Keresés Jelentkezés Digitális innovációnk Mi a podcast.hu?
Vissza

Hős vagy híresség lennél? Személyes márka - dr. László Móni

Vissza

Hős vagy híresség lennél? Személyes márka - dr. László Móni

Feb 05. | 58 perc

Üzlet Történelem Társadalom és kultúra Televízió és film
00:00:00
/
00:58:41

Először is, nem igazán vagyunk tudatosak abban, hogy mennyi mindent árul el rólunk egy történet: Amit mi mesélünk magunkról, amit mások mesélnek rólunk, vagy amit mi mesélünk bármiről. 

Másodszor, az, hogy milyen történeteket mesélünk, nem csak magunkról, hanem úgy általában, az nagyon erősen kapcsolódik ahhoz, hogy egyáltalán magunkban milyen történeteket mesélünk magunkról. Mi az a narratíva ami bennünk él arról, hogy mi kik is vagyunk. 

Harmadszor pedig ott van még a “nekem nincsenek történeteim” probléma, amin sokaknak kell dolgoznia.


Dr. László Móni a személyes márkaépítés egyik első hazai kutatója, képviselője és népszerűsítője. Közel két évtizede dolgozik tanácsadóként, blogja (personalbranding.blog.hu) a terület megkerülhetetlen szakirodalma. Vele beszélgetek arról, hogy milyen sztorikat (ne) meséljünk magunkról.

Hiszen a történetek nemcsak mesék – hanem önarcképek is. Hogy mit mondunk el magunkról, másokról, vagy bármiről, az nem csupán szórakoztat, hanem elárulja, kik vagyunk. Egy jól megformált történet eszköz arra, hogy kapcsolódjunk másokkal, hitelességet építsünk, és értéket adjunk. Az epizódban azt vizsgáljuk, hogyan hatnak a történeteink a személyes márkánkra, és milyen felelősséget hordoznak. Egy dolog ugyanis mesélni – és egy másik, hogy miért és hogyan tesszük ezt.

Joseph Campbell szavaival élve: "Híresség vagy hős?" A hős a közösségéért cselekszik, nemcsak önmagáért. A történetmesélésben ugyanígy az a cél, hogy a hallgatóid számára adj valami értékeset, ne csak magad építsd. De mitől lesz hiteles, releváns és etikus az, amit elmesélsz?

Az epizódból választ kapsz többek között ezekre a kérdésekre:

  • Hogyan kapcsolódik az, hogy mit mesélünk magunkról, ahhoz, hogy mit hiszünk magunkról?

  • Miért árulkodik az értékrendünkről az, hogy milyen történeteket tartunk elmondásra érdemesnek?

  • Milyen történetekből épül fel egy erős személyes márka, és hogyan kerülhetjük el az öncélúságot?

  • Mi a különbség egy hatásos és egy öncélú történet között?

  • Miért fontos, hogy a történeteinkkel ne csak szórakoztassunk, hanem értéket is adjunk?

  • Hogyan befolyásolja az online és offline jelenlétünk hitelességünket?

  • Mitől lesz egy sikertörténet valóban hatásos és őszinte, nem csupán "fényesre csiszolt"?

  • Miért veszélyes “vérző sebeket” mutatni a történeteinkben?

  • Hogyan találjuk meg a határt az etikus történetmesélésben?

  • Miért szükséges konfliktust és feszültséget építeni a történetekbe?

Zárszóként:

A történetek olyanok, mint a térkép, amit mások kezébe adsz – vezethetnek, inspirálhatnak, és építhetik a hitelességed. De csak akkor működnek, ha őszinték, relevánsak, és értéket adnak a hallgatóknak. Ahogy a mesékben a sárkány legyőzése a lényeg, úgy a történeteinkben is a küzdelem és a tanulság az, ami valóban megérinti az embereket. Az igazi történetmesélő nemcsak önmagáért mesél – hanem azért, hogy másokat is jobbá tegyen.

Dr. László Móni elérhetőségei és könyvei: 

https://personalbranding.blog.hu/

https://www.instagram.com/laszlomoni_personalbranding/

https://moly.hu/alkotok/laszlo-moni

Támogasd az epizódok felvételét egy jelképes összeggel: patreon.com/SztoriPodcast Kövesd a Sztori Podcast-ot mindenhol: Facebook: facebook.com/sztori.podcast Zárt csoport: facebook.com/groups/sztori.klub/ Instagram: instagram.com/sztori.podcast Hirdetés és együttműködés: peter@showcast.tech www.showcast.tech

Tovább a podcast oldalára