Keresés Jelentkezés Digitális innovációnk Mi a podcast.hu?

Sztori Podcast

Sztori Podcast

Vissza

Sztori Podcast

Sztori Podcast

Üzlet Történelem Társadalom és kultúra Televízió és film

Ez a podcast a történetmesélés erejéről szól. Lafka Dávid történetek fejlesztésével foglalkozik egy hollywoodi piacra gyártó animációs filmstúdióban. Civilben is rajong a történetmesélésért, ezért a Sztori Podcast epizódjaiban különböző szakemberekkel és kreatívokkal beszélget arról, hogy a sztorimesélés hogyan hatja át az évezredes kultúránkat ugyanúgy, mint ahogyan a 21. századi hétköznapjainkat. Ha szereted a jó sztorikat és érdekel a történetmesélés, ez a podcast neked szól!

Epizódok

1-10 megjelenítése a(z) 35 elemből.

A kortárs japán animáció izgalmas világában merülünk el. 

Ebben segít nekünk Dobay Ádám, Cicero-díjas szövegíró, filmkutató és forgatókönyvíró, aki 2009 óta több, mint 470 előadást tartott a japán animációs film és kortárs filmmitológia témáiban. Tanított a londoni Queen Mary egyetemen, a Szél támad című Miyazaki-animáció magyar szövegének társfordítója, szabadidejében pedig a Moon Rabbit podcastban elemez animéket szakértő vendégeivel.

Először az Elsüllyedt világok című sorozatról beszélünk, és arról, milyen fontos szerepet játszott Ádámnál a történetek megszeretésében azt, ha misztikumot talált egy történetben egy érdekes szimbólum, egy kulturális utalás vagy egy külső referencia formájában. Mint például a Ghost in the Shell-ben. Ezután záporozni fognak ez érdekesebbnél érdekesebb témák:

- Mi a mítoszok 4 fő funkciója Joseph Campbell szerint - és melyikekre hagyatkozik Hollywood Japánnal szemben?

- Mit mondott Gary Kurtz, a Star Wars producere a filmet ihlető japán mozikról?

- Hayao Miyazaki mit szimbolizált a kinövesztett fával a Totoro emblematikus jelenetében?

- Mi az anime és miért kell háromféleképpen definiálni?

- Ki Osamu Tezuka, és mi köze Walt Disney Bambijához?

- Hogyan hatottak egymásra a keleti és nyugati animációs filmesek az elmúlt 50 évben?

- Mi az Oroszlánkirály japán animés előképe?

- Melyik amerikai sorozat nemzetközi sikere után kezdett a nyugati animáció is vállaltan animésedni?

A végén, a kreatív játékban pedig eljátszunk a gondolattal, hogy milyen lett volna a Jégvarázs, ha Miyazaki rendezte volna.


Dobay Ádám elérhetősége:

https://www.dobayadam.hu/

Moon Rabbit Podcast

https://www.followthemoonrabbit.com

--- 

Kövesd a Sztori Podcast-ot mindenhol: 

Facebook: facebook.com/sztori.podcast 

Zárt csoport: facebook.com/groups/sztori.klub/ 

Instagram: instagram.com/sztori.podcast 

-- 

Hirdetés és együttműködés: 

peter@showcast.tech 

www.showcast.tech

Olvass tovább
00:00:00
/
00:00:00

Mielőtt az első epizódot felvettem volna, készítettem egy próbaepizódot egy jóbarátommal, Nagy Mártonnal. (amúgy ő felel a podcast logóért és az egyik zenéért). A terv az volt, hogy kibeszéljük az egyik közös kedvencünket, az Érkezés című filmet és a novellát, de a beszélgetés ennél sokkal érdekesebb kanyarokat vett - amire mi sem számítottunk.

- Miért volt titok az életkorom, amíg kamasz voltam?

- Mi a fene az a nemlineáris ortográfia, és mi köze a kávézaccból jósláshoz?

- Hogyan működünk nézőként?

- Miért tudunk azonosulni bármilyen filmbeli karakterrel?

- Mik a történet komponensei, és hogyan változnak a sztorik ahhoz képes, hogyan rendezed ezeket a komponenseket össze?

- Mi a közös az asszertív kommunikációban és a történetmesélésben?

- Mi inflálta el mára a történetek súlyát?

- Miért von le mindenki más üzenetet ugyanabból a sztoriból?

- Miért lehet a sztorifogyasztás motorja a mindent-tudás illúziója?

