Keresés Jelentkezés Digitális innovációnk Mi a podcast.hu?

Piqniq Podcast

Piqniq Budapest

Vissza

Piqniq Podcast

Piqniq Budapest

Üzlet Vállalkozás

Érdekel az éttermes világ? Saját üzleted van, vagy a nyitást fontolgatod? A vendéglátásban dolgozol, vagy csak lelkes vendégként követsz mindent, ami ezzel kapcsolatos? Lépj szintet gasztronómiai témájú podcast sorozatunkkal! A Piqniq Budapest célja a gasztrovállalkozások edukációja, a tudásmegosztást a Mastercard támogatja.

Epizódok

1-10 megjelenítése a(z) 17 elemből.

 Egy asztalnál a Wolt és a Foodpanda

A kiszállítós cégek helyzete sokat változott az elmúlt években, már nem csupán az egyre erősödő fogyasztói igény kielégítése, illetve éttermes vállalkozások plusz jövedelmének biztosítása a feladatuk, hanem sokkal összetettebb szerepük lett a piacon, alakítják, formálják is a gasztronómiai egységeket. Sok cég már úgy tervezi a konyháját, hogy külön szekcióval rendezkedik be a minél hatékonyabb online rendelésfelvételre és kiszolgálásra, rengeteg vállalkozás lett nyitottabb a digitális megoldásokra, illetve egyre-másra bukkannak fel a dark kitchen koncepcióval működő, kizárólag házhozszállításra berendezkedő éttermek köszönhetően a kiszállítós ételrendelések folyamatos térhódításának. Podcast adásunkban rendhagyó módon egy asztalhoz ültettük az iparág két meghatározó szereplőjének, a Foodpandának és a Woltnak az ügyvezetőit, Radeczky Zoltánt és Tajta Ákost,  hogy minél tisztább képet kaphassunk a házhozszállítást érintő aktuális kérdésekről és az ezzel kapcsolatos jövőképről.

Ha szeretnél megtudni többet rólunk:

https://piqniq.hu/

A tudásmegosztás támogatója a Mastercard és a Bizpay.

Hasznos linkek:

Tajta Ákos (Regionális ügyvezető igazgató - Balti országok és Közép-Európa, Wolt)

Radeczky Zoltán (ügyvezető igazgató, Foodpanda)

Műsorvezető: Petur András

Gyártó: Showcast Media

Olvass tovább
00:00:00
/
00:00:00

Bár a tartalomfogyasztási szokások nagyban függnek a lakóhelytől, az életkortól és a szociális státusztól, általánosságban elmondható, hogy a social media mindennapjaink szerves részévé vált. Nagy szükség van a fogyasztó tudatosságára, hiszen sok tartalom mögött nem hiteles forrás áll. Erős vizuális kultúrában élünk, ahol a testkultusz hatása erőteljes, a gasztrotartalmak fogyasztása ezért kiemelkedő a többi téma közül, hiszen az étkezés és a testkép összefügg egymással. A különböző táplálkozási szokások köré rendeződött csoportok, tartalmak a közösséghez tartozás élményét is adják a social media fogyasztóknak. Hogyan lehet kiszűrni a releváns információkat, hogy valóban hasznos legyen az online felületeken töltött időt? 

Podcast adásunkban Tatár Csilla műsorvezető, szerkesztő-riporter és Guld Ádám médiakutató beszélgetnek a social media mindennapjainkra és étkezésünkre gyakorolt hatásairól.  

Ha szeretnél megtudni többet rólunk: 

https://piqniq.hu/ 

A tudásmegosztás támogatója a Mastercard és a Bizpay. 


Vendégeink:

- Tatár Csilla (Műsorvezető, szerkesztő-riporter) 

- Guld Ádám (Médiakutató) 


Műsorvezető: Petur András 

Gyártó: Showcast Media 

Olvass tovább
00:00:00
/
00:00:00

 Digitális fizetési megoldások szerepe a gasztrovállalkozásokban

Mikor jó egy gasztrovállalkozás fizetési rendszere? Legjobb, ha észrevétlenül szolgálja a vállalkozást a háttérben, minél zökkenőmentesebb fizetési élményt biztosítva a vevőknek. A digitális fizetési megoldások árát nem lehet lefordítani a pénzügyi cégek haszonszerzésére, hiszen a biztonságos pénzmozgás biztosítása mellett számos szolgáltatás árát tartalmazza a meghatározott díj. Ezek a rendszerek olyan mértékű hatékonyság növekedést idézhetnek elő egy gasztrovállalkozásnál -  például a dolgozók tehermentesítésével - ami már komoly összeget képvisel a hónap végén.

Podcast adásunkban Magyar Balázs, a Bizpay tulajdonosának és ügyvezetőjének, valamint Várady Tibor, az Espresso Embassy alapítójának beszélgetésében a különböző fizetési megoldások mellett szó esik a borravaló és a szervízdíj kérdésköréről, a fizetéshez kapcsolódó eszközök, géppark racionalizálásáról, az átlátható vállalkozói működés fontosságáról és a közelgő NTAK bevezetés által támasztott követelményekről.

