A JNA Brand New Voice Magyarország első és egyetlen sorozatterápiás podcast műsora, mely 2011 óta jelentkezik hetente új adásokkal a legfrissebb információkkal és élménybeszámolókkal a popkultúra világából. Ebben a műsorban nem csak azt vizsgáljuk, hogy mi történt az egyes epizódokban, hanem azt is, hogy azok milyen hatással voltak ránk, a nézőkre. Mi hogyan reagálnánk ugyanezekre a dolgokra, és mit tanulhatunk a különböző produkciókból, amit aztán a saját életünkben is alkalmazhatunk. Tarts velünk hétről-hétre, és engedd, hogy az iránytűd legyünk egy tartalom uralta világban.
Szép új napra ébredtünk. December közepén a Disney egy milliárd dollárt kiliszenszelte az OpenAI-nak 200 karakterét, akik így jó eséllyel hamarosan ellepik az egész internetet. Mit jelenthet ez a popkulturális jövőnkre nézve?
A mai adás tartalmából:
00:00-32:55
Showbusiness csemegék
32:56-54:45
Címlapsztori
A Disney 200 karakterét kiliszenszeli az OpenAI-nak
54:46-1:14:50
KIbeszélŐ
A rózsák háborúja
David Ellison-nak lenne mit tanulnia tőlem. Lejáratja a frissen felvásárolt Paramountot a cirkuszálásával, de őt ez sem riasztja el, hiszen ellenséges ajánlattal (hostile bid) akarja meggyőzni a Warner Bros. Discovery részvényeseit, hogy ők a tuti választás, és nem a csúnya és gonosz Netflix. Biztos, hogy a Netflix, a nagy mamut lesz ennek a történetnek a végső főgonosza?
A Netflix tette a legmagasabb tétet, és megnyerte a licitet. Ők lehetnek bő egy év múlva a Warner Bros új tulajdonosai. Megkapják a filmstúdiót a teljes archívummal, az HBO brandet és az HBO Max streaming szolgáltatást. Ted Sarandos szerint beszállnak a mozi bizniszbe is ezzel a lépéssel, és a Warner filmjei továbbra is mozikban fognak futni, neki csak az az idő nem tetszik, amit ezek az alkotások moziban töltenek.
A bennem megfogalmazódó kérdés mégis inkább az HBO és a brandje miatt minőségbeli romlást kérdőjelezi meg, hiszen a Netflix legjobb esetben is az átlagos és felszínes szinteken mozog, hiszen algoritmusok határozzák meg, hogy miből lehet produkció és miből nem. Az pedig őket sokkal kevésbé érdekli, hogy a legtöbb filmjük minősége a nézhetetlen kategóriát se üti meg, ha az algoritmusok szerint a nézők mégis beülnek rájuk a kanapéjuk biztonságában.
Szerinted mivé válik majd az HBO?
Donald Trumpnak nincs más dolga, mint arról ábrándozni milyen filmeket is nézne szívesen. Így jutott eszébe, hogy milyen jó volna, ha 20 év távlatából Jacki Chan és Chris Tucker újra csúcsformába ráznák magukat az ő szórakoztatása érdekében.
Chloé Zhao & Nicolas Gonda elindítják a Kodansha Studiót!
Rengeteg élőszereplős film és sorozat fog készülni a jövőben a Kodansha végeláthatatlan manga könyvtárából, miután felkérték a kétszeres Oscar-díjas Chloé Zhao-t és Nicolas Gondát, hogy felügyeljék ezeket a prémium adaptációkat. Vajon mi vár ránk a következő évtizedben?
Te örülsz, hogy több manga adaptáció vár ránk a jövőben?
#manga #képregény #film #stúdió #tvsorozat
00:00-34:48
Showbusiness
- Taylor Sheridan elhagyja a Paramountot a Universalért
- Mariska Hargitay akár jóbarát is lehetett volna
- Hol folytatódik az Only murders in the building?
