Érdekel az éttermes világ? Saját üzleted van, vagy a nyitást fontolgatod? A vendéglátásban dolgozol, vagy csak lelkes vendégként követsz mindent, ami ezzel kapcsolatos? Lépj szintet gasztronómiai témájú podcast sorozatunkkal! A Piqniq Budapest célja a gasztrovállalkozások edukációja, a tudásmegosztást a Mastercard támogatja.
Egy asztalnál a Wolt és a Foodpanda
A kiszállítós cégek helyzete sokat változott az elmúlt években, már nem csupán az egyre erősödő fogyasztói igény kielégítése, illetve éttermes vállalkozások plusz jövedelmének biztosítása a feladatuk, hanem sokkal összetettebb szerepük lett a piacon, alakítják, formálják is a gasztronómiai egységeket. Sok cég már úgy tervezi a konyháját, hogy külön szekcióval rendezkedik be a minél hatékonyabb online rendelésfelvételre és kiszolgálásra, rengeteg vállalkozás lett nyitottabb a digitális megoldásokra, illetve egyre-másra bukkannak fel a dark kitchen koncepcióval működő, kizárólag házhozszállításra berendezkedő éttermek köszönhetően a kiszállítós ételrendelések folyamatos térhódításának. Podcast adásunkban rendhagyó módon egy asztalhoz ültettük az iparág két meghatározó szereplőjének, a Foodpandának és a Woltnak az ügyvezetőit, Radeczky Zoltánt és Tajta Ákost, hogy minél tisztább képet kaphassunk a házhozszállítást érintő aktuális kérdésekről és az ezzel kapcsolatos jövőképről.
Ha szeretnél megtudni többet rólunk:
A tudásmegosztás támogatója a Mastercard és a Bizpay.
Hasznos linkek:
Tajta Ákos (Regionális ügyvezető igazgató - Balti országok és Közép-Európa, Wolt)
Radeczky Zoltán (ügyvezető igazgató, Foodpanda)
Műsorvezető: Petur András
Gyártó: Showcast Media
Bár a tartalomfogyasztási szokások nagyban függnek a lakóhelytől, az életkortól és a szociális státusztól, általánosságban elmondható, hogy a social media mindennapjaink szerves részévé vált. Nagy szükség van a fogyasztó tudatosságára, hiszen sok tartalom mögött nem hiteles forrás áll. Erős vizuális kultúrában élünk, ahol a testkultusz hatása erőteljes, a gasztrotartalmak fogyasztása ezért kiemelkedő a többi téma közül, hiszen az étkezés és a testkép összefügg egymással. A különböző táplálkozási szokások köré rendeződött csoportok, tartalmak a közösséghez tartozás élményét is adják a social media fogyasztóknak. Hogyan lehet kiszűrni a releváns információkat, hogy valóban hasznos legyen az online felületeken töltött időt?
Podcast adásunkban Tatár Csilla műsorvezető, szerkesztő-riporter és Guld Ádám médiakutató beszélgetnek a social media mindennapjainkra és étkezésünkre gyakorolt hatásairól.
Ha szeretnél megtudni többet rólunk:
A tudásmegosztás támogatója a Mastercard és a Bizpay.
Vendégeink:
- Tatár Csilla (Műsorvezető, szerkesztő-riporter)
- Guld Ádám (Médiakutató)
Műsorvezető: Petur András
Gyártó: Showcast Media
Digitális fizetési megoldások szerepe a gasztrovállalkozásokban
Mikor jó egy gasztrovállalkozás fizetési rendszere? Legjobb, ha észrevétlenül szolgálja a vállalkozást a háttérben, minél zökkenőmentesebb fizetési élményt biztosítva a vevőknek. A digitális fizetési megoldások árát nem lehet lefordítani a pénzügyi cégek haszonszerzésére, hiszen a biztonságos pénzmozgás biztosítása mellett számos szolgáltatás árát tartalmazza a meghatározott díj. Ezek a rendszerek olyan mértékű hatékonyság növekedést idézhetnek elő egy gasztrovállalkozásnál - például a dolgozók tehermentesítésével - ami már komoly összeget képvisel a hónap végén.
Podcast adásunkban Magyar Balázs, a Bizpay tulajdonosának és ügyvezetőjének, valamint Várady Tibor, az Espresso Embassy alapítójának beszélgetésében a különböző fizetési megoldások mellett szó esik a borravaló és a szervízdíj kérdésköréről, a fizetéshez kapcsolódó eszközök, géppark racionalizálásáról, az átlátható vállalkozói működés fontosságáról és a közelgő NTAK bevezetés által támasztott követelményekről.
