Nemrég néhány különös, ChatGPT-s párbeszédet ábrázoló óriásplakát bukkant fel Budapest bizonyos pontjain, rengeteg kérdést vetve fel a mesterséges intelligencia használatáról. Az akció mögött Weiler Péter képzőművész állt, akit az epizódban arról kérdezünk, miért szükséges az AI-használatról beszélgetést provokálni, és hogyan fér össze egy AI szóvivő a társkereső oldalakkal.
Előtte a szpotszemlében a HELL reklámfilmjéről beszélünk, amely a korábbinál több történetet hozott, nem csak Michele Morrone főszereplését. Az aktualitások között beszélünk a Yettel és a Mélylevegő Projekt Valentin-napi szerelmes social kontentjeiről, továbbá hallhatsz a Spektrum új true crime sorozata, a Budapesti Zsaruk kampányáról is. A platformhírekben említjük a We Are Social Digital 2025 jelentését, amely szerint a ChatGPT és a Reddit is bekerült a világ Top 10 leglátogatottabb weboldalai közé, és szó lesz arról is, hogy többet nézünk már YouTube-ot TV-n, mint telefonon.
Ez az epizód „reklámünnepi” adás, ugyanis a 2025-ös Super Bowl reklámterméséből csemegézünk. Kiválasztottuk az 59. NFL-döntő reklámszünetének néhány tanulságos szpotját, és megnézzük, mely márkáknak sikerült emlékezeteset alkotniuk.
Válogatásunkba bekerült a Mountain Dew reklámfilmje, amelyben a brit énekes, Seal fókabőrbe bújva tér vissza a képernyőre. Beszélünk a Squarespace kampányáról, ami újra összehozta Barry Keoghan-t és szamár színésztársát; valamint szó lesz két emlékezetes sörös szpotról is: a Coors Light a mérkőzés utáni hétfő nehéz hangulatára reflektál, a Michelob Ultra pedig izzasztó pickle ball mérkőzésekkel mutatja be, hogy az ultrák mindent legyőznek.
AI-fronton két merőben különböző megközelítést láthatunk az OpenAI-tól és a Google-től. Hallhatsz még a LAY’s aranyos kisfilmjéről is, amely egy krumplirajongó kislány történetét meséli el; és természetesen nem maradhatott ki az Uber Eats sem, aki ráadásul duplázott: az első szpot, Matthew McConaughey főszereplésével, az amerikaifutball-összeesküvést leplezi le, a másodikban pedig Javier Bardem bújik egy rejtélyes szupergonosz bőrébe.
Adásunk vendége Vavrek Balázs szövegíró, akitől megtudjuk, mi a vonzó a KKV-k marketingjében, miben várnak nagyon más marketingkommunikációt a nagyvállalatokhoz, nagy márkákhoz képest.
Előtte szpotszemle: megnézzük a KFC 100. éttermének megnyitása alkalmából készült videót, valamint a Kalinka vodka új csomagolását bemutató reklámot. Persze nem maradhattak ki a válogatásunkból a Tesco Clubcard szpotok sem, amelyekben pénztárgépzajokra írt zenét, táncot, humort is bevetettek, hogy emlékezetesek legyen.
Szó lesz a Fővárosi Önkormányzat „Ne égess!” szemléletformáló kampányáról, amellyel a levegő tisztaságának fontosságára szeretnék felhívni a figyelmet. Hallhatsz továbbá az Opera böngésző márkakiterjesztéséről, az Opera Air változatról is, ami mindfulnesst kínál felhasználóinak.
Az epizód vendége Prezenszki Alex, a Mediator médiaigazgatója, akit az USA néhány óráig érvényes TikTok tiltásáról és annak hatásáról kérdezünk.
Előtte a szpotszemlében beszélünk a Stadalax új szpotjáról, amely téli álmot alvó barna medvével illusztrálja a székrekedés-elleni gyógyszer hatását. Szó lesz arról is, hogy az IKEA évtizedes lemaradással bevezette hűségprogramját, melyet 10 éves mémeket újraalkotó szpotokkal népszerűsítenek; és megvitatjuk a Nissan Ganxsta Zoleeval és Stohl Andrással készült, megosztó kampányának első videóit is - amelyekben még kevésbé jelent meg a szexizmus, mint a social tartalmakban. (Az epizód készítésekor a social tartalmak még nem voltak ismertek.)
Az aktualitások közt szó lesz a Weiler Péter képzőművész által készített, mesterséges intelligenciát kifigurázó óriásplakátokról; valamint beszélünk a Cadbury csokoládék új csomagolásáról is, amelyek a láthatatlan munkát végzőkre hívják fel a figyelmet.
Az epizód vendége Prezenszki Alex, a Mediator médiaigazgatója, akit az USA néhány óráig érvényes TikTok tiltásáról és annak hatásáról kérdezünk.