- Feladata egy történetnek bemutatni a valóság minden aspektusát?

- Tényleg akkor jó egy sztori, ha nem foglal állást a témájában?

- És a Joker biztos jó példa a fenti állításra?

Látszik, hogy ez egy gigászi elméleti szakemberkedés lesz, de óriási lelkesedéssel váltjuk meg szóban a világot. :)

És ami ami a legfontosabb: a beszélgetés végére olyan fontos állításokat mondunk ki a történetek felelősségéről, ami miatt ez a podcast is elindult. Imádtam visszahallgatni, és nagyon kiállok ezek a gondolatok mellett.

Eredetileg ez volt az első felvett epizód, és talán nem is baj, hogy több mint egy évet érlelődött a hordóban. Most pedig az első 20 epizód után végre napvilágot láthat. Fogadjátok szeretettel!

Olvass tovább
00:00:00
/
00:00:00
Dr. Németh Zoltán, alias Dr. Prezi ex-történelem-tanár, tréner és retorika-guru szerint az üzleti életben is "csak azokat a sztorikat használjuk, aminek üzenete van!" Zoli az üzleti történetek egyik nagy rajongójaként azt kutatja és gyakoroltatja a vezetőkkel, hogyan képesek az üzenetüket egy sztoriba csomagolva úgy átadni, hogy az üzenet átmenjen és megtapadjon. És mik a kihívások ebben? Először kivesézzük, hogy Isaac Asimov és az Alapítvány-trilógia mitől volt elgondolkodtató, és a Star Wars miért csak leszedálva nézhető. Vagy hogy a Másvilág című film mitől működött olyan jól. Először végigvesszük, hogy: Miért kulcsfontosságú a hihetőség egy sztorinál? Miért mesél máshogy sztorit egy magyar, és egy amerikai? Milyen szlogenek veszik körbe a storytelling szót mostanában? MIért irtotta anno az egyház a régi történeteket? Hogyan határoztuk meg magunkat a történeteinken keresztül? Majd belecsapunk a közepébe, és átnézzük, hogy amíg az amerikaiknak a vérében van a sztorizás, addig mi itt a keleti blokkban miért nem tanultunk retorikát és storytellinget. Emiatt nem bízunk a történeteinkben, és abban sem, hogy el tudjuk őket mesélni.  Kitárgyaljuk az üzleti sztorikkal kapcsolatban, hogy: Lehet-e eladni történetmeséléssel? Mi az a hatszavas sztori, egyperces sztori és mi az a mikrosztori? Mikor érdemes használni ezeket? A keleti blokkban felnőtt vezetők miért nem mernek érzelmeket belerakni a történeteikbe? Miért fontos a metaforikus üzenet? Hogyan mutatkozz be egy sztorival? Mik azok a pull-ok és a spark-ok, és hogyan használjuk őket a virtuális meetingek során? Ha valaki azzal jön, hogy "nekem nincs sztorim!", hogyan csalogassuk elő a másikból a történeteket? Tényleg azt kell elmesélni, ami megtörtént? Mennyire szabad színezni a sztorit? Hogyan segít a történet újraélése, vagyis az érzelmek újraélése a sztori előadásában? Miért ütős sztori-elem a nagymama? Hogyan segít egy jó sztori esendővé tenni a legtekintélyesebb uralkodókat is? Mi az a sztori-koktél, és miért nem tudod kivonni magad a hatása alól? Hogyan kezeljük a lámpalázat? Hogyan érdemes használni a sztorimesélést a social media posztokban? Végezetül az epizód legfontosabb gondolata: azért fontos, hogy a történet tanulságát mindig hagyjuk, hogy a hallgatóság vonja le, mert "Amire ő jött rá magától, azt már nem tudom kiűzni az agyából!" --- Dr. Németh Zoltán / Dr. Prezi honlapja: https://drprezi.hu/ Lámpaláz-labor szeptember 22.-én: https://drprezi.hu/lampalaz/ ---  Kövesd a Sztori Podcast-ot mindenhol:  Facebook: facebook.com/sztori.podcast  Zárt csoport: facebook.com/groups/sztori.klub/  Instagram: instagram.com/sztori.podcast  --  Hirdetés és együttműködés:  peter@showcast.tech  www.showcast.tech
Olvass tovább
00:00:00
/
00:00:00

Mennyi muníció van egy történetben? Melyik sztori alkalmas rövidfilmnek, és melyikből lehet nagyjátékfilmet készíteni?

