Keresés Jelentkezés Digitális innovációnk Mi a podcast.hu?

reBrief

Ez Magyarország reklámipari podcastja, a reBrief a Mediator és barátai szakmai támogatásával.

Vissza

reBrief

Ez Magyarország reklámipari podcastja, a reBrief a Mediator és barátai szakmai támogatásával.

Oktatás

Tudj meg mindent a hazai és külföldi kommunikációs trendekről, a reklámozásról és a marketingszakmáról csupán egyetlen podcast hallgatásával!;)

Epizódok

1-10 megjelenítése a(z) 228 elemből.
Ez az epizód igazi mélymerülés a reklámversenyek világába.
A hazai Hipnózis és Arany Penge versenyek zsűrijéből egy-egy zsűritagot hívtunk meg, hogy osszák meg tapasztalataikat az idei mezőnyről. Vendégünk Tóth Dorottya, a DDB kreatívigazgatója, valamint Horváth Andrea, a Café Communications kreatívigazgatója.
A beszélgetés előtt, a reBrief első részében a Cannes-i reklámfesztivál számunkra legizgalmasabb alkotásait hozzuk el nektek. Szó lesz a kanadai influenszerek hajléktalanokat támogató „I changed my address” kampányáról; a Magnum „Find your summer” szpotjáról; a Coors arculatát módosító reaktív kampányáról; a Halls „Breathe through it” rádiószpotjáról; valamint a Spotify médiatervezőket megszólító, zenélő B2B aktivitásáról.
Hipnózis 2024 díjazottak
Arany Penge 2024 díjazottak
Kanadai influencerek címváltoztatása
Magnum – Find your summer
Coors
Halls
Spotify B2B zenélő excel
Olvass tovább
00:00:00
/
00:00:00
Epizódunk kiemelt témája a halott internet teória. Vendégünk Flachner Balázs, a Telex újságírója, akivel többek között social media algoritmusokról, jó és rossz botokról, és a magyarországi jelenlétükről beszélgetünk.
Előtte a szpotszemlében megnézzük a Nissan Ganxsta Zoleeval forgatott reklámját, a Rossmann Jávori Lilivel készült termékbemutató videóit és werkfilmjét, valamint a Cinema City új kampányfimjét. Szó lesz a Velux „Hiányzó elemek” című sajtóeseményéről is.
A platformhírek között pedig arról hallhatsz, hogy az Európai Bizottság szerint a Meta megsérti a digitális piacokat szabályozó keretrendszert, a felhasználói adatok reklámcélú és egyéb üzleti felhasználásától csak az előfizetős social media profiloknál tartózkodik.
Fő témánkról, a halott internetről szóló Telex-cikk: telex.hu


