Adásunk fő témája a Marketing Trendbook 2026/26-os kiadása a Magyar Marketing Szövetség gondozásában. A kiadvány szakmai jelentőségéről és tartalmáról Hinora Ferencet, az MMSZ elnökét kérdezzük.
Előtte szpotszemle! Szó lesz a Telekom új B2B kampányáról, amely a KKV-k nehéz mindennapjait mutatja be, a Törley Pezsgőpincészet a márka új termékcsaládját – a Törley Selectiont – bemutató image kampányáról és a Penny új szpotjáról, amelyben Csonka „Pici” András és pici segítői mutatják be a Penny pici árait.
Beszámolunk továbbá arról, hogy a kormány csak fél évre függesztette fel a reklámadót, így 2026 második félévétól újból életbe lép ez az adónem.
Aktuális híreink között hallhatsz még a Másfélfok.hu és a Medukator közös kampányáról, amely a hétköznapi emberek figyelmét hívja fel arra, hogyan tehetnek a helyi légszennyezés ellen. Szó lesz az első országos kommentbajnokságról, a KommenTTornáról is.
Adásunk vendége Hering András, a Refresher főszerkesztője, akit a Z- és Y-generációt célzó médiamárka indulásáról és felépítéséről kérdezünk.
Előtte szpotszemle, amelybe Janklovics Péter egyenesen a jövőből érkezik a Fundamenta új szpotjában, hogy elmondja, ideje elkezdeni takarékoskodni. Megemlítjük emellett a színész-humorista Sziget fesztivált beharangozó videóját, és szó lesz a Telekom Szoboszlai Dominikkal készült Telefoncsere kampánysorozatáról is.
Beszélünk továbbá a Stranger Things első négy évadának tartalmát összefoglaló magnókazettáról, amellyel a Netflix segít a rajongóknak felzárkózni a sorozat új évada előtt.
Végül, de nem utolsó sorban hallhatsz a ChatGPT Atlasról is, az OpenAI új agentic, azaz mesterséges intelligencia ügynökkel működő böngészőjéről.
Adásunk vendége Hajnóczy Soma, akit YouTube-on futó új videósorozatáról, a Jótékony Hazugságról kérdezünk: szó lesz a társasjátékok aranykoráról, jótékonykodásról és a műsor fejlődéséről is.
A szpotszemlében beszélünk a Gallio szóviccekben nem röstelkedő új szpotjáról, a Dorifen szopogatótabletta férfiakat célzó reklámfilmjéről, valamint a Világszép Alapítvány Ijesztő szülinap c. kampányáról, amely azt mutatja be, mi történik az állami gondozott gyermekekkel a 18. születésnapjukat követően.
Beszámolunk arról is, hogy a Reklámszövetség benyújtotta javaslatát a reklámadó további felfüggesztésére, és szó lesz a McDonald’s BariKari elnevezésű, sitcom jellegű social media kampányáról is.
Platformhírünk, hogy a Meta legújabb frissítése lehetővé teszi a korábban privát Facebook csoportok nyilvánosra állítását.
Milyen az, amikor egy patikalánc hűségprogramot indít? A BENU 2025-ben vezette be hűségprogramját – erről és az eredményekről kérdezzük Kucsay-Ari Krisztinát, a BENU marketingvezetőjét.
Már csak 44 nap van hátra karácsonyig, ami azt jelenti, hogy itt a karácsonyi reklámszezon! Ennek örömére a szpotszemlében két karácsonyi reklámfilmről is beszélünk: hallhatsz a John Lewis apa-fiú kapcsolatokat ünneplő szpotjáról, és a Coca Cola AI-jal generált anyagáról is. Szó lesz emellett egy nem karácsonyi reklámfilmről is: az MBH Bank számlái mellé kedvezményes streaming- és internet előfizetést kínál, amiről humoros szpotot forgattak.
Az aktualitások között visszatérünk még egy kicsit az őszi hangulathoz: az IKEA a Halloweenra reflektálva hirdet takarókat és párnákat, amelyekbe bátran kapaszkodhatsz a horrorfilmek nézése közben.
Beszámolunk továbbá arról is, hogy a YouTube új funkciója AI segítségével fogja feljavítani a rossz minőségű videókat.
Adásunkban dr. Kelemen Lindát, az NMHH projektvezetőjét kérdezzük az elmúlt év médiafogyasztási trendjeiről, valamint a felhasználók médiatudatosságáról - és arról, hogy ez mit ér az AI korában.
A szpotszemlében az OTP „Pénzkérés simán” kampányával kezdünk: a Halász Judit és Bálint András szereplésével készült szpot a MobilBank új funkcióját hirdeti.
Az aktualitások között hallhatsz a MÜPA vadonatúj, saját fejlesztésű stratégiai társasjátékáról, valamint a Popeyes gyorsétterem helikopteres érkezéséről a Westendbe.