Ha szeretnél megtudni többet rólunk:

https://piqniq.hu/

A tudásmegosztás támogatója a Mastercard és a Bizpay.

Hasznos linkek:

Magyar Balázs (tulajdonos és ügyvezető, Bizpay)

Várady Tibor (alapító, Espresso Embassy)

Műsorvezető: Petur András

Gyártó: Showcast Media

Olvass tovább
00:00:00
/
00:00:00

Út a kockás füzettől a szoftverekig

Az adatok elemzésére épülő munkafolyamatok kialakítása nemcsak a multinacionális vállalatok kiváltsága, hanem egy kis családi gasztrovállalkozás is sokat profitálhat ezeknek a bevezetéséből. Tény azonban, hogy a kockás füzeten szocializálódott munkavállalókat nagyon nehéz integrálni a digitalizált világba, hatalmasak lehetnek a generációs különbségek. Hogyan lehet mégis ésszerűen fejlődni és szintet lépni ezekkel a megoldásokkal? Erről a témáról beszélget következő podcast adásunkban Haris Gergely, a Haris Park ügyvezetője és tulajdonosa, valamint Patai Zoltán a Foodpanda előző ügyvezetője, jelenleg a Flawless Startup társalapítója és tulajdonosa.

---

Ha szeretnél megtudni többet rólunk:

https://piqniq.hu/

A tudásmegosztás támogatója a Mastercard és a Bizpay.

Hasznos linkek:
Haris Gergely (ügyvezető és tulajdonos, Haris park)

  • https://harispark.hu/

Patai Zoltán (jelenleg társalapító és tulajdonos, Flawless Startup)


Műsorvezető: Petur András

Gyártó: Showcast Media





Olvass tovább
00:00:00
/
00:00:00

Meddig érdemes digitalizálni egy gasztrovállakozást?

Az online vásárlási lehetőségek és digitális megoldások dinamikusan fejlődnek, de a személyes kontaktus szerepe továbbra is hangsúlyos a gasztrovállalkozásokban. A digitális megoldások megkönnyíthetik a munkafolyamatokat, hatékonyabb lehet a rendelésfelvétel, vagy a termék összeállítása, komplexebb lehet a fogyasztási  élmény, de van, amit nem lehet, vagy nem érdemes technológiával helyettesíteni. 

Következő podcast adásunkban Porkoláb Eszterrel, a Hester’s Life társtulajdonosával és Repka Péterrel, a Madal Cafe társtulajdonosával beszélgettünk arról, hogy mely digitális megoldások adnak ténylegesen hozzá az üzletmenethez, valamint a vásárlói élményhez, és mit lehet kezdeni a beérkező vásárlói adatokkal.


---


Ha szeretnél megtudni többet rólunk:

https://piqniq.hu/

A tudásmegosztás támogatója a Mastercard és a Bizpay.


Hasznos linkek

Porkoláb Eszter (társtulajdonos, Hester's Life)

Repka Péter (társtulajdonos, Madal Cafe)

Műsorvezető: Petur András

Gyártó: Showcast Media


Olvass tovább
00:00:00
/
00:00:00

Egy séf és egy termelő találkozása az online térben

A digitalizáció a vendéglátásban az áru megrendelésétől egészen a vevő kiszolgálásáig minden technológiai folyamathoz hozzárendelhető. Az online rendszerek előnye a kockás papírral szemben, hogy ki lehet elemezni az adatokat, és fel lehet készülni a következő időszakra, növelve ezzel a vállalkozás hatékonyságát. A Symbioo felületén a termelők és a séfek találkoznak egy virtuális konyhakertben: már a magok elültetése előtt tudni lehet, hogy melyik zöldség vagy gyümölcs kerül majd a vendég tányérjára.

Piszkor Norbert, a Madhouse séfje és Dr. Kuslits Béla, az Agri Kulti kutatója beszélgetnek arról, hogy a digitális rendszerek hogyan fejleszthetőek a felhasználói igényekhez és milyen kihívásokra kell megoldást találniuk a korral haladó gasztrovállalkozásoknak.

---

Ha szeretnél megtudni többet rólunk:

https://piqniq.hu/

A tudásmegosztás támogatója a Mastercard és a Bizpay.


Vendégeink:

Piszkor Norbert (séf, Madhouse)

Dr. Kuslits Béla (Az Agri Kulti kutatója, szociológus, környezetgazdász)

Műsorvezető: Petur András

Gyártó: Showcast Media


Olvass tovább
00:00:00
/
00:00:00

 A kommunikáció a vendégélmény alapja 

Az éttermes vállalkozásoknak komoly kihívást jelent a vendégértékelések kezelése. Nem lehet minden igénynek megfelelni, de a megfelelő kommunikáció rengeteget számít.

A vendégélmény azonban nem csak a vendéglátón múlik, kellő nyitottság szükséges a vendég részéről is, hogy képes legyen befogadni, amit az étterem közvetít felé. Igaz-e az a régi mondás, hogy mindig a vendégnek van igaza?