Miért tűnt jó ötletnek Újratervezésből nagyjátékfilmet készíteni?

Hogyan nem lett a Susotázsból végül tévésorozat?

Miért nem írtak az "Akik maradtak"-hoz '56-os folytatás-filmet?

Tóth Barnabás filmrendező, forgatókönyvíró, színész és filmproducer, a Momentán Társulat alapító tagja. Susotázs című kisjátékfilmjét 2019-ben beválogatták az Oscar-díj 10 kisfilmet tartalmazó rövidlistájára, rá egy évre pedig az Akik maradtak című játékfilmje került fel a 2020-as Oscar-díj szűkített listájára. Barnával élő közönség előtt beszélgettem az Etyeki Pikniken, miközben teljes kisfilmeket és filmrészleteket is néztünk a munkásságából.

Bemelegítésnek mesélt egy kicsit a "Bereményi kalapja" című filmről, ami ősztől lesz a mozikban, és ezután kibeszéljük a gyerekkori sztori-élményeket. Francia képregények: az Asterix & Obelix, a Lucky Luke és TinTin. Ottlik Géza: Iskola a Határon. Michel Tournier: A Rémkirály.

Melyik legendás filmrendező nevét írta fel már 5 évesen a szekrényre - amúgy hibásan? Mi fogta meg már gyerekszínész korától a filmkészítésben? Hogyan formálták a szemléletét az alkotó folyamatokról? Hogyan tekint a korai filmkritikusi tevékenységére? Milyen filmklubot üzemeltetett 10 éven át? Aztán a történetek fogyasztása a filmekről hogyan vándorolt át a regényekre? És most miért hord magával mindenhova egyszerre 3 könyvet is?

Ezután sokat beszéltünk 3 különböző filmjéről (Újratervezés, Susotázs, Akik maradtak), miközben beszélgetések egyesével is felérnek egy ingyen filmes kurzussal!

Végül, levezetésnek nyomtunk kreatív játékot. Eljátszottunk a gondolattal, hogyan lehetne az "Idétlen Időkig"-ből és a "40 éves szűzből drámát vagy thrillert csinálni. Aztán megpróbáltuk a "Titanic" és a "Csernobil" sztoriján olyan fogást találni, hogyan lehetne komédiaként találni. Spoiler: nem volt könnyű! :)

Az epizód videóanyaga innen érheti el: https://youtu.be/qvBYlkW1bMM

--

A filmeket innen nézhetitek meg:

Újratervezés: https://www.youtube.com/watch?v=NnKGdYM94bQ

Susotázs: https://vimeo.com/249062838

Akik maradtak: https://www.netflix.com/hu/title/81193946

--

Az epizódot a ReZeda Teraszon rögzítettük, Etyeken: 

https://rezeda-terasz.hu/

-- 

Hang: Éberl Szilárd

--

Köszönjük a zenéket: Mary Popkids, Martin Grand és Saverne.

--

Facebook: facebook.com/sztori.podcast 

Zárt csoport: facebook.com/groups/sztori.klub/ 

Instagram: instagram.com/sztori.podcast

--

Hirdetés és együttműködés:

peter@showcast.tech

www.showcast.tech

Olvass tovább
00:00:00
/
00:00:00

"A mesék adnak hitet már kicsi kortól ahhoz, hogy bele merj állni a saját történetedbe!" Még a hollywoodi forgatókönyvírók is rájöttek, hogy a kasszasikerek történeteit a klasszikus mesék mintájára kell megírni. Tehát a mai nagy mozifilmek is modern varázs-mesék!

Dr. Kádár Annamária - pszichológus, mesepszichológus, író - segít tudatosítanunk azt, hogy miért van sorsformáló ereje a gyerekkorban hallott meséknek.

Olvassunk minél több mesét gyerekkorban, és a megfelelő életkorban a megfelelő típusú meséket. Fontosak ezek a rítusok, és az epizódból ki is derül, hogy miért. Használjuk ki ezt az időt, amit még együtt tölthetünk ilyenkor a gyerekeinkkel, mert a kicsi is tudja, hogy ez a mindennapokban az egyedüli büntetlenül együtt töltött idő, ami csak róla szól. Később bánni fogjuk,  ha passzoljuk ezt!

