Keresés Jelentkezés Digitális innovációnk Mi a podcast.hu?

reBrief

Ez Magyarország reklámipari podcastja, a reBrief a Mediator és barátai szakmai támogatásával.

Vissza

reBrief

Ez Magyarország reklámipari podcastja, a reBrief a Mediator és barátai szakmai támogatásával.

Oktatás

Tudj meg mindent a hazai és külföldi kommunikációs trendekről, a reklámozásról és a marketingszakmáról csupán egyetlen podcast hallgatásával!;)

Epizódok

1-10 megjelenítése a(z) 257 elemből.
Nemrég néhány különös, ChatGPT-s párbeszédet ábrázoló óriásplakát bukkant fel Budapest bizonyos pontjain, rengeteg kérdést vetve fel a mesterséges intelligencia használatáról. Az akció mögött Weiler Péter képzőművész állt, akit az epizódban arról kérdezünk, miért szükséges az AI-használatról beszélgetést provokálni, és hogyan fér össze egy AI szóvivő a társkereső oldalakkal.
Előtte a szpotszemlében a HELL reklámfilmjéről beszélünk, amely a korábbinál több történetet hozott, nem csak Michele Morrone főszereplését. Az aktualitások között beszélünk a Yettel és a Mélylevegő Projekt Valentin-napi szerelmes social kontentjeiről, továbbá hallhatsz a Spektrum új true crime sorozata, a Budapesti Zsaruk kampányáról is. A platformhírekben említjük a We Are Social Digital 2025 jelentését, amely szerint a ChatGPT és a Reddit is bekerült a világ Top 10 leglátogatottabb weboldalai közé, és szó lesz arról is, hogy többet nézünk már YouTube-ot TV-n, mint telefonon.

Nézd meg, miről hallottál: HELL
Yettel x Mélylevegő Projekt
Olvass tovább
00:00:00
/
00:00:00
Ez az epizód „reklámünnepi” adás, ugyanis a 2025-ös Super Bowl reklámterméséből csemegézünk. Kiválasztottuk az 59. NFL-döntő reklámszünetének néhány tanulságos szpotját, és megnézzük, mely márkáknak sikerült emlékezeteset alkotniuk.
Válogatásunkba bekerült a Mountain Dew reklámfilmje, amelyben a brit énekes, Seal fókabőrbe bújva tér vissza a képernyőre. Beszélünk a Squarespace kampányáról, ami újra összehozta Barry Keoghan-t és szamár színésztársát; valamint szó lesz két emlékezetes sörös szpotról is: a Coors Light a mérkőzés utáni hétfő nehéz hangulatára reflektál, a Michelob Ultra pedig izzasztó pickle ball mérkőzésekkel mutatja be, hogy az ultrák mindent legyőznek.
AI-fronton két merőben különböző megközelítést láthatunk az OpenAI-tól és a Google-től. Hallhatsz még a LAY’s aranyos kisfilmjéről is, amely egy krumplirajongó kislány történetét meséli el; és természetesen nem maradhatott ki az Uber Eats sem, aki ráadásul duplázott: az első szpot, Matthew McConaughey főszereplésével, az amerikaifutball-összeesküvést leplezi le, a másodikban pedig Javier Bardem bújik egy rejtélyes szupergonosz bőrébe.

Pillants bele a mi Super Bowl reklámválogatásunkba! Mountain Dew x Seal
Squarespace 1
Squarespace 2
Don Mosely weboldala
Coors Light
Coors Light meditációs videó
Michelob Ultra
ChatGPT
Google Gemini
ChatGPT
LAY’s
Uber Eats 1
Uber Eats 2
Olvass tovább
00:00:00
/
00:00:00
Adásunk vendége Vavrek Balázs szövegíró, akitől megtudjuk, mi a vonzó a KKV-k marketingjében, miben várnak nagyon más marketingkommunikációt a nagyvállalatokhoz, nagy márkákhoz képest.
Előtte szpotszemle: megnézzük a KFC 100. éttermének megnyitása alkalmából készült videót, valamint a Kalinka vodka új csomagolását bemutató reklámot. Persze nem maradhattak ki a válogatásunkból a Tesco Clubcard szpotok sem, amelyekben pénztárgépzajokra írt zenét, táncot, humort is bevetettek, hogy emlékezetesek legyen.
Szó lesz a Fővárosi Önkormányzat „Ne égess!” szemléletformáló kampányáról, amellyel a levegő tisztaságának fontosságára szeretnék felhívni a figyelmet. Hallhatsz továbbá az Opera böngésző márkakiterjesztéséről, az Opera Air változatról is, ami mindfulnesst kínál felhasználóinak.