A hírek között szó lesz az Instagram új funkcióiról, amelyek a feed feletti kontroll visszaszerzését segítik elő a felhasználók számára, és szó lesz a Facebook vitatható új funkciójáról is, amely a telefonos képeink között kutakodva készít AI-kollázsokat megosztásra.
Az epizódban új interjúra technikai okok miatt nem került sor, ám cserébe rendkívül izgalmas szpotokkal és aktualitásokkal érkezünk.
A szpotszemlében a gasztro-fókuszú kampányok kapják a főszerepet: beszélünk a Tesco új imázskampányáról, amely az egymásnak főzött ételekre helyezi a hangsúlyt; és szó lesz a McDonald’s Rácz Jenő, Michelin-csillagos séffel közös kollaborációjáról.
A gyorséttermi vonalon maradva hallhatsz arról is, hogy a kanadai KFC „jégkorongos mosollyal” látta el a logóján szereplő ezredest.
Továbbá platformhírünk, hogy az NMHH ötrészes podcastsorozatot indít a deepfake jelenségről.
Hamarosan megrendezésre kerül a KreaCon, egy új kreatívipari konferencia, amely elsősorban a marketing- és reklámiparon kívüli kreatív szakembereket célozza – ennek kapcsán kérdezzük Fork Imrét és Kiss Márton Gyulát, a szervezőket.
Az adást szpotszemlével kezdjük: a Cofidis „Sima ügy” trilógia záróepizódja kerül terítékre, amelyben az előző részben megismert Roland már a nászúthoz izzítja be a kabriót.
Ezen felül beszélünk az SOS Gyermekfalvak az állami gondoskodásban élő gyermekek napja alkalmából készült megható kampányáról, amely az AI segítségével mutatja be, mi is lehetett volna, ha…
Hallhatsz továbbá a Continental gumiabroncs gyártó CSR kampányáról, amely a gyerekek szemszögéből mutat rá szüleik, a felnőtt sofőrök vezetés közben elkövetett hibáira – többek között vicces rádiószpotok segítségével.
És szó lesz a MOHU PFËMÜ elnevezésű kampányáról is, ahol „kukaszülemények” hívják fel a figyelmet a szelektív hulladékgyűjtésre.
Miért éri meg a retró magyar márkákat feltámasztani? Ezt a kérdést járjuk körbe Pécskövi Tiborral, a Márka Üdítőgyártó tulajdonos-ügyvezetőjével.
Előtte a szpotszemlében beszélünk két mesterséges intelligenciával készült szpotról is: megnézzük a KH innovációról szóló új kampányát, és az OTP AI-nagymamáját, aki az új, Utalásőr funkciót vezeti be.
A hírek között foglalkozunk egy nem megszokott reBrief-es témával: a Pamkutya 7 (hét!!) teltházas koncertje kapcsán beszélünk a mainstream szórakoztatás és a YouTube kapcsolatáról. Emellett beszámolunk arról is, hogy Görögországban bevezették a kiskorúak közösségi média tilalmát.
Az adás második felében a Mediator és az NRC közös, a magyar népesség AI-használati szokásait vizsgáló kutatásáról beszélgetünk Molnár Zoltánnal, az NRC ügyfélkapcsolati igazgatójával.
Előtte szpotszemle! Beszélünk egy új autómárka, a Chery induló szpotjairól, amelyekben Stohl András is felbukkan; a Kalmopyrin gyulladáscsökkentő reklámjáról, amiben a párna, a zsepisdoboz és a vízforraló is dalra fakadnak; és a Telekom üvöltözős-félrehallós új szpotjáról is.
Az AI-vonalra kanyarodva szó lesz a ChatGPT reklámkampányáról, amely azt mutatja be, hogyan támogathatja az AI az egyszerű, hétköznapi pillanatokat, valamint hallhatsz a New Yorkban nagy felháborodást keltő, Friend nevű AI-asszisztens bevezetéséről is.
Adásunk vendége ezúttal Janklovics Péter, színész-humorista, akit a humor reklámokban betöltött szerepéről, szerepléseiről és a kreatív folyamatokról kérdezünk.
Előtte szpotszemle, amelyben a Yettel ezúttal első szereplőnk: a Yepp szolgáltatást népszerűsítő szpot a korlátoltságon keresztül mutatja be a korlátlan netezés előnyeit. Beszélünk ezenkívül a BKK Litkai Gergellyel készült rövidvideós kampányáról, amely a kulturált közösségi közlekedés szabályait magyarázza, és szó lesz az Alfa két reklámfilmjéről is: megnézzük a biztosító új image szpotját és a Magdi anyussal a Szigeten készült videóját is.
Hallhatsz továbbá arról is, hogy elstartolt az ARC közéleti kiállítás, immár 25. alkalommal, témája az ENNYIKE lett.
Platformhírünk, hogy az NMHH kutatása szerint Azahriah és Desh lenyomták Billie Eilisht és Sabrina Carpentert a magyar streaming toplistákon.