Keresés Jelentkezés Digitális innovációnk Mi a podcast.hu?

reBrief

Ez Magyarország reklámipari podcastja, a reBrief a Mediator és barátai szakmai támogatásával.

Vissza

reBrief

Ez Magyarország reklámipari podcastja, a reBrief a Mediator és barátai szakmai támogatásával.

Oktatás

Tudj meg mindent a hazai és külföldi kommunikációs trendekről, a reklámozásról és a marketingszakmáról csupán egyetlen podcast hallgatásával!;)

Epizódok

1-10 megjelenítése a(z) 242 elemből.
Epizódunkban a service design kapja a főszerepet: vendégünk Káli György, a Service Design Day főszervezője, akit a service design és a marketingkommunikáció kapcsolatáról kérdezünk.
Előtte a szpotszemlében szó lesz a Rossmann új, humoros szpotjáról, amelyben Jávori Lili, a Next Top Model Hungary Rossmann különdíjasa promotál egy közönséges szendvicssütőt. Beszélünk még három márka mobil app-os kampányáról is: szó lesz a McDonald’s My Meki univerzumáról, valamint a Rossmann és a SPAR applikációiról.
Nem megyünk el szó nélkül a BKK új kampánya mellett sem: ezúttal Fekete Giorgio, a Carson Coma frontembere készített playlistet a BKK újonnan induló Spotify csatornájára.
Aktuális platformhíreink közt hallhatsz továbbá a JCDecaux kutatásáról, amely megállapította, hogy jelentősen nőtt a közterületi hirdetések és a közösségi média elérése az elmúlt két évben.

Nézd meg, miről hallottál: Rossmann – Jávori Lili
McDonald’s My Meki UNIVERZUM
Rossmann app
SPAR MySpar
BKK – Fekete Giorgio
Olvass tovább
00:00:00
/
00:00:00
Adásunk vendége Takács Tamás, a BB365 projektszakértője, akit a bicajozás iránti növekvő marketing-érdeklődésről, illetve a kerékpársport és a sztársportolók márkaértékéről kérdezünk.
Előtte szpotszemle: megnézzük a TheVR McDonald’s-os kampányát, beszélünk a Metrodom Wes Anderson stílusát idéző reklámfilmjéről, szó lesz a Schaebens márka német piacra készült szpotjáról, amit itt, Magyarországon forgattak, valamint helyet kap az epizódban a Suzuki Csuja Imrével készült szóviccezős kampánya is.
Aktuális platformhírünk, hogy az Atmedia adatai szerint a magyar lakosság napi és heti szinten is többet rádiózik, mint tévézik - az epizódból kiderül, hogy pontosabban mennyit is.

Nézd meg, miről hallottál: TheVR Mekis kedvence
Metrodom
Schaebens
Suzuki
Olvass tovább
00:00:00
/
00:00:00
Epizódunkban Kelet- és Közép-Európa legjelentősebb reklámversenye, a Golden Drum kapja a főszerepet. Az adásban a 2024-ben díjazott kampányokat szemlézzük.
A magyar sikerek között szó lesz – a reBrief történetében először – a Mediator egy saját kampányáról: a Mátra hangjáról, hiszen ez Grand Prix-t ért az idei Golden Drumon.
A többi magyar sikerről is beszámolunk: a Líra kampányáról, illetve a DDB a McDonald’s-nak, illetve a White Rabbit a brazil Fabene étteremláncnak készített kampányairól. Megemlítjük Tassy Fanni és Schafarek Boldizsár „It’s in our Sloveins” Young Drummers különdíjat érő kampányát is.
Külföldi díjnyertes válogatásunkban megnézzük a Heineken 150. születésnapját ünneplő szpotját, amely a márkanév leggyakrabban elrontott írását vagy kiejtését figurázza ki. De beszélünk még a Husqvarna újravadonosítást népszerűsítő kampányáról; arról, hogyan rakta fel a román McCann a KFC-t a bukaresti metrótérképre; és felfedezzük a csodát a fogmosásban a Marvis fogkrém reklámanimációin keresztül.

Nézd meg, miről hallottál: Mátra hangja
Líra Kicsomagolt történetek
McDonald’s The Arches of Hunger
Fabene Nobody Delivers Faster
It’s in our Sloveins
Heineken Whateverneken
Husqvarna Rewilding Mode
Can you KFC it?
Marvis #MarvelYourRoutine
Olvass tovább
00:00:00
/
00:00:00
Az epizódban a reklámok működését boncolgatjuk az olyan üzenetküldő alkalmazásokban, mint a Viber. Áttekintjük azt is, hol lehet hirdetni a Meta és Google rendszerein kívül. Vendégünk Novák Ferenc, a Neo Interactive social media vezetője.
Előtte a szpotszemlében beszélünk a BKK Pálos Hannával készült kampányáról, ami a BKK dolgozóinak nélkülözhetetlen munkáját mutatja be, és megnézzük a Cofidis maceramentes hitelt ígérő reklámfilmjeit is.
A Jobline álláshirdető portálon keresztül keres főszponzort a Magyar Kerékpáros Szövetség – aktualitásaink között erről is szó lesz, de helyet kap a Google NotebookLM szolgáltatása is, amely AI segítségével szöveges dokumentumokból csinál podcastet.