Ha pedig megnéznéd a fent említett szpotokat, katt ide:
Nissan x Gangxsta Zolee
Rossmann x Jávori Lili werk
Rossmann termékszpot 1
Rossmann termékszpot 2
Rossmann termékszpot 3
Cinema City
Velux
Olvass tovább
00:00:00
/
00:00:00
Adásunk vendége Csirke Dániel, a Mediator kreatívigazgatója, akit az idei Cannes-i reklámversenyről, trendekről, tapasztalatairól kérdezünk.
Az interjú előtt szpotszemle. Megnézzük az OTP vadonatúj webshopjához, a Fizz-hez készült reklámfilmet; a Szállás.hu hűségprogramjához forgatott kampányszpotot; az MBH Bank „Szurkoljunk. Egymásnak.” kampányfilmjét; valamint az Erste Király Gábor válogatott labdarúgó főszereplésével készült „Higgy magadban Te is!” szpotját.
A hírek között hallhatsz a Cinemira Nemzetközi Gyerek- és Ifjúsági Filmfesztivál videóversenyéről; de beszélünk arról is, hogy az Európai Tanács belga elnöksége levette a Chat Control néven ismert szabályozás kérdését a napirendről; valamint arról, hogy a YouTube lehetővé teszi, hogy a felhasználók kérvényezhessék az őket másoló, mesterséges intelligencia által létrehozott deepfake videók eltávolítását.
A szpotokat itt nézheted meg:
OTP Fizz
Szállás.hu
MBH Bank
Erste
Olvass tovább
00:00:00
/
00:00:00
Adásunk vendége Csirke Dániel, a Mediator kreatívigazgatója, akit az idei Cannes-i reklámversenyről, trendekről, tapasztalatairól kérdezünk.
Az interjú előtt szpotszemle. Megnézzük az OTP vadonatúj webshopjához, a Fizz-hez készült reklámfilmet; a Szállás.hu hűségprogramjához forgatott kampányszpotot; az MBH Bank „Szurkoljunk. Egymásnak.” kampányfilmjét; valamint az Erste Király Gábor válogatott labdarúgó főszereplésével készült „Higgy magadban Te is!” szpotját.
A hírek között hallhatsz a Cinemira Nemzetközi Gyerek- és Ifjúsági Filmfesztivál videóversenyéről; de beszélünk arról is, hogy az Európai Tanács belga elnöksége levette a Chat Control néven ismert szabályozás kérdését a napirendről; valamint arról, hogy a YouTube lehetővé teszi, hogy a felhasználók kérvényezhessék az őket másoló, mesterséges intelligencia által létrehozott deepfake videók eltávolítását.
A szpotokat itt nézheted meg:
OTP Fizz
Szállás.hu
MBH Bank
Erste
Olvass tovább
00:00:00
/
00:00:00
Az epizód vendége Dr. Komár Zita, a Corvinus Egyetem Marketing- és Kommunikációtudományi Intézetének adjunktusa, akivel a reklámok testképre gyakorolt hatásáról beszélgetünk.
Az adás első felében szó lesz arról, hogy a Telekom a Marsra Magyar univerzumon keresztül tovább erősíti a tuning narratívát. Beszélünk továbbá a Borsodi platformváltásáról, a „Borsodi szitukat” a „Hazai pályán” kreatív platform váltja, amely a barátságokat és szurkolókat állítja a középpontba.
A hírek között hallhatsz az EY legfrissebb nemzetközi kutatásáról, amelynek eredménye szerint a celebmarketing kezd veszíteni hatékonyságából. De arról is szót ejtünk, hogy az Egyesült Államok tiszti főorvosának ajánlása szerint a közösségi médiaplatformok káros hatásait fel kellene tüntetni azok felületein.
Telekom 1.
Telekom 2.
Telekom 3.
Borsodi – Hazai pályán
Borsodi – A foci habos oldala
Olvass tovább
00:00:00
/
00:00:00
Dr. Törőcsik Mária, a Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Karának marketing professzora a vendégünk, a témánk pedig a nemfogyasztás trendje és a fogyasztásukat csökkentő fogyasztók motivációi.
Előtte szpotszemle: megnézzük a McDonald’s „Domi Mekis kedvence” szpotját, ahol a menü a vásárlókat a focipályára teleportálja, hogy Domi adhasson nekik gólpasszt.
Szó lesz a Rossmann új, a tavalyi évben bevezetett Nincs tragédia! platformra épülő, legújabb nyári kampányszpotjáról, amelyben a hőség elől a Rossmann segítségével menekülnek el a főszereplők a „Summer in the city” című dalra.
Végül két apák napi kampány kerül terítékre: a Vodafone megmutatja, hogy a kérdéseinkre Apa jobban tudja a választ, mint a mesterséges intelligencia; a Telekom Helló Szülő apák napi kampányában pedig arra keresik a választ különböző felületeken, hogy szükség van-e apák napjára.
Nézd meg, hogy mikről volt szó, katt ide:
McDonald’s – Domi Mekis kedvence
Rossmann – Ugorj a Rossmann-nyárba!
Vodafone – Kérdezd inkább apát!
Hello Szülő – Apák napja
Olvass tovább
00:00:00
/
00:00:00
Kálmán Mátyás és Gács Tamás, a Promptmonsters alapítói a vendégeink, akikkel az mesterséges intelligenciát alkalmazó filmkészítőket és megrendelőiket összekötő vállalkozásuk elindításáról, a mögötte álló koncepcióról beszélgetünk. Kiderül az is, hogy ki lehet az, aki jól tudja promptolni a videókészítő generatív mesterséges intelligenciát.
Az adás első felében megnézzük az Auchan új image-szpotját. Beszélünk a Nestlé BEBA új kampányáról, amelyben Palya Bea segítségével inspirálják a szülőket, hogy énekeljenek a babájuknak a beszédfejlődés támogatása érdekében. Szó lesz a WWF 1%-os kampányáról: folytatták az állatok emberi élőhelyekre költözésének dramatizálását, szokatlan Facebook-aktivitással kiegészítve. Hallhatsz arról, hogy a Wizzair átfestette a magyar sportolókat a nyári olimpiai játékokra szállító gépét, amire a piros-fehér-zöld rudival szurkoló Túró Rudi is reagált; valamint arról is, hogy a Magyar Logó Társaság nyolc kategóriában keresi az ország legjobb logóját.
Megnéznéd? Katt ide:
Auchan
Nestlé – Baba HANGoló dalok 1.
Nestlé – Baba HANGoló dalok 2.
Magyar Logó Díj
Olvass tovább
00:00:00
/
00:00:00
Az epizód vendége Szabó Sancó, a Publicis senior art directora, akivel a Samsung Jövőálló Akadémia Minecraft-kampányáról beszélgetünk.
Előtte foci! A MOL új kampányában arra ösztönzik a szurkolókat, hogy fogadalmakkal támogassák a magyar csapatot. A Zwack limitált szériás, piros-fehér-zöld labdát idéző Unicummal hangolja a szurkolókat az Európa Bajnokságra, míg a Dorko szurkolói mezzel, pop-up üzlettel, programokkal és promócióval készül az EB-re és az olimpiára. A Borsodi pedig kihívta a cégeket Facebookon, hogy engedjék el hamarabb a munkából a munkatársakat az este 6-kor kezdődő magyar-német meccs miatt.
Ezek mellett az adásban hallhatsz a Google kereső mesterséges intelligenciával felturbózott következő változatáról is.
MOL szpot
MOL Fogadalom
Borsodi
Google 1.
Google 2.
Olvass tovább
00:00:00
/
00:00:00
Az Ügynökségek Éjszakája alkalmából, május 31-én este útra keltünk, hogy a programhoz csatlakozó minél több ügynökségtől tudósíthassunk titeket, és kikérdezzük őket vagy a látogatóikat a programokról, és arról, mit várnak az esttől.

