Megkezdődik a horror évad, amelyben igyekszünk többé-kevésbé átfogó képet nyerni a rémisztő filmek műfajáról. Persze három évad is kevés lenne a teljesen alapos kutatómunkához, ezért a Hollywood hőskorszakából aprócska lesz a merítésünk: egyedül Tod Browning 1932-es Freaks, avagy Szörnyszülöttek című filmjét tekintjük meg, mielőtt rögtön a hatvanas évekre ugrunk a jövő héten.
Az adás elején a horror műfajáról beszélünk általánosságokban. Miért nézünk ijesztő filmeket? Miért vitatott egyes filmek esetében a horrorműfaji besorolásuk? Hol vannak a határvonalak?
A Lugosi Béla-féle Drakula 1931-es átütő sikere után a Freaks azonnal derékba törte a rendezője karrierjét. Mitől volt - finonam szólva - ellentmondásos a cirkuszi mutatványos film? Hogyan dolgozta át Tod Browning a mű alapjául szolgáló történetet, és milyen út vezetett a film 1960-as évekbeli újrafelfedezéséhez és -értékeléséhez? Együttérez-e a film a különös testi adottságokkal rendelkező főszereplőivel? Milyen módon váltja ki a nézők szimpátiáját?
Linkek