Nézd meg, miről hallottál: BKK
Cofidis 1.
Cofidis 2.
A Magyar Kerékpáros Szövetség álláshirdetése
NotebookLM
Olvass tovább
00:00:00
/
00:00:00
Epizódunkban a mesterséges intelligencia és az újságírás kapcsolatát, illetve annak a szakmára gyakorolt hatását boncolgatjuk. Vendégünk Szigeti Péter, a Central Médiacsoport portfólióigazgatója.
Előtte szpotszemle! Megnézzük a Dove új kampányfilmjét, amely a mesterséges intelligencia által generált szépségideálokat állítja szembe a valódi szépséggel. Az Erste új szpotja kapcsán szó lesz a gyermekbankszámlákról és gyermekek pénzügyi tudatosságra neveléséről.
Az aktualitások között pedig beszélünk az SOS Gyermekfalvak szobordíszítős gerillaakciójáról is.

Nézd meg, miről hallhattál: Dove
Erste
SOS Gyermekfalvak kampányszpotja
Olvass tovább
00:00:00
/
00:00:00
Az epizód vendége Cieklinski Melinda, a Mediator médiaigazgatója, akitől azt tudjuk meg, hogy tényleg túl sokat ismétlik-e a reklámokat a tévében és a YouTube-on, vagy csak mi vagyunk túl érzékenyek - és az is kiderül, mennyiszer kéne ismételni az egyes szpotokat.
Előtte szpotszemle: a Magyar Közút közlekedéskultúrát fejlesztő szpotja mellé befértek a Yettel KKV-kat megszólító filmjei és a Rhinospray videós kontentje is. A Profession.hu új szolgáltatáspromója, és a Viber bejelentései mellett sem mentünk el.

Nézd meg, miről hallhattál: Magyar közút
Yettel 1.
Yettel 2.
Rhinospray
Profession.hu 1.
Profession.hu 2.
Olvass tovább
00:00:00
/
00:00:00
Adásunk vendége Székely Levente, az Ifjúságkutató Intézet vezetője, akivel a generációk különböző internet élményéről és használati módjáról beszélgetünk.
Előtte szpotszemle! Magyarországon járt Bobby Ewing, azaz Patrick Duffy, a Dallas sikersorozat egyik főhőse, a MOL pedig forgatott vele egy szpotot, amely az 1993-as, Jockey Ewing (Larry Hagman) főszereplésével készült reklámfilmjük előtt tiszteleg.
Megnézzük még a Zenga.hu bevezető kampányát és az ahhoz készült szpotot, de szó lesz a Jófogás közterületi kampányáról és a Gyermelyi interaktív citylight-jairól is.
A hírek között a Magyar Reklám Szövetség és a Sharity Impact Call to Action pályázatáról, valamint a 2024-es ARC plakátkiállításról is hallhatsz. MOL és Bobby Ewing
Zenga.hu
Call to Action
Olvass tovább
00:00:00
/
00:00:00
Ebben az epizódban a kerékpársport és a márkák kapcsolata kerül terítékre. Vendégünk Eisenkrammer Károly, a Tour De Hongrie főszervezője.
Előtte a szpotszemlében megnézzük a Retrotech.hu mémekből épített szpotját. Beszélünk az iPhone 16 nemzetközi bevezető videójáról, amelyben ikonikus budapesti helyszínek villannak fel, és amelynek kapcsán a Windows Phone 7 több mint egy évtizeddel ezelőtti, szintén Budapesten forgatott reklámjáról is szó esik. Szó lesz még továbbá a Yettel Yepp szpotról Miller Dáviddal; az E-ON reklámfilmjéről, amelyben a fenntarthatóság ígéretét feszegeti a főszereplő, Christoph Waltz; valamint a Renault Scenic E-Tech 100% electric szpotjáról is, amelyben szintén a fenntarthatóság ígéretére kérdeznek rá.

Nézd meg a szpotokat itt! Retrotech.hu
iPhone 16
Windows Phone 7
Yettel Yepp
E.ON
Renault
Olvass tovább
00:00:00
/
00:00:00
Vendégünk Inkei Bence, a 24.hu kultúra rovatának vezetője, akivel a globális fesztiválpiac visszaeséséről, a megváltozott zenefogyasztási szokásokról beszélgetünk, és a hazai helyzetről beszélünk, hogy kiderüljön vajon tényleg ráunt-e a világ a fesztiválokra.
Az adás első felében megnézzük a PENNY legújabb, hazai kínálatot népszerűsítő reklámfilmjét. Szó lesz az UNICEF Magyarország „Ne nézz félre!” bántalmazás elleni kampányáról, applikációjáról és videóiról, amelyben hazai zenészek mesélnek személyes élményeikről. Hallhatsz továbbá a BioTechUSA és az FC Barcelona együttműködéséről, valamint a Continental új és bátor közlekedésbiztonsági kampányáról.
Inkei Bence cikke a 24.hu-n a fesztiválozásról
PENNY
UNICEF kampányvideó
UNICEF kampányoldal
Olvass tovább
00:00:00
/
00:00:00
Adásunk fő témája a hazánkba idén érkező Agency People of the Year pályázat. Vendégünk a versenyt szervező MAKSZ alelnöke, Varga Gábor, akivel többek között a verseny céljáról, kategóriáiról, és persze a zsűrizés menetéről beszélünk.
Előtte szpotszemle! Terítékre kerül a Nissan legújabb reklámja, amelyben ismét Ganxsta Zolee a főszereplő. Nem mehetünk el szó nélkül a Fluor Tomival készült Somat szpot mellett, de megnézzük a Medve sajt iskolakezdésre időzített, életreszóló barátságokat középpontba helyező kampányát is.
Az aktualitások között a Prizma PR-versenyről és friss kategóriáiról is szó lesz.
Nissan x Ganxsta Zolee
Somat x Fluor Tomi
Medve sajt, Medve az időtlen barát - Vissza az iskolába 2024
Korábbi Medve sajt szpot
Prizma
Agency People of the Year verseny
Olvass tovább
00:00:00
/
00:00:00