Gyerekkorban hogyan ivódnak be a mesék a bőröd alá? Miért lesz a gyermekkorban hallott és olvasott mesék gyűjteménye a legfontosabb hamuba sült pogácsa?

Mi az az elaboráció? És hogyan segít a gyerekeknek a mesehallgatás a belső képteremtés fejlesztésében?

Milyen bajt okozhat felnőttként, ha a mesék által nem sikerül elsajátítanunk a belső képteremtés képességét?

Miért kéri a gyerek 70x is ugyanazt a mesét?

Mi az a reziliencia, és hogyan segít ezt kifejleszteni a gyerekben a mesehallgatás?

Miért nem helyettesíti a tévénézés a meseolvasást?

Mit tehetünk mi szülők a gyerek lelki immunrendszerének fejlődéséért? Miért a történet a lélek vitaminja?

Hogyan nyugtatja meg a gyereket a meseolvasás, és hogyan nyugtatja meg közben a szülőt is?!

Hogyan növelik a kreativitást és a képzelőerőt az apukák meséi?

Melyik életkorban milyen típusú mesét tud felfogni és élvezni a csöppség?

Miért lebukós, ha az életmesém nem vág egybe a gyerekmesék dramaturgiájával?

---

Dr. Kádár Annamária könyvei - köztük a Mesepszichológia 1-2.:

https://nyitottakademia.hu/webshop/konyvek/dr-kadar-annamaria-80

Dr. Kádár Annamária podcastja - az "És boldogan éltek":

https://podcasts.apple.com/hu/podcast/%C3%A9s-boldogan-%C3%A9ltek/id1604001710

https://www.facebook.com/esboldoganeltek/

--- 

Kövesd a Sztori Podcast-ot mindenhol: 

Facebook: facebook.com/sztori.podcast 

Zárt csoport: facebook.com/groups/sztori.klub/ 

Instagram: instagram.com/sztori.podcast 

-- 

Hirdetés és együttműködés: 

peter@showcast.tech 

www.showcast.tech

Olvass tovább
00:00:00
/
00:00:00

Mennyi muníció van egy történetben? Melyik sztori alkalmas rövidfilmnek, és melyikből lehet nagyjátékfilmet készíteni?

Miért tűnt jó ötletnek Újratervezésből nagyjátékfilmet készíteni?

Hogyan nem lett a Susotázsból végül tévésorozat?

Miért nem írtak az "Akik maradtak"-hoz '56-os folytatás-filmet?

Tóth Barnabás filmrendező, forgatókönyvíró, színész és filmproducer, a Momentán Társulat alapító tagja. Susotázs című kisjátékfilmjét 2019-ben beválogatták az Oscar-díj 10 kisfilmet tartalmazó rövidlistájára, rá egy évre pedig az Akik maradtak című játékfilmje került fel a 2020-as Oscar-díj szűkített listájára. Barnával élő közönség előtt beszélgettem az Etyeki Pikniken, miközben teljes kisfilmeket és filmrészleteket is néztünk a munkásságából.

Bemelegítésnek mesélt egy kicsit a "Bereményi kalapja" című filmről, ami ősztől lesz a mozikban, és ezután kibeszéljük a gyerekkori sztori-élményeket. Francia képregények: az Asterix & Obelix, a Lucky Luke és TinTin. Ottlik Géza: Iskola a Határon. Michel Tournier: A Rémkirály.

Melyik legendás filmrendező nevét írta fel már 5 évesen a szekrényre - amúgy hibásan? Mi fogta meg már gyerekszínész korától a filmkészítésben? Hogyan formálták a szemléletét az alkotó folyamatokról? Hogyan tekint a korai filmkritikusi tevékenységére? Milyen filmklubot üzemeltetett 10 éven át? Aztán a történetek fogyasztása a filmekről hogyan vándorolt át a regényekre? És most miért hord magával mindenhova egyszerre 3 könyvet is?

Ezután sokat beszéltünk 3 különböző filmjéről (Újratervezés, Susotázs, Akik maradtak), miközben beszélgetések egyesével is felérnek egy ingyen filmes kurzussal!

