Lepp Tünde ezen a héten az egyik kedvenc filmjét hozta el a podcastba, ez pedig a The Philadelphia Story, azaz a Philadelphiai történet 1940-ből. A filmet George Cukor rendezte, a főszerepben pedig a négyszeres Oscar-díjas Katharine Hepburn látható, valamint Cary Grant és James Stewart. George Cukortól a Vakfoltban eddig a My Fair Ladyt és az Óz, a csodák csodáját láttuk, történetesen mindkettőt Tünde vendégeskedésével. Cary Grant sem először vesz le bennünket a lábunkról (Fogjunk tolvajt!, A pénteki barátnő), James Stewarttól meg jóformán búcsút se vettünk az egy héttel ezelőtti Szédülésben, máris visszatér, előtte pedig a Hátsó ablakban néztük meg. Katharine Hepburn ellenben, bár talán Hollywood legnagyobb legendája, egész eddig elkerülte a figyelmünket, úgyhogy épp ideje volt már pótolnunk tőle egy filmet.
A Philadelphiai történet egy késői screwball comedy, olyan sokszereplős szerelmi geometriai alakzattal, amelyet körbeírni is nehéz. Megnézzük a film keletkezéstörténetét az eredeti Broadway-darabtól a filmvászonra kerüléséig. Mitől rendkívüli Katharine Hepburn hollywoodi karrierje és sztárstátusza? Mennyi szerepe volt abban, hogy ez a film létrejött? Beszélünk arról, hogy a korában miért számított különcnek a színésznő, és hol tartott ekkor a karrierjében. Cary Grant és James Stewart castingjáról is elmeséljük az érdekességeket, és az is kiderül, hogyan esett George Cukorra a választás. Milyen a szerepében Hepburn, és milyenek a férfi partnerei? Mit szóltunk a jóval fiatalabb Jimmy Stewarthoz, mint akihez a Hitchcock-filmekből hozzá voltunk szokva? És vajon hogy nézne ki ennek a filmnek a mai castingja?
Linkek