Előtte a szpotszemlében beszélünk a Stadalax új szpotjáról, amely téli álmot alvó barna medvével illusztrálja a székrekedés-elleni gyógyszer hatását. Szó lesz arról is, hogy az IKEA évtizedes lemaradással bevezette hűségprogramját, melyet 10 éves mémeket újraalkotó szpotokkal népszerűsítenek; és megvitatjuk a Nissan Ganxsta Zoleeval és Stohl Andrással készült, megosztó kampányának első videóit is - amelyekben még kevésbé jelent meg a szexizmus, mint a social tartalmakban. (Az epizód készítésekor a social tartalmak még nem voltak ismertek.)
Az aktualitások közt szó lesz a Weiler Péter képzőművész által készített, mesterséges intelligenciát kifigurázó óriásplakátokról; valamint beszélünk a Cadbury csokoládék új csomagolásáról is, amelyek a láthatatlan munkát végzőkre hívják fel a figyelmet.
Adásunk vendége Keserű Júlia, a Mozilla Alapítvány adatvédelemmel foglalkozó kutatója, akivel arról beszélünk, megérheti-e a célzott reklámok kényelme a cserébe adott legintimebb adatainkért.
Előtte szpotszemle! Beszélünk a londoni National Theatre Benedict Cumberbatch-csel készített, színházi előadásokat népszerűsítő szpotjáról; szó lesz a ZöldÁllásPortál.hu kampányáról, amelyben Csuja Imre interjúztat „zöldgalléros” szakembereket Liszt, Széchenyi és Einstein bőrébe bújva; és beszélünk az Erste befektetési számláit népszerűsítő reklámfilmjéről is, ami egy igazi szerelmes történet.
Az aktualitások között hallhattok az újonnan indult médiapiaci szaklapról, a dgtl.hu-ról.
Egy kutatás szerint a Google keresések 60%-a továbbkattintás nélkül fejeződik be, vagy új keresésbe csatornázódik. A keresők felületét közben egyre úgy fejlesztik, hogy a felhasználókat a felületen tartsa meg, kevésbé ösztönözve a kikattintást. De mi lesz így a website-okkal - szegeztük a kérdést Pásztor Noéminek, a Mediator performance marketing menedzserének.
Az aktualitások között felbukkan Franco, a BiotechUSA új, integrált kampányának arca, és hallhattok a Pick szurkolói kampányáról is. Összefoglaljuk a Tiktok zivataros hétvégéjét Trump elnök beiktatását megelőzően, és megemlítjük az Instagram érkezőben lévő videószerkesztőjét is.
Ebben az epizódban beszélgetésre technikai okok miatt nem került sor, de aggodalomra semmi ok, mert annál izgalmasabb aktualitásokkal jelentkezünk!
Beszélünk a Heineken új kampányáról, amely az alkoholmentes italok körüli előítéletek lerombolását célozta meg, és alaposan megnézzük, hogyan adaptálta és hangolta át a magyar piacra a Telekom egy korábbi globális kampányfilmjét. Szó lesz még a SuperShop 25 éves jubileumi promóciós kampányáról, és az NMHH felméréséről is, amely a női magazinokban megjelenő testképideálokat vizsgálta.
Az epizód vendége Dr. Herendy Csilla UX kutató, az NKE és a BME oktatója, a UX kutatási módszerek kötet első szerzője, akivel az első magyar nyelvű felhasználói élmény kutatásmódszertani szakkönyv létrejöttéről, célcsoportjáról, tartalmáról és a módszertanokról beszéltünk.
Előtte szpotszemle, amelyben megnézzük a CBA új szpotját, valamint a One bevezető reklámfilmjét. Szó lesz két 2024. év végi kampányról: a Libertine könyvkiadó és a Loyd tea közös kampánya szerint csak egy jó könyv és egy bögre tea kell a hideg idő átvészelésére; az Amodent pedig azt szerette volna, hogy a mosolyra ne csak esztétikai elemként tekintsünk – ennek volt része az adásban is szóba kerülő Mosolykupon akció. A hírek között továbbá arról is hallhatsz, hogy idén sem kell reklámadót fizetni.
Az év utolsó adásában a stáb számára emlékezetes, hosszabb távon is tanulságos reklámokat, kampányokat, aktivitásokat ajánljuk az idei évből. Ha egy epizódból szeretnéd megtudni, hogy mit tudott a reklám 2024-ben, akkor ezt a részt hallgasd meg!
Szó lesz a biztosításipiac.hu bevezető szpotjáról; Cofidis reklámokról; a Somat Fluor Tomival készült szpotjáról; a MOL Smokey Baconnaise szószához készült reklámról; a Rossmann Istenes Bence által alakított Richykés promóciójáról; a The VR Mekis kedvence menühöz készült „livestream”-jéről; a Borsodi foci EB alatt készült social media posztjáról, amelyben a szurkolók elengedésére hívnak fel; az Erste Higgy magadban videóiról; a Heineken Whateverneken kampányáról; a Coors arculatát pixelező reakciójáról; a Magnum Find your summer szpotjáról.
Hallgasd meg, miért szerettük őket!