Végül, levezetésnek nyomtunk kreatív játékot. Eljátszottunk a gondolattal, hogyan lehetne az "Idétlen Időkig"-ből és a "40 éves szűzből drámát vagy thrillert csinálni. Aztán megpróbáltuk a "Titanic" és a "Csernobil" sztoriján olyan fogást találni, hogyan lehetne komédiaként találni. Spoiler: nem volt könnyű! :)

Az epizód videóanyaga innen érheti el: https://youtu.be/qvBYlkW1bMM

--

A filmeket innen nézhetitek meg:

Újratervezés: https://www.youtube.com/watch?v=NnKGdYM94bQ

Susotázs: https://vimeo.com/249062838

Akik maradtak: https://www.netflix.com/hu/title/81193946

--

Az epizódot a ReZeda Teraszon rögzítettük, Etyeken: 

https://rezeda-terasz.hu/

-- 

Hang: Éberl Szilárd

--

Köszönjük a zenéket: Mary Popkids, Martin Grand és Saverne.

--

Facebook: facebook.com/sztori.podcast 

Zárt csoport: facebook.com/groups/sztori.klub/ 

Instagram: instagram.com/sztori.podcast

--

Hirdetés és együttműködés:

peter@showcast.tech

www.showcast.tech

Olvass tovább
00:00:00
/
00:00:00

Duszka Péter Gábor vágóként dolgozik mozifilmeken, reklámokon, és film-trailereken. Most pedig segít nekünk megérteni, hogy miért fontos, hogy egy történetben hogyan adagoljuk az információt. Miért fontos, hogy folyamatosan titkokat hagyjunk a történetben? Hogyan vezessük jól a nézőt? Hogyan építsük meg el a történet végéig katarzist?

Sokat beszélünk a vágás kreatív folyamat, és ledöntögetjük a tabukat arról, hogy mi pontosan a vágó szerepe egy film készítése során. “Nekem az a fontos, hogy azok a felvételek, amiket megkapok, elmesélik-e azt a történetet, amit a rendező szeretne látni.” Izgalmas kulisszatitkokba kapunk betekintést arról, hogyan alakulhat át teljesen egy történet a vágóasztalon ahhoz képest, ami a forgatókönyvben volt.

Hogyan működünk nézőként? Miért fontos, hogy tudjuk követni a történetet? Miért elegánsabb valamit képekben elmesélni, mint a szereplők közötti párbeszédben közölni a nézővel? Miért fontos, hogy a néző minél többször magától jöjjön rá bizonyos információkra?

A Wall-E és a Fel című Pixar-animációtól kezdve Quentin Tarantino Ponyvaregényén és Becstelen Brigantikján át a Jóbarátok című sorozatig és Christopher Nolan Eredet című filmjéig, sok példán át fejtjük ki, hogyan vezessük jól a nézőt, és a logikai bakikat mikor hajlandóak nekünk megbocsátani. És hallhatunk pár izgalmas információt a jövőre megjelenő “Átjáróház” című filmről is, amiről Madarász Isti már mesélt nekünk a “Hollywood ereje” című epizódban.

A végén pedig “A három kismalac” című klasszikus mese cselekményét Peti úgy foglalja össze nekünk, mintha egy filmtrailert néznénk végig - azért, hogy lássuk, milyen képekből és milyen sorrendben mesélné el nekünk ezt a sztorit, ha nagyon el akarnánk kapni a néző figyelmét. Mi szinte végig láttuk peregni a trailert a szemünk előtt. :)

-------------------------

Ha még többet akartok tanulni a vágásról Duszka Petitől:

https://www.instagram.com/duszkapeti_editor/

-------------------------

Köszönjük a zenéket: Mary Popkids, Martin Grand és Saverne.

Kövesd a Sztori Podcast-ot mindenhol:

Facebook: facebook.com/sztori.podcast

Zárt csoport: facebook.com/groups/sztori.klub/

Instagram: instagram.com/sztori.podcast

Olvass tovább
00:00:00
/
00:00:00

Milyen fordulatok vezetnek a borászatig?

Hogy lehet borba kódolni történeteket?

Mi történik, ha egy pincetúra átmegy offroad-derbybe?

Zsirai Kata és Homoky Dorka a fiatal és vagány borászok dinamit duója a tokaji borvidékről. Mindketten üdítő jelenségek, kiváló borászok, és mindkettejük története oda fog szögezni a fröccsöd mellé. Nemcsak mert izgalmasan mesélnek, hanem mert friss elképzelésekkel rázzák fel a környezetüket.

Bemelegítésnek átdumáljuk, ki szeretett gyerekkorában előbb elolvasni minden kötelező olvasmányt, és ki volt filmfüggő. Kiderül, hogy Dorka és Kata közül kit bilincselt le mostanában Patti Smith "Kölykök" vagy D. Tóth Kriszta "Húszezer éjszaka" című regénye, vagy éppen az Eufória vagy a Love, Death & Robots című animációs sorozat.