Ha szeretnél megtudni többet rólunk:
A tudásmegosztás támogatója a Mastercard és a Bizpay.
Hasznos linkek:
Magyar Balázs (tulajdonos és ügyvezető, Bizpay)
Várady Tibor (alapító, Espresso Embassy)
Műsorvezető: Petur András
Gyártó: Showcast Media
Út a kockás füzettől a szoftverekig
Az adatok elemzésére épülő munkafolyamatok kialakítása nemcsak a multinacionális vállalatok kiváltsága, hanem egy kis családi gasztrovállalkozás is sokat profitálhat ezeknek a bevezetéséből. Tény azonban, hogy a kockás füzeten szocializálódott munkavállalókat nagyon nehéz integrálni a digitalizált világba, hatalmasak lehetnek a generációs különbségek. Hogyan lehet mégis ésszerűen fejlődni és szintet lépni ezekkel a megoldásokkal? Erről a témáról beszélget következő podcast adásunkban Haris Gergely, a Haris Park ügyvezetője és tulajdonosa, valamint Patai Zoltán a Foodpanda előző ügyvezetője, jelenleg a Flawless Startup társalapítója és tulajdonosa.
---
Ha szeretnél megtudni többet rólunk:
A tudásmegosztás támogatója a Mastercard és a Bizpay.
Hasznos linkek:
Haris Gergely (ügyvezető és tulajdonos, Haris park)
Patai Zoltán (jelenleg társalapító és tulajdonos, Flawless Startup)
Műsorvezető: Petur András
Gyártó: Showcast Media
Meddig érdemes digitalizálni egy gasztrovállakozást?
Az online vásárlási lehetőségek és digitális megoldások dinamikusan fejlődnek, de a személyes kontaktus szerepe továbbra is hangsúlyos a gasztrovállalkozásokban. A digitális megoldások megkönnyíthetik a munkafolyamatokat, hatékonyabb lehet a rendelésfelvétel, vagy a termék összeállítása, komplexebb lehet a fogyasztási élmény, de van, amit nem lehet, vagy nem érdemes technológiával helyettesíteni.
Következő podcast adásunkban Porkoláb Eszterrel, a Hester’s Life társtulajdonosával és Repka Péterrel, a Madal Cafe társtulajdonosával beszélgettünk arról, hogy mely digitális megoldások adnak ténylegesen hozzá az üzletmenethez, valamint a vásárlói élményhez, és mit lehet kezdeni a beérkező vásárlói adatokkal.
---
Ha szeretnél megtudni többet rólunk:
A tudásmegosztás támogatója a Mastercard és a Bizpay.
Hasznos linkek
Porkoláb Eszter (társtulajdonos, Hester's Life)
Repka Péter (társtulajdonos, Madal Cafe)
Műsorvezető: Petur András
Gyártó: Showcast Media
Egy séf és egy termelő találkozása az online térben
A digitalizáció a vendéglátásban az áru megrendelésétől egészen a vevő kiszolgálásáig minden technológiai folyamathoz hozzárendelhető. Az online rendszerek előnye a kockás papírral szemben, hogy ki lehet elemezni az adatokat, és fel lehet készülni a következő időszakra, növelve ezzel a vállalkozás hatékonyságát. A Symbioo felületén a termelők és a séfek találkoznak egy virtuális konyhakertben: már a magok elültetése előtt tudni lehet, hogy melyik zöldség vagy gyümölcs kerül majd a vendég tányérjára.
Piszkor Norbert, a Madhouse séfje és Dr. Kuslits Béla, az Agri Kulti kutatója beszélgetnek arról, hogy a digitális rendszerek hogyan fejleszthetőek a felhasználói igényekhez és milyen kihívásokra kell megoldást találniuk a korral haladó gasztrovállalkozásoknak.
---
Ha szeretnél megtudni többet rólunk:
A tudásmegosztás támogatója a Mastercard és a Bizpay.
Vendégeink:
Piszkor Norbert (séf, Madhouse)
Dr. Kuslits Béla (Az Agri Kulti kutatója, szociológus, környezetgazdász)
Műsorvezető: Petur András
Gyártó: Showcast Media
A kommunikáció a vendégélmény alapja
Az éttermes vállalkozásoknak komoly kihívást jelent a vendégértékelések kezelése. Nem lehet minden igénynek megfelelni, de a megfelelő kommunikáció rengeteget számít.