- Michael B. Jordan és Austin Butler lehetnek az új Miami Vice főszereplői
34:49-1:02:26
Címlapsztori: Chad Powers
1:02:26-1:12:44
KIbeszélŐ: Elio
Nagyon sokat gondolkozom a különböző streaming stratégiákon. Szinte csak a Netflix hisz még mindig megszállottan a mindent egyszerre rázúdítunk a népre tartalom megosztásban - és így tényleg csupán tartalmat állítanak elő, amit a felhasználóknak lehetőségük van eldönteni, élnek-e a lehetőséggel vagy sem. A minőség ebben az esetben sokszor csak másodlagos, hisz a mennyiség az úr. Az Apple és a Prime, olyan köztes megoldást választottak, hogy 2-3 résszel indítanak új sorozatokat, de néha még szezonokat is, majd pedig hetiben kezdik el adagolni a nézők számára a néznivalót. Míg az HBO Max és a Disney+ marad a jól bevált heti egy epizódos modellnél. Ebből is tisztán látszik, ahány platform, annyi féle rutin. Ahogy haladunk előre az időben, kicsit olyan érzésem van, hogy ez a szép streaming világ kihaló félben van (begyűrűztek a reklámozok, szinte hetente emelnek a platformok), és ami ezután ránk vár az katasztrófális lesz. Ilyesmiken agyalok mostanában.
🎙 Elképesztő, hogy ez már a 15. évad! Wooow! Nos, mivel új szezon kezdődik, ezért lesznek változások a műsorral kapcsolatban, érdekes nézőpontok és még érdekesebb dilemmák kivesézése kerül terítékre benne. Ezekről mind beszámolok a mai adásban!
Utána pedig ráfordulok a showbusiness cseppet sem slow híreire, hogy kivesézhessem Békeharcos barátunk állapotát. Elmélázok egy pillanatra azon, hogy a The Paper vajon a túlpisziség áldozatává vált vagy csak ennyire keresik az útjuk az alkotók, végül pedig megfejeljük több fantörpikus erkölcsi kérdéssel köszönhetően a legszerethetőbb triónak. Ma se fogsz unatkozni a BNV-vel!
👉 A mai adás tartalmából:
00:00-25:47
Új évad, új szelek fújnak
25:48-48:47
Showbusiness
48:48-1:04:47
Címlapsztori
Békeharcos 2x02-03. - Más világok dilemmái
1:04:48-1:38:43
KIbeszélő
- The Paper 1x03-05. (1:04:48-1:23:12) - A sótlanság és merevség között rejlő poénok komédiája
- Only murders in the building 5x04. (1:23:12-1:38:43) - Biztos, hogy leakarsz nyűgözni másokat?
Évtizedeken át a nyitóhétvége határozta meg egy film sikerét vagy bukását - nem csak anyagilag. Régen az egyenlet egyszerű volt: Ha nem az első helyen nyitott, bukás - tisztelet a kivételnek, amik mindig akadtak. Viszont sokszor az első hétvégi hírneve lendíthet egy hatalmasat egy filmen, ami hosszabb életet jelenthet a filmszínházak műsorán, és nagyobb bevételt a gyártójának. A második hétvége egy sokkal árnyaltabb képet fest egy film minőségéről, és a közönség hozzáállásáról. Ma már nem annyira domináns, hogy hányadik helyen landol a második hétvégéjén, hanem hogy mekkorát zuhant.
Az 50-60% közötti esés nevezhető átlagosnak, minden ami annál magasabb arra utal, hogy a közönség nem kedveli a filmet, és bizonyos mértékegységek tükrében még akár bukásnak is elkönyvelhető. De mikor lett a második hétvége egy film sikere szempontjából meghatározó tényező? Ezen tűnődtem mostanában.
🎙 Visszatért a Steve Martin - Martin Short - Selena Gomez trió a Disney+ képernyőire! Elkezdődött az Office US. sequel sorozata a The Paper, valamint elhabzsoltam a Texas királyai új évadának idén debütált felét.
Ám mielőtt ezekre rátérhetnénk, most érkezett a hír, hogy a Paramount felvásárolná a Warner Bros. Discoveryt, ami az egész szórakoztatóipart alapjaiban változtatná meg!
👉 A mai adás tartalmából:
00:00-33:30
Showbusiness
- A Paramount-Skydance 70 milliárdos készpénzes ajánlatot fontolgat a Warner Bros. Discoveryért
- Veszélyben volna James Gunn állása emiatt?
33:31-58:05
Címlapsztori: Only murders in the Building 5x01-03.
58:06-1:24:43
Kibeszélő
- The Paper 1x01-02.
- Texas királyai 14. évad (1:23:26-1:24:43)