Dorka és Kata életútja mind fordulatokkal és meglepetésekkel gazdag. Egyikőjük sem készült borásznak, az élet mégis úgy hozta, hogy azzá váltak. Kata közgazdasági tanulmányokból kötött ki itt - rá esett a családban a választás. Dorka film-filozófia irányból érkezett, és amikor eltávolodott Tokaj-Hegyaljáról, akkor értette meg, hogy neki mégis csak ott a helye.

Előkerültek szórakoztató, vicces anekdoták a szüretekről és pincetúrákról. Lázasan kerestük a kapcsolatot a borok és a történetek, a borozás és a sztorizás között, és spoiler: nem volt nehéz megtalálni.

Izgalmas gondolatok záporoztak. Az egyik kedvencem az volt, hogy a borász alkotói életműve lekövethető a pincészet különböző évjáratú boraiból. Ha végigkóstolod, kirajzolódik belőle a borász személyiség-fejlődése. Kvázi bele van kódolva a borász története. "Amit mond, meg ami történik vele, azt végig tudod kóstolni!"

Kiderül, hogy mennyi barátságot köszönhetnek a bornak és a borászatnak. Próbálunk rájönni, hogy mi a bor varázsa, hogy képes ilyen szorosan összekötni embereket, miért alakulnak ki ilyen körülötte mély barátságok.

Végül még borajánlót is kapunk könnyed sztorizgatásokhoz, és mély, drámai történetekhez is.


HOMOKY DORKA borai:

https://www.homokydorka.hu/

ZSIRAI KATA borai:

https://zsiraipinceszet.hu

---

Köszönjük a zenéket: Mary Popkids, Martin Grand és Saverne.

---

Kövesd a Sztori Podcast-ot mindenhol:

Facebook: facebook.com/sztori.podcast

Zárt csoport: facebook.com/groups/sztori.klub/

Instagram: instagram.com/sztori.podcast

---

Hirdetés és együttműködés:

peter@showcast.tech

www.showcast.tech


Olvass tovább
00:00:00
/
00:00:00

Neked mi jut eszedbe arról, ha azt mondom: Forbes?

Biznisz? Sikerlisták? Pénzügyi kimutatások?

Nekem a Forbes-ról a történetmesélés mesterfoka jut eszembe! 

Hogy a Forbes-sztorikból hónapról hónapra a magyar üzleti élet legendáriuma épül.

Ebben az epizódban Galambos Márton, a Forbes Magyarország főszerkesztője volt a beszélgetőpartnerem.


Az epizód elején Márton elmeséli, hogy milyen családi történeteket hordoz magában már évtizedek óta. Aztán kiderül, hogy milyen valós sztorik foglalkoztatják a nagyvilágból? Az amerikai politika!

A Forbes Magyarország és Galambos Márton szerint nemcsak szlogen, hogy a történetek összekötnek bennünket. Az epizódban alaposan körbe járjuk, hogy milyen egy tipikus Forbes-sztori.

Milyen cégek kerülhetnek be a lapba, és milyen megítélés alapján?

Milyen vállalkozó kerülhet címlapra?

Hogyan készülnek a cikkek?

A cikkek alanyai, vagyis a vállalkozók milyen kihívások elé állítják a szerkesztőséget?

Sokat beszélünk még a Forbes értékvilágáról, sztorifejlesztésről, újságírói felelősségről és arról, mitől lehet sokszínű egy magazin. Meglepő a háttérsztorija annak is, hogyan kerülhetett be novella a Forbes lapjaira. Az is izgalmas, hogy mostanában a Forbes újralátogatja a lap korábbi szereplőit, és ránéz, hogy mi újság azokkal a cégekkel, akikről a lapban 6-8 éve írtak utoljára.

Ha kutatók 200 év múlva meg akarják majd ítélni a 2020-as évek Magyarországát, akkor reméljük a Forbes szemüvegén keresztül nézik majd meg.

Nagy megtiszteltetés volt Galambos Mártonnal beszélni. Remélem nektek is tanulságos és szórakoztató lesz az epizód!