Lesd meg a fentieket! KFC
Kalinka
Tesco Clubcard 1.
Tesco Clubcard 2.
Opera Air
Olvass tovább
00:00:00
/
00:00:00
Az epizód vendége Prezenszki Alex, a Mediator médiaigazgatója, akit az USA néhány óráig érvényes TikTok tiltásáról és annak hatásáról kérdezünk.
Előtte a szpotszemlében beszélünk a Stadalax új szpotjáról, amely téli álmot alvó barna medvével illusztrálja a székrekedés-elleni gyógyszer hatását. Szó lesz arról is, hogy az IKEA évtizedes lemaradással bevezette hűségprogramját, melyet 10 éves mémeket újraalkotó szpotokkal népszerűsítenek; és megvitatjuk a Nissan Ganxsta Zoleeval és Stohl Andrással készült, megosztó kampányának első videóit is - amelyekben még kevésbé jelent meg a szexizmus, mint a social tartalmakban. (Az epizód készítésekor a social tartalmak még nem voltak ismertek.)
Az aktualitások közt szó lesz a Weiler Péter képzőművész által készített, mesterséges intelligenciát kifigurázó óriásplakátokról; valamint beszélünk a Cadbury csokoládék új csomagolásáról is, amelyek a láthatatlan munkát végzőkre hívják fel a figyelmet.

Nézd meg, miről hallottál: Stadalax
IKEA 1.
IKEA 2.
IKEA 3.
Nissan 1.
Nissan 2.
Olvass tovább
00:00:00
/
00:00:00
Az epizód vendége Prezenszki Alex, a Mediator médiaigazgatója, akit az USA néhány óráig érvényes TikTok tiltásáról és annak hatásáról kérdezünk.
Előtte a szpotszemlében beszélünk a Stadalax új szpotjáról, amely téli álmot alvó barna medvével illusztrálja a székrekedés-elleni gyógyszer hatását. Szó lesz arról is, hogy az IKEA évtizedes lemaradással bevezette hűségprogramját, melyet 10 éves mémeket újraalkotó szpotokkal népszerűsítenek; és megvitatjuk a Nissan Ganxsta Zoleeval és Stohl Andrással készült, megosztó kampányának első videóit is - amelyekben még kevésbé jelent meg a szexizmus, mint a social tartalmakban. (Az epizód készítésekor a social tartalmak még nem voltak ismertek.)
Az aktualitások közt szó lesz a Weiler Péter képzőművész által készített, mesterséges intelligenciát kifigurázó óriásplakátokról; valamint beszélünk a Cadbury csokoládék új csomagolásáról is, amelyek a láthatatlan munkát végzőkre hívják fel a figyelmet.

Nézd meg, miről hallottál: Stadalax
IKEA 1.
IKEA 2.
IKEA 3.
Nissan 1.
Nissan 2.
Olvass tovább
00:00:00
/
00:00:00
Adásunk vendége Keserű Júlia, a Mozilla Alapítvány adatvédelemmel foglalkozó kutatója, akivel arról beszélünk, megérheti-e a célzott reklámok kényelme a cserébe adott legintimebb adatainkért.
Előtte szpotszemle! Beszélünk a londoni National Theatre Benedict Cumberbatch-csel készített, színházi előadásokat népszerűsítő szpotjáról; szó lesz a ZöldÁllásPortál.hu kampányáról, amelyben Csuja Imre interjúztat „zöldgalléros” szakembereket Liszt, Széchenyi és Einstein bőrébe bújva; és beszélünk az Erste befektetési számláit népszerűsítő reklámfilmjéről is, ami egy igazi szerelmes történet.
Az aktualitások között hallhattok az újonnan indult médiapiaci szaklapról, a dgtl.hu-ról.

