËMÜ elnevezésű kampányáról is, ahol „kukaszülemények” hívják fel a figyelmet a szelektív hulladékgyűjtésre.
Miért éri meg a retró magyar márkákat feltámasztani? Ezt a kérdést járjuk körbe Pécskövi Tiborral, a Márka Üdítőgyártó tulajdonos-ügyvezetőjével.
Előtte a szpotszemlében beszélünk két mesterséges intelligenciával készült szpotról is: megnézzük a KH innovációról szóló új kampányát, és az OTP AI-nagymamáját, aki az új, Utalásőr funkciót vezeti be.
A hírek között foglalkozunk egy nem megszokott reBrief-es témával: a Pamkutya 7 (hét!!) teltházas koncertje kapcsán beszélünk a mainstream szórakoztatás és a YouTube kapcsolatáról. Emellett beszámolunk arról is, hogy Görögországban bevezették a kiskorúak közösségi média tilalmát.
Az adás második felében a Mediator és az NRC közös, a magyar népesség AI-használati szokásait vizsgáló kutatásáról beszélgetünk Molnár Zoltánnal, az NRC ügyfélkapcsolati igazgatójával.
Előtte szpotszemle! Beszélünk egy új autómárka, a Chery induló szpotjairól, amelyekben Stohl András is felbukkan; a Kalmopyrin gyulladáscsökkentő reklámjáról, amiben a párna, a zsepisdoboz és a vízforraló is dalra fakadnak; és a Telekom üvöltözős-félrehallós új szpotjáról is.
Az AI-vonalra kanyarodva szó lesz a ChatGPT reklámkampányáról, amely azt mutatja be, hogyan támogathatja az AI az egyszerű, hétköznapi pillanatokat, valamint hallhatsz a New Yorkban nagy felháborodást keltő, Friend nevű AI-asszisztens bevezetéséről is.
Adásunk vendége ezúttal Janklovics Péter, színész-humorista, akit a humor reklámokban betöltött szerepéről, szerepléseiről és a kreatív folyamatokról kérdezünk.
Előtte szpotszemle, amelyben a Yettel ezúttal első szereplőnk: a Yepp szolgáltatást népszerűsítő szpot a korlátoltságon keresztül mutatja be a korlátlan netezés előnyeit. Beszélünk ezenkívül a BKK Litkai Gergellyel készült rövidvideós kampányáról, amely a kulturált közösségi közlekedés szabályait magyarázza, és szó lesz az Alfa két reklámfilmjéről is: megnézzük a biztosító új image szpotját és a Magdi anyussal a Szigeten készült videóját is.
Hallhatsz továbbá arról is, hogy elstartolt az ARC közéleti kiállítás, immár 25. alkalommal, témája az ENNYIKE lett.
Platformhírünk, hogy az NMHH kutatása szerint Azahriah és Desh lenyomták Billie Eilisht és Sabrina Carpentert a magyar streaming toplistákon.
Az epizódban technikai okok miatt nem hallhattok új interjút, ám cserébe annál izgalmasabb kampányokkal és aktualitásokkal készültünk.
A szpotszemlében szó lesz az új OTP Fizz szpotokról, amelyekkel garantáltan „elégedett leszel”, ugyanis a felhasználók minden kételyeit eloszlatják. Beszélünk továbbá az Unicum két Aranyéletet idéző reklámfilmjéről, amelyek Thuróczy Szabolcs és Anger Zsolt főszereplésével mutatják be az Unicum-sör „páratlan párosát”.
Az aktualitások között hallhatsz a CAMPING sajt frappáns „NYOMJUK!” kampányáról, a Mastercard GoGreener fenntartható közlekedésre felszólító akciójáról, és a DS Automobiles Verne Gyula művei által ihletett dizájnpályázatáról.
A műsorban a televíziós műsorgyártás trendjeiről és jövőjéről beszélgetünk, vendégünk Rajcsányi Balázs, a Play Dead Studio kreatív vezetője.
Előtte, a szpotszemlében, megvitatjuk Dzsúdló mekis kedvencét és az ehhez kapcsolódó „Felelsz vagy harapsz” videókat és más tartalmakat. Kitérünk a One vezetékes szolgáltató FOMO-ra épülő szpotjára is, amely a márkával újonnan elérhető Netflix-előfizetést népszerűsíti.
Az aktualitások között hallhatsz a Lidl és a Tisza cipő kollaborációjából született sneakerekről; a világ első retusálóversenyéről, amely Magyarországról indul, és arról is, hogy az Egyesült Államokban csökken a gyakornoki- és pályakezdő pozíciók száma a reklámiparban.
Te mennyi időt töltesz a telefonodon? Az NMHH megbízásából készült nemrég egy kutatás, amely a fiatalok és a felnőttek képernyőidejét vizsgálta – kiderült, nagyon rosszak vagyunk saját digitális időtöltéseink megbecsülésében. Erről beszélünk dr. Németh Gábor Sándorral, az NMHH online platform főosztályának jogi szakértőjével.
De előtte szpotszemle! Megnézzük a Fresh Corner új szpotját, amely a Smoky Baconnaise után egy újabb hot-dog íz érkezését hirdeti: a Spicy Paprika mindenkinek másképp csíp. Bepillantunk továbbá a Porsche aktivitásába is, amelyben Adrian Brody áll gyakornoknak az autógyártó stuttgarti üzemében.
Az aktualitások között hallhatsz a Mattel és az Egy Csepp Figyelem Alapítvány közös kampányáról: cukorbeteg gyermekek szavazhattak Magyarország Cukormentes Tortájára a cukorbeteg Barbie bemutatása apropóján. Szó lesz ezenkívül az ismét kapható, extrán szőlős Traubisodáról és a MediaMarkt új AI-munkatársáról, FUN-ról is.