Szükséges-e, és ha igen, hogyan lehet a vendégeket edukálni, nyitottabbá, befogadóbbá tenni az éttermes vállalkozások irányába?

Mit tehet a vendég, hogy elkerülje a csalódást jelentő helyzeteket?

Hogyan kommunikáljon jól egy gasztrovállalkozás?

Tizedik podcast adásunkban ezeket a kérdéseket járjuk körül Barabás Csaba Heinz, a tiszafüredi Mariska étterem tulajdonosa és Aczél László gasztroblogger segítségével.

Ha szeretnél megtudni többet rólunk:

https://piqniq.hu/

A tudásmegosztás támogatója a Mastercard.

Hasznos linkek

Műsorvezető: Petur András

Gyártó: Showcast Media

Olvass tovább
00:00:00
/
00:00:00

A csomagolás tudatos tervezése a környezetért


A járványhelyzet alatt sokszorosára nőtt az igény a házhozszállításra. Egy gasztrovállakozásnak a működése kezdetén végig kell gondolnia, lesz-e ételkiszállítás a profiljában. Egy biztos, ennek a tevékenységnek igen nagy az ökológiai lábnyoma, de tudatos tervezéssel, és előre gondolkodással sokat tehet egy vállalkozás a környezetéért. Helyettesíthető-e papírral teljes mértékben a műanyag csomagolóeszköz? Biztosan környezettudatos, ami lebomló? Hogyan lehet a greenwashing jelenséget elkerülni? Van-e jövője a többször felhasználható ételes dobozoknak? Tudja-e egy gasztrovállalkozás vagy egy kiszállítással foglalkozó nagy iparági szereplő formálni a fogyasztók szemléletét ezen a téren?


A Piqniq Budapest 9. podcast adásában ezeket a kérdéseket járjuk körül Kovács Szabolcs, fenntarthatósági szakemberrel és Szórád Gáborral, az iparághoz számtalan ponton kapcsolódó étel kiszállításban érdekelt vállalkozóval.

---

Ha szeretnél megtudni többet rólunk:

https://piqniq.hu/

A tudásmegosztás támogatója a Mastercard.

Hasznos linkek

  • Kovács Szabolcs
    https://www.linkedin.com/in/szabolcs-kovacs
  • Szórád Gábor
    https://www.tadam.hu/rendeles/fooldal

Műsorvezető: Petur András

Gyártó: Showcast Media

Olvass tovább
00:00:00
/
00:00:00

Az emberi vezető

Piqniq Budapest

Így tartsd meg az értékes munkaerőt!

Egy gasztrovállalkozás talán a többi vállalkozásnál is jobban függ a benne dolgozó munkatársak hozzáállásától. Jól szervezett csapatjáték szükséges, élén a folyamatokat átlátó vezetővel. 
Fontos, hogy a vezető az önismerete alapján megfelelő munkavállalókat válasszon ki maga mellé, de ahhoz, hogy hosszútávú legyen a közös munkavégzés, folyamatosan motiválni kell a dolgozókat. 
A legfontosabb rendszert adni a csapattagok köré, amelyben mindenki biztonságban érzi magát. Ugyanilyen fontos lehet a motiváló munkakörnyezet kialakítása. 

Adásunkban Pistyur Vera, a Bridge Budapest alapítója és Gazsi Zoltán, az Eisberg ügyvezetője mond tippeket arra, hogyan lehet hosszútávon megtartani az értékes munkaerőt.

---

Ha szeretnél megtudni többet rólunk:

https://piqniq.hu/

A tudásmegosztás támogatója a Mastercard.

Hasznos linkek

Gazsi Zoltán (Eisberg Hungary)

  • https://www.eisberg.hu/hu/rolunk/vallalat/

Pistyur Vera (Bridge Budapest)

  • https://www.pistyurveronika.hu/

Műsorvezető: Petur András

Gyártó: Showcast Media

Olvass tovább
00:00:00
/
00:00:00

Hogyan fejlődjön együtt egy gasztrovállalkozás a környezetével?

Budapest, mint minden élő város folyton változik, új helyek nyílnak, mások bezárnak. Változnak a vállalkozók igényei, a fogyasztók és a trendek is. Hosszútávon azok a helyek fenntarthatóak, amelyek valamilyen módon kapcsolódnak egy város jelenéhez. Az urbanisztikai szakembereknek fontos szerep jut, az egyes városrészek átalakulása hatással van a gasztroegységek életére is. 

Hetedik adásunkban erről a témáról beszélgetünk Koniorczyk Borival, a Hosszúlépés. Járunk? és a Normafa delikát tulajdonos-alapítójával, valamint Vitézy Dáviddal, aki a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója és a Közlekedési Múzeum megbízott főigazgatója.


Ha szeretnél megtudni többet rólunk:

https://piqniq.hu/

A tudásmegosztás támogatója a Mastercard.

Hasznos linkek

Vitézy Dávid

Koniorczyk Bori

Műsorvezető: Petur András

Gyártó: Showcast Media



Olvass tovább
00:00:00
/
00:00:00