Nézd meg, miről hallottál: National Theatre – The Best Seat in the House x Benedict Cumberbatch
ZöldÁllásPortál – Zöldgalléros Jövőformálók
Erste – Befektetés, ami valóban megéri
Olvass tovább
00:00:00
/
00:00:00
Egy kutatás szerint a Google keresések 60%-a továbbkattintás nélkül fejeződik be, vagy új keresésbe csatornázódik. A keresők felületét közben egyre úgy fejlesztik, hogy a felhasználókat a felületen tartsa meg, kevésbé ösztönözve a kikattintást. De mi lesz így a website-okkal - szegeztük a kérdést Pásztor Noéminek, a Mediator performance marketing menedzserének.
Az aktualitások között felbukkan Franco, a BiotechUSA új, integrált kampányának arca, és hallhattok a Pick szurkolói kampányáról is. Összefoglaljuk a Tiktok zivataros hétvégéjét Trump elnök beiktatását megelőzően, és megemlítjük az Instagram érkezőben lévő videószerkesztőjét is.

Nézd meg, miről hallottál: BiotechUSA
BiotechUSA – Online teszt
Pick szurkolói kampány
Olvass tovább
00:00:00
/
00:00:00
Ebben az epizódban beszélgetésre technikai okok miatt nem került sor, de aggodalomra semmi ok, mert annál izgalmasabb aktualitásokkal jelentkezünk!
Beszélünk a Heineken új kampányáról, amely az alkoholmentes italok körüli előítéletek lerombolását célozta meg, és alaposan megnézzük, hogyan adaptálta és hangolta át a magyar piacra a Telekom egy korábbi globális kampányfilmjét. Szó lesz még a SuperShop 25 éves jubileumi promóciós kampányáról, és az NMHH felméréséről is, amely a női magazinokban megjelenő testképideálokat vizsgálta.

Nézd meg, miről hallottál: Heineken
Telekom – Hallgassunk a fiatalokra!
Deutsche Telekom – A Message from Ella
SuperShop – Ez nagy szám lesz!
NMHH kutatás: A női testtel kapcsolatos tartalmak üzenetei
Olvass tovább
00:00:00
/
00:00:00
Az epizód vendége Dr. Herendy Csilla UX kutató, az NKE és a BME oktatója, a UX kutatási módszerek kötet első szerzője, akivel az első magyar nyelvű felhasználói élmény kutatásmódszertani szakkönyv létrejöttéről, célcsoportjáról, tartalmáról és a módszertanokról beszéltünk.
Előtte szpotszemle, amelyben megnézzük a CBA új szpotját, valamint a One bevezető reklámfilmjét. Szó lesz két 2024. év végi kampányról: a Libertine könyvkiadó és a Loyd tea közös kampánya szerint csak egy jó könyv és egy bögre tea kell a hideg idő átvészelésére; az Amodent pedig azt szerette volna, hogy a mosolyra ne csak esztétikai elemként tekintsünk – ennek volt része az adásban is szóba kerülő Mosolykupon akció. A hírek között továbbá arról is hallhatsz, hogy idén sem kell reklámadót fizetni.

A szpotszemlében szereplő reklámokat itt tudod megnézni: CBA 1.
CBA 2.
One
Vodafone 2022
Olvass tovább
00:00:00
/
00:00:00
Az év utolsó adásában a stáb számára emlékezetes, hosszabb távon is tanulságos reklámokat, kampányokat, aktivitásokat ajánljuk az idei évből. Ha egy epizódból szeretnéd megtudni, hogy mit tudott a reklám 2024-ben, akkor ezt a részt hallgasd meg!
Szó lesz a biztosításipiac.hu bevezető szpotjáról; Cofidis reklámokról; a Somat Fluor Tomival készült szpotjáról; a MOL Smokey Baconnaise szószához készült reklámról; a Rossmann Istenes Bence által alakított Richykés promóciójáról; a The VR Mekis kedvence menühöz készült „livestream”-jéről; a Borsodi foci EB alatt készült social media posztjáról, amelyben a szurkolók elengedésére hívnak fel; az Erste Higgy magadban videóiról; a Heineken Whateverneken kampányáról; a Coors arculatát pixelező reakciójáról; a Magnum Find your summer szpotjáról.
Hallgasd meg, miért szerettük őket!

Nézd meg, miről hallottál: biztosításipiac.hu
Cofidis – Szemüveg
Cofidis – Aranylakodalom
Somat x Fluor Tomi
MOL Fresh Corner – Smokey Baconnaise szósz
Rossmann promóció Richykével
A The VR Mekis kedvence menühöz készült stream
A Borsodi foci EB szurkolók elengedésére felhívó social media posztja (csak Facebook-ba bejelentkezve nézhető)
Erste – Higgy magadban videók
Heineken – Whateverneken
Coors – Coors Lights Out
Magnum – Find your summer
Olvass tovább
00:00:00
/
00:00:00