A vendégélmény azonban nem csak a vendéglátón múlik, kellő nyitottság szükséges a vendég részéről is, hogy képes legyen befogadni, amit az étterem közvetít felé. Igaz-e az a régi mondás, hogy mindig a vendégnek van igaza?
Szükséges-e, és ha igen, hogyan lehet a vendégeket edukálni, nyitottabbá, befogadóbbá tenni az éttermes vállalkozások irányába?
Mit tehet a vendég, hogy elkerülje a csalódást jelentő helyzeteket?
Hogyan kommunikáljon jól egy gasztrovállalkozás?
Tizedik podcast adásunkban ezeket a kérdéseket járjuk körül Barabás Csaba Heinz, a tiszafüredi Mariska étterem tulajdonosa és Aczél László gasztroblogger segítségével.
—
Ha szeretnél megtudni többet rólunk:
A tudásmegosztás támogatója a Mastercard.
Hasznos linkek
Műsorvezető: Petur András
Gyártó: Showcast Media
A csomagolás tudatos tervezése a környezetért
A járványhelyzet alatt sokszorosára nőtt az igény a házhozszállításra. Egy gasztrovállakozásnak a működése kezdetén végig kell gondolnia, lesz-e ételkiszállítás a profiljában. Egy biztos, ennek a tevékenységnek igen nagy az ökológiai lábnyoma, de tudatos tervezéssel, és előre gondolkodással sokat tehet egy vállalkozás a környezetéért. Helyettesíthető-e papírral teljes mértékben a műanyag csomagolóeszköz? Biztosan környezettudatos, ami lebomló? Hogyan lehet a greenwashing jelenséget elkerülni? Van-e jövője a többször felhasználható ételes dobozoknak? Tudja-e egy gasztrovállalkozás vagy egy kiszállítással foglalkozó nagy iparági szereplő formálni a fogyasztók szemléletét ezen a téren?
A Piqniq Budapest 9. podcast adásában ezeket a kérdéseket járjuk körül Kovács Szabolcs, fenntarthatósági szakemberrel és Szórád Gáborral, az iparághoz számtalan ponton kapcsolódó étel kiszállításban érdekelt vállalkozóval.
---
Ha szeretnél megtudni többet rólunk:
A tudásmegosztás támogatója a Mastercard.
Hasznos linkek
Műsorvezető: Petur András
Gyártó: Showcast Media
Így tartsd meg az értékes munkaerőt!
Egy gasztrovállalkozás talán a többi vállalkozásnál is jobban függ a benne dolgozó munkatársak hozzáállásától. Jól szervezett csapatjáték szükséges, élén a folyamatokat átlátó vezetővel.
Fontos, hogy a vezető az önismerete alapján megfelelő munkavállalókat válasszon ki maga mellé, de ahhoz, hogy hosszútávú legyen a közös munkavégzés, folyamatosan motiválni kell a dolgozókat.
A legfontosabb rendszert adni a csapattagok köré, amelyben mindenki biztonságban érzi magát. Ugyanilyen fontos lehet a motiváló munkakörnyezet kialakítása.
Adásunkban Pistyur Vera, a Bridge Budapest alapítója és Gazsi Zoltán, az Eisberg ügyvezetője mond tippeket arra, hogyan lehet hosszútávon megtartani az értékes munkaerőt.
---
Ha szeretnél megtudni többet rólunk:
A tudásmegosztás támogatója a Mastercard.
Hasznos linkek
Gazsi Zoltán (Eisberg Hungary)
Pistyur Vera (Bridge Budapest)
Műsorvezető: Petur András
Gyártó: Showcast Media
Hogyan fejlődjön együtt egy gasztrovállalkozás a környezetével?
Budapest, mint minden élő város folyton változik, új helyek nyílnak, mások bezárnak. Változnak a vállalkozók igényei, a fogyasztók és a trendek is. Hosszútávon azok a helyek fenntarthatóak, amelyek valamilyen módon kapcsolódnak egy város jelenéhez. Az urbanisztikai szakembereknek fontos szerep jut, az egyes városrészek átalakulása hatással van a gasztroegységek életére is.
Hetedik adásunkban erről a témáról beszélgetünk Koniorczyk Borival, a Hosszúlépés. Járunk? és a Normafa delikát tulajdonos-alapítójával, valamint Vitézy Dáviddal, aki a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója és a Közlekedési Múzeum megbízott főigazgatója.
Ha szeretnél megtudni többet rólunk:
A tudásmegosztás támogatója a Mastercard.
Hasznos linkek
Vitézy Dávid
Koniorczyk Bori
Műsorvezető: Petur András
Gyártó: Showcast Media