Fő témánk a Forbesban nemrég megjelent „A legértékesebb magyar influencerek 2025” lista, amelyről Vaszkó Ivánt, a magazin szerkesztőjét kérdezzük.
Előtte szpotszemle! Hallhatsz a Heyho ismertségnövelő kampányáról, amely kizárólag a gyümölcsital ízével szeretné meggyőzni még az űrhajósokat is; az MVM jó energiákat közvetítő szpotjáról; és a Telekom Indul a bakterház hangulatú, új kontent-sorozatáról, a BigBakShowról.
Beszélünk a Yettel két aktivitásáról is: a mobilszolgáltató új szpotjában azt hirdeti, itthon náluk mérik a legnagyobb adatsebességet; a Szépművészeti Múzeummal közösen pedig a technológiát és a mémesített művészetet ötvözve népszerűsíti a múzeumba járást.
Vendégünk Kertész Anna, a BKK kommunikációs vezetője, akit arról kérdezünk, miért alakult át a BKK kommunikációja az elmúlt években, és milyen kommunikációs célok szerint tervezik a kampányaikat - és ez hol ér össze a város, illetve az utasok érdekeivel.
De előtte szpotszemle! Beszélünk két image szpotról: a Gorenje részben AI-filmjéről, valamint a Richter aktuális image-anyagáról, amely az emberi alkalmazkodóképességet állítja párhuzamba a vállalat innovativitásával. Szó lesz a CBA új reklámáról, amelyben ismét feltűnik Etelka néni, ezúttal azt üzenve, ő nem követ márkákat a socialben.
Végül hallhatsz két celeb együttműködésről is: a Globus Hajós Andrással hirdeti, hogy grillezni bárki tud, az Unicum Live Session pedig Co Lee-val tért vissza.
Adásunk vendége Várkonyi Gábor, az Automotive Summit főszervezője, akivel autópiaci trendekről és kihívásokról beszélgetünk.
De mindenekelőtt szpotszemle! Hallhatsz többek között a Nissan legújabb szpotjáról, amely a japán cseresznyevirágzás tökéletességhez hasonlítja az autógyártó tavaszi autócsere-programját; és a Piros Orr Bohócdoktorok 1%-os kampányáról is, amely egy dallal kíván jobbulást a magyar könnyűzenei- és színházi élet szereplőit felsorakoztatva. Beszélünk az Una Terra Alapítvány ketreces csirketartás elleni edukációs kampányáról is, amely a 80-as évek glam plakátjait idézi; és szó esik két gyorséttermi lánc szpotjáról: a Meki employer branding kampánya keresi a munkára éhes fiatalokat, míg a Burger King pedig a Valmar King visszatérését hirdeti.
Az epizód vendége Sztaniszláv András, az MPRSZ elnöke és az ICCO PR világszervezet vezérigazgatója. Andrást az utóbbi szervezet éves jelentése kapcsán kérdezzük arról, hogy mi a szerepe a PR-nek 2025-ben.
Előtte szpotszemle: a Soproni megújult csomagolását bemutató szpotja az összetartozás érzésére épít; az ERSTE Higgy magadban sorozatának legújabb része pedig az apa-fia kapcsolatokat egyedi szemszögből idézi fel. Hallhatsz továbbá két 1%-os kampányról is: a Bátor Tábor megrázó szpotjáról és a Kuckó Program óriás plüssmackó installációjáról a Fashion Streeten.
Az aktualitások között továbbá szó lesz arról is, hogy 10 év után visszatér a KiMitTube.
Vendégünk Bodnár Bence szabadúszó kreatívigazgató, akit a reklámokra továbbra is jellemző politikailag korrektségről kérdezünk.
Előtte szpotszemle: szó lesz a Kométa reklámfilmjéről, amely új szlogennel mutatja be, milyen az igazi olaszos életérzés; és beszélünk a Rossmann legújabb szpotjáról, amely az esküvői készülődés feszültségeire épült.
A hírek közt hallhatsz a NANE 1%-os kampányáról, amely arra hívja fel a figyelmet, hogy bármelyik nő lehet bántalmazás áldozata; szó lesz az IKEA frappáns szóviccéről Trump Kínára kivetett vámjaira reagálva; továbbá beszélünk a fenntartható reklámdekorokról is.
