Az epizód vendége Lukács Zsolt, a KommenTTorna kommentelő-verseny ötlet- és házigazdája. Zsoltot a rendezvény ötletéről és céljairól kérdezzük.
Előtte szpotszemle! Szó lesz a One történetmesélős karácsonyi kampányáról, amely egészen a fiktív Bejgl településig kalauzol bennünket nem egy, hanem rögtön két szpoton keresztül.
Beszélünk továbbá a CBA a bejgli repedésére fókuszáló szpotjáról és az ERSTE karácsonyi reklámfilmjéről is, amely főszereplője a Máriát és Józsefet Betlehembe szállító szamár.
A hírek között beszámolunk a DIMSZ és az NMHH a magyar társadalom médiatudatosságát vizsgáló közös kutatásáról, valamint szó lesz arról is, hogy a Gemini a SynthID nevű virtuális vízjel segítségével képes megállapítani, hogy egy kép AI-jal készült-e.
Adásunk fő témája a Marketing Trendbook 2026/26-os kiadása a Magyar Marketing Szövetség gondozásában. A kiadvány szakmai jelentőségéről és tartalmáról Hinora Ferencet, az MMSZ elnökét kérdezzük.
Előtte szpotszemle! Szó lesz a Telekom új B2B kampányáról, amely a KKV-k nehéz mindennapjait mutatja be, a Törley Pezsgőpincészet a márka új termékcsaládját – a Törley Selectiont – bemutató image kampányáról és a Penny új szpotjáról, amelyben Csonka „Pici” András és pici segítői mutatják be a Penny pici árait.
Beszámolunk továbbá arról, hogy a kormány csak fél évre függesztette fel a reklámadót, így 2026 második félévétól újból életbe lép ez az adónem.
Aktuális híreink között hallhatsz még a Másfélfok.hu és a Medukator közös kampányáról, amely a hétköznapi emberek figyelmét hívja fel arra, hogyan tehetnek a helyi légszennyezés ellen. Szó lesz az első országos kommentbajnokságról, a KommenTTornáról is.
Adásunk vendége Hering András, a Refresher főszerkesztője, akit a Z- és Y-generációt célzó médiamárka indulásáról és felépítéséről kérdezünk.
Előtte szpotszemle, amelybe Janklovics Péter egyenesen a jövőből érkezik a Fundamenta új szpotjában, hogy elmondja, ideje elkezdeni takarékoskodni. Megemlítjük emellett a színész-humorista Sziget fesztivált beharangozó videóját, és szó lesz a Telekom Szoboszlai Dominikkal készült Telefoncsere kampánysorozatáról is.
Beszélünk továbbá a Stranger Things első négy évadának tartalmát összefoglaló magnókazettáról, amellyel a Netflix segít a rajongóknak felzárkózni a sorozat új évada előtt.
Végül, de nem utolsó sorban hallhatsz a ChatGPT Atlasról is, az OpenAI új agentic, azaz mesterséges intelligencia ügynökkel működő böngészőjéről.
Adásunk vendége Hajnóczy Soma, akit YouTube-on futó új videósorozatáról, a Jótékony Hazugságról kérdezünk: szó lesz a társasjátékok aranykoráról, jótékonykodásról és a műsor fejlődéséről is.
A szpotszemlében beszélünk a Gallio szóviccekben nem röstelkedő új szpotjáról, a Dorifen szopogatótabletta férfiakat célzó reklámfilmjéről, valamint a Világszép Alapítvány Ijesztő szülinap c. kampányáról, amely azt mutatja be, mi történik az állami gondozott gyermekekkel a 18. születésnapjukat követően.
Beszámolunk arról is, hogy a Reklámszövetség benyújtotta javaslatát a reklámadó további felfüggesztésére, és szó lesz a McDonald’s BariKari elnevezésű, sitcom jellegű social media kampányáról is.
Platformhírünk, hogy a Meta legújabb frissítése lehetővé teszi a korábban privát Facebook csoportok nyilvánosra állítását.
Milyen az, amikor egy patikalánc hűségprogramot indít? A BENU 2025-ben vezette be hűségprogramját – erről és az eredményekről kérdezzük Kucsay-Ari Krisztinát, a BENU marketingvezetőjét.
Már csak 44 nap van hátra karácsonyig, ami azt jelenti, hogy itt a karácsonyi reklámszezon! Ennek örömére a szpotszemlében két karácsonyi reklámfilmről is beszélünk: hallhatsz a John Lewis apa-fiú kapcsolatokat ünneplő szpotjáról, és a Coca Cola AI-jal generált anyagáról is. Szó lesz emellett egy nem karácsonyi reklámfilmről is: az MBH Bank számlái mellé kedvezményes streaming- és internet előfizetést kínál, amiről humoros szpotot forgattak.