A Forbes online oldala:

https://forbes.hu/

Itt fizethetsz elő a magazinra:

https://www.forbes.hu/elofizetes 

---

Az epizódban ajánlott könyv Galambos Mártontól - Dr. Máté Gábor: Scattered Mind

https://drgabormate.com/book/scattered-minds/

---

Köszönjük a zenéket: Mary Popkids, Martin Grand és Saverne.

---

Kövesd a Sztori Podcast-ot mindenhol:

Facebook: facebook.com/sztori.podcast

Zárt csoport: facebook.com/groups/sztori.klub/

Instagram: instagram.com/sztori.podcast

---

Hirdetés és együttműködés:

peter@showcast.tech

www.showcast.tech

Olvass tovább
00:00:00
/
00:00:00

Tudtad, hogy képregények is kaptak már Pulitzer-díjat? 

Tudtad, hogy van képregény, amit már beválogattak a világ 100 legjobb REGÉNYE közé? 

Tudtad, hogy a képregényt edutainment célra is lehet használni? 

Egyik beszélgetőpartnerünk Somogyi György lesz, akinek a "Kittenberger" című  képregénye  épp az epizód megjelenése előtt nyerte el másodjára is az Év Legjobb Képregényének járó Alfabéta-díjat. Szóval az epizódban még csak egy díjról beszélünk, de azóta duplázott - irtó menő! Gyuri emellett forgatókönyvíróként is dolgozik, számos tévésorozat, díjnyertes tv film és mozifilm írója is. 

A másik beszélgetőpartnerünk Demus Zsófia, aki képregények szerkesztése mellett a Magyar Képregény Szövetség ügyeit viszi, és a Budapesti Nemzetközi Képregény Fesztivált szervezi. 

A Képregényes témánk második epizódjában főleg olyan képregényekről beszélünk, amelyek művészi színvonalukkal vagy edukációs törekvéseikkel emelkednek ki a tömegből. Közben sok izgalmas képregényt fogunk ajánlani, amit akkor is érdemes elolvasnod, ha még soha az életben nem fogtál a kezedbe képregényt! 

Lesz szó Alan Moore "Watchmen" című klasszikusáról, Art Spiegelman "Maus" című megrázó graphic noveljéről, és még az alábbi művekről: - Craig Thompson: Blankets - Scott McCloud: The Sculptor - Juan Díaz Canales: Blacksad - Yuval Noah Harari - Sapiens - Rajzolt Történelem Melyiket imádjuk a sztorija miatt? Melyikben nyűgöztek le minket a képek? És mi a franc a fényképregény??? 

A végén, a kreatív játékban Gyuri hoz majd egy önálló sztorit, amiben mashupolja A hét mesterlövész sztorit a Drakula mítoszával - és az egész a tatárjárás kellős közepén játszódik. Elég crazy. :) Aztán együtt rakunk össze spontán egy másik sztorit, ami kiváló lehetne képregény-alapanyagnak- ebben az Egri csillagokat pimpeljük fel némi természetfelettivel, hogy még inkább elszabaduljon a pokol! :) 

Ha még nem hallgattad meg, íme az első epizód tartalmából: 

- Fogalmak tisztázása - nagyon röviden, mielőtt belefulladnánk az unalomba :) 

- Globális képregénypiac: melyik 4 ország uralja a globális piac több mint 90%-át? Itthon miért nem olvas kábé senki sem képregényt? 

- Kittenberger képregény-sorozat: Miről szól, és hogy mióta készül? Miért írták róla a lapok, hogy egy Rejtő kaland egy Vernei világban? Ami pedig a legfontosabb: Gyuri elmeséli, ők hogyan dolgoznak, és ezen keresztül leoszt nekünk egy komplett gyorstalpaló kurzust a képregények készüléséről. 

--- 

Kittenberger képregény: 

http://kittenbergercomic.hu/ 

Magyar Képregény Szövetség: 

https://kepregenyszovetseg.hu 

Budapesti Nemzetközi Képregény Fesztivál: 

https://fesztival.kepregenyszovetseg.hu/ 

https://www.facebook.com/kepregenyfesztival/ 

--- 

Köszönjük a zenéket: Mary Popkids, Martin Grand és Saverne. 

--- 

Kövesd a Sztori Podcast-ot mindenhol: 

Facebook: facebook.com/sztori.podcast 

Zárt csoport: facebook.com/groups/sztori.klub/ 

Instagram: instagram.com/sztori.podcast 

--- 

Hirdetés és együttműködés: 

peter@showcast.tech 

www.showcast.tech

Olvass tovább
00:00:00
/
00:00:00