Óriási mérföldkőhöz érkeztünk el: a mai a 300. epizódunk. Megszakítjuk egy kicsit a magyar filmes évadunkat, hogy reflektálunk arra a hat évnyi podcastra, amelyet eddig felvettünk. Beszélünk kicsit a podcast kezdetéről és arról, hogy most hol tartunk. Mi motivál bennünket, mik a jelenlegi nehézségek a podcastolásban?
Ezt követően a hallgatóink, elsősorban a patreonos támogatóink kérdéseire válaszolunk. Itt olvashatjátok az elhangzott kérdéseket:
Anna: 300 adás az nem semmi! Van valamilyen stratégiátok rá, hogy a Vakfolt megmaradjon hobbinak, szerelemnek, vagy félig meddig munkának tekintitek? Hogy nem égtek ki? Hogy tartjátok meg a balanszt, hogy csináljátok...? Mi a titok? :O
Anna: Amióta csináljátok a Vakfoltot, enyhült valamit az az érzés, hogy nem láttatok elég klasszikust? Úgy érzitek, hogy ledolgoztátok már a vakfoltjaitok egy részét legalább, vagy ez lehetetlen küldetés?
Anna: Van olyan zeneszám, aminek annyira jó a klipje, hogy azt szívesen megnéznétek egészestés filmként? (Többet is lehet mondani! :D )
Anna: Mi az a filmes műfaj, vagy zsáner, vagy téma, ami az utóbbi évtized(ek)ben perifériára került, és szívesen látnátok a reneszánszát?
Mirkó: Melyik a leginkább zavarbaejtő, legfurcsább rendező-színész, vagy rendező-stáb kapcsolat, amelyről hallottatok, és amelyből szerintetek jó film született?
Mirkó: Miért a Vacsorám Andréval volt az első adásotok?
Zsuzsa: Kik azok a rendezők, akikkel leülnétek dumálni a filmjeikről. Melyek azok a filmek, amiket szívesen kiveséznétek velük? Biztos több is van, de mik azok, amikre a legkíváncsibbak vagytok?
Ábel: Szerintetek jobbak a régi filmek?
Havassy Gergely: Amennyire tudom, a filmtörténet során (persze filmtörténettől és térségtől függően) az a kérdés, hogy pontosan ki a filmnek a művésze (a forgatókönyvíró, a rendező, a producer? stb.), sokszor megváltozott. Erről mit gondoltok? Eldönthető, ki a film alkotója? Vagy talán pont abban áll a film egyik igazi csodája, hogy szinte kierőszakolja a kollaborációt?
Havassy Gergely: Mit gondoltok a kísérleti/avantgárd filmezésről, vagy arról a tendenciáról, hogy az avantgárd "beszivárog" a közönségfilmekbe?
Havassy Gergely: Mit gondoltok a zene és a hangok szerepéről a filmben? Egyszer hallottam olyasmit, hogya "zene mindig hangulatfestő szerepben van". (Ezzel én szívesen kötözködnék.) Emellett a zajok zörejek szerepéről is meghallgatnám a véleményeteket. :)
Nem Veres Szilárd, Hanem Valaki Más: Miért Veres Szilárd a legszexibb vendég, és mi a magyarázat az ellenállhatatlan szexuális energiájának?
Iggy Pop Mérges Arcú Hasfala: Lesznek még zenés epizódok, vagy csak kizárólag filmesek?
Lénárd: Mi életetek eddigi legmeghatározóbb koncertélménye? Mennyire szerettek zenei fesztiválokra ellátogatni?
Lénárd: Megtörtént-e már veletek az, hogy egy film- vagy sorozatbefejezéshez több féle verziót állítottatok össze fejben de ezek közül egy vagy épp egy se jött be?
Lénárd: Előfordult már hogy moziban rossz vetítésre/terembe mentetek be?
Bendegúz a MoziJegyző: Vakfolt-e Nektek a 2006-os Zuhanás c. Tarsem Singh film? Nekem az az a nagy kedvenc, amivel kapcsolatban a leggyakrabban futok bele abba, hogy valakinek totál vakfolt, a szó legkonkrétabb értelmében.
Havassy Gergely: Mi a kedvenc színetek?
Havassy Gergely: Van olyan klasszikus film, amit általánosságban ajnározni szokás, de szerintetek (rohadtul) béna? Ha igen, melyik/melyek?
Havassy Gergely: Melyik/mely ország(ok) filmművészete az (akár korszakkal együtt), ami(ke)t még nem ismertek, de szívesen megismernétek?
Mirkó: Melyik a kedvenc állat szereplőtök filmben? Lehet rovar is, de gyík is, bármi.
Mirkó: Péter, András: van kedvenc filmes műfajotok? Mi az, ha igen?
Zolkó: Melyik film váltott ki belőletek nagyon erős érzelmi reakció(ka)t. Sírás, szomorúság, düh, öröm…
Anna: Ti gyűjtitek a mozijegyeket? Ha igen, hogy tároljátok?
Anna: Mi a legjobb filmekkel kapcsolatos ajándék, amit valaha kaptatok?
Anna: Melyik a kedvenc - stúdió vagy más - intrótok?
Anna: Melyik a kedvenc mozitok Budapesten?
Anna: Lesz idén nyáron is közönségtalálkozó? ^ ^