Az aktualitások között visszatérünk még egy kicsit az őszi hangulathoz: az IKEA a Halloweenra reflektálva hirdet takarókat és párnákat, amelyekbe bátran kapaszkodhatsz a horrorfilmek nézése közben.
Beszámolunk továbbá arról is, hogy a YouTube új funkciója AI segítségével fogja feljavítani a rossz minőségű videókat.
Adásunkban dr. Kelemen Lindát, az NMHH projektvezetőjét kérdezzük az elmúlt év médiafogyasztási trendjeiről, valamint a felhasználók médiatudatosságáról - és arról, hogy ez mit ér az AI korában.
A szpotszemlében az OTP „Pénzkérés simán” kampányával kezdünk: a Halász Judit és Bálint András szereplésével készült szpot a MobilBank új funkcióját hirdeti.
Az aktualitások között hallhatsz a MÜPA vadonatúj, saját fejlesztésű stratégiai társasjátékáról, valamint a Popeyes gyorsétterem helikopteres érkezéséről a Westendbe.
A hírek között szó lesz az Instagram új funkcióiról, amelyek a feed feletti kontroll visszaszerzését segítik elő a felhasználók számára, és szó lesz a Facebook vitatható új funkciójáról is, amely a telefonos képeink között kutakodva készít AI-kollázsokat megosztásra.
Az epizódban új interjúra technikai okok miatt nem került sor, ám cserébe rendkívül izgalmas szpotokkal és aktualitásokkal érkezünk.
A szpotszemlében a gasztro-fókuszú kampányok kapják a főszerepet: beszélünk a Tesco új imázskampányáról, amely az egymásnak főzött ételekre helyezi a hangsúlyt; és szó lesz a McDonald’s Rácz Jenő, Michelin-csillagos séffel közös kollaborációjáról.
A gyorséttermi vonalon maradva hallhatsz arról is, hogy a kanadai KFC „jégkorongos mosollyal” látta el a logóján szereplő ezredest.
Továbbá platformhírünk, hogy az NMHH ötrészes podcastsorozatot indít a deepfake jelenségről.
Hamarosan megrendezésre kerül a KreaCon, egy új kreatívipari konferencia, amely elsősorban a marketing- és reklámiparon kívüli kreatív szakembereket célozza – ennek kapcsán kérdezzük Fork Imrét és Kiss Márton Gyulát, a szervezőket.
Az adást szpotszemlével kezdjük: a Cofidis „Sima ügy” trilógia záróepizódja kerül terítékre, amelyben az előző részben megismert Roland már a nászúthoz izzítja be a kabriót.
Ezen felül beszélünk az SOS Gyermekfalvak az állami gondoskodásban élő gyermekek napja alkalmából készült megható kampányáról, amely az AI segítségével mutatja be, mi is lehetett volna, ha…
Hallhatsz továbbá a Continental gumiabroncs gyártó CSR kampányáról, amely a gyerekek szemszögéből mutat rá szüleik, a felnőtt sofőrök vezetés közben elkövetett hibáira – többek között vicces rádiószpotok segítségével.
És szó lesz a MOHU PFËMÜ elnevezésű kampányáról is, ahol „kukaszülemények” hívják fel a figyelmet a szelektív hulladékgyűjtésre.
Miért éri meg a retró magyar márkákat feltámasztani? Ezt a kérdést járjuk körbe Pécskövi Tiborral, a Márka Üdítőgyártó tulajdonos-ügyvezetőjével.
Előtte a szpotszemlében beszélünk két mesterséges intelligenciával készült szpotról is: megnézzük a KH innovációról szóló új kampányát, és az OTP AI-nagymamáját, aki az új, Utalásőr funkciót vezeti be.
A hírek között foglalkozunk egy nem megszokott reBrief-es témával: a Pamkutya 7 (hét!!) teltházas koncertje kapcsán beszélünk a mainstream szórakoztatás és a YouTube kapcsolatáról. Emellett beszámolunk arról is, hogy Görögországban bevezették a kiskorúak közösségi média tilalmát.
Az adás második felében a Mediator és az NRC közös, a magyar népesség AI-használati szokásait vizsgáló kutatásáról beszélgetünk Molnár Zoltánnal, az NRC ügyfélkapcsolati igazgatójával.
Előtte szpotszemle! Beszélünk egy új autómárka, a Chery induló szpotjairól, amelyekben Stohl András is felbukkan; a Kalmopyrin gyulladáscsökkentő reklámjáról, amiben a párna, a zsepisdoboz és a vízforraló is dalra fakadnak; és a Telekom üvöltözős-félrehallós új szpotjáról is.
Az AI-vonalra kanyarodva szó lesz a ChatGPT reklámkampányáról, amely azt mutatja be, hogyan támogathatja az AI az egyszerű, hétköznapi pillanatokat, valamint hallhatsz a New Yorkban nagy felháborodást keltő, Friend nevű AI-asszisztens bevezetéséről is.