Az epizód vendége Bódi Zsófi, a Mediator Social Operations Lead-je, akivel influencer együttműködésekről és hatásos influencer-kampányokról beszélgetünk.
Előtte szpotszemle! Szó lesz az MBH új szpotjáról, amely ezúttal a humorra épült; beszélünk arról, hogy a bolgár és a szlovák verziók után elkészült a magyar Milgamma-dal is, amely a gerincet dicsőíti; valamint hallhatsz a St. Hubertus gyerekkori barátságokat ünneplő reklámszpotjáról is.
Ezek mellett hallhatsz több márka termékfejlesztéséről: a Cheetos olyan narancssárga nadrágot tervezett, amelybe bátran beletörölheted a chipses kezed; a Heineken pedig egy olyan telefontokkal újított, amely koccintáshangra reagálva átfordítja a telefont, hogy annak képernyője alul legyen. És ha már sörös újítás: beszélünk a Dreher új, alkoholmentes, hidratáló söréről is.
Adásunk vendége Márton Szabolcs, az Indamedia ügyfélélmény-igazgatója, akitől megtudjuk, milyen szerepe lehet egy kiadónál az ügyfélélmény-tervezésnek.
Előtte szpotszemle! Beszélünk az Apple öt és fél perc hosszúságú szpotjáról, amely az új AirPods 4 fülhallgatót mutatja be Pedro Pascal főszereplésével. Hallhatsz a KFC látványos, de megosztó ‘Believe in Chicken’ kampányáról, valamint a Cofidis a megszokottól kissé eltérő, bicajos szpotjáról, amely a márka Tour de Hongrie szponzorációját jelenti be.
Szó lesz továbbá a hazai influencer kampányról, amely az OREO és a Minecraft mozifilm globális együttműködését promotálja, és beszélünk arról is, hogy Kanadában és az USA-ban is visszakerül az Ismerősök fül a Facebookra.
Húsz éves a YouTube! A kerek születésnap alkalmából Kovács Péterrel, a YouTube magyarországi felelősével beszélgetünk a platform népszerűségének okairól, fejlődési irányokról és hazai felhasználókról.
Előtte szpotszemle, amelyben szó lesz az Allee bevásárlóközpont mesterséges intelligencia-alapú influenceréről, Alízról, és beszélünk az OTP Bank új szpotjáról, amelyben ismét felbukkan Persely, a kismalac. Ajánljuk a Hintalovon Alapítvány megrázó szpotját, amely a gyermekbántalmazás visszaszorításáért készült. Beszélünk az új Unicum Orange Bitter szpotjáról is, amely egészen a napfényes Toszkánáig repít minket.
Szó lesz továbbá a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) által publikált, tavalyi évre vonatkozó kommunikáció- és médiaköltések adatairól.
Különleges, ünnepi epizódunkban érkeznek a reBrief Rewards 2025-ös díjai – összegyűjtve a szerkesztőség számára legemlékezetesebb 2024-es reklámszpotokat és kampányokat. És: fokozzuk az izgalmakat, mert arról is lesz szó, hogy 2026-ban milyen díjakat osztunk!
Nézd meg, hogy a te munkád díjnyertes-e, és azt, hogy 2026-ban mi lesz a nyerő!
Jó szórakozást!
https://rebriefrewards.hu/
Vendégünk Csizmadia Diána, a MAKSZ főtitkára, akivel az idei, 25. Arany Penge Kreatív Fesztivál a témánk.
Előtte szpotszemle: megnézzük a Xiaomi új modelljének Budapesten forgatott reklámját, amellyel a telefon kiváló filmrögzítési tulajdonságaira hívják fel a figyelmet; valamint a Suzuki legújabb kampányfilmjeit, amelyekben Csuja Imréhez Pokorny Lia egyenrangú társként csatlakozik.
Beszélünk továbbá a McDonald's és a TheVR alkotóinak újabb kollaborációjáról, A nagy kombó show-ról, és a Stabilo új, alkotásra ösztönző globális kampányáról.
Mindezek mellett hallhatsz arról is, hogy az OpenAI vezére szerint a mesterséges intelligencia appok válaszai közé reklámot elhelyezni „meglehetősen aggasztó”.