Monumentális Werner Herzog-blokkba kezdünk ezzel az adással: az Aguirre, Isten haragja (Aguirre, der Zorn Gottes) című alkotás az első darabja a négyrészes sorozatunknak, amelyben a különleges orgánumú német rendező mesterműveivel foglalkozunk.
Értetlenül hüledezünk, hogy a Dél-Amerikában forgatott film hogyan készülhetett el az NSZK filmes rendszerében, és megcsodáljuk Herzog leleményes túlélési módszereit és trükkjeit, amelyekkel véghezvitte ezt a lenyűgöző rendezői teljesítményt. Próbát teszünk, hogy ebből az egy filmből megértsük Werner Herzog világképét az emberi viselkedésről és a természetről, hogy fel is fedezzünk párhuzamokat és ellentéteket a létező összes ezt követő dzsungeles témájú mozifilmmel. Kitárgyaljuk a Werner Herzog mítoszokkal tarkított együttműködését Klaus Kinskivel, a film címszereplőjével, a munkakapcsolatuk leglenyűgözőbb és a legrémisztőbb pillanataival egyetemben, amellyel kapcsolatban kitárgyaljuk a filmgyártás notóriusan toxikus/desktruktív munkakapcsolatait: meddig tart a színész hangulatával való trükközés, hol kezdődik a manipuláció, és meddig lehet elmenni egy legendás alakítás kinyerése érdekében?
A kitekintőben Aguirre karakterétől megihletve a legőrültebb, legmániákusabb színészi alakításokat vesszük sorra.
Linkek