A Mediatorban kezdtünk, majd ellátogattunk a dentsuhoz, az ACG-hez, a Republic Grouphoz, az Artificial Grouphoz, a Mitohoz, valamint a Greenroom és az IPG Mediabrands közös helyszínére. Útközben néhány látogatót is meginterjúvoltunk.

Csirke Dánielt, a Mediator kreatívigazgatóját és az Ügynökségek Éjszakájának egyik ötletgazdáját is hallhatjátok arról, hogy idén mitől lettek többen az éjszakázók.
Olvass tovább
00:00:00
/
00:00:00
A vendégünk Falyuna Nóra, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem adjunktusa, az egyetem Tudomány és társadalom Kutatóműhelyének vezetője, akivel az álhírekről, a fogyasztókról és a márkák kockázatairől beszélgetünk.
Előtte megvitatjuk az új iPad Pro megosztó, Crush című reklámját, amely miatt a cég kénytelen volt sajtóközleményben elnézést kérni. Megnézzük a Pick nyári kampányszpotját, amely a közös szurkolás nagy pillanataira épül. Szó lesz arról, hogy a Medve sajt kabaláját kiterjesztett valósággal keltették életre, és a kampányhoz MOL Limo együttműködés is társult. A hírek között pedig két kollaborációról beszélgetünk: a McDonald's és Szoboszlai Dominik, valamint a Tisza cipő és Azahriah együttműködéséről.

Ezekről volt szó, katt ide: Apple iPad Pro
Samsung reakció az Apple szpotra
LG KC910 Renoir reklám
Pick - Szurkoljunk együtt!
Medve sajt
Medve sajt - MOL Limo
McDonald’s x Szoboszlai Domonik
Tisza cipő x Azahriah
Olvass tovább
00:00:00
/
00:00:00