Dr. Németh Zoltán, alias Dr. Prezi ex-történelem-tanár, tréner és retorika-guru szerint az üzleti életben is "csak azokat a sztorikat használjuk, aminek üzenete van!" Zoli az üzleti történetek egyik nagy rajongójaként azt kutatja és gyakoroltatja a vezetőkkel, hogyan képesek az üzenetüket egy sztoriba csomagolva úgy átadni, hogy az üzenet átmenjen és megtapadjon. És mik a kihívások ebben? Először kivesézzük, hogy Isaac Asimov és az Alapítvány-trilógia mitől volt elgondolkodtató, és a Star Wars miért csak leszedálva nézhető. Vagy hogy a Másvilág című film mitől működött olyan jól. Először végigvesszük, hogy: Miért kulcsfontosságú a hihetőség egy sztorinál? Miért mesél máshogy sztorit egy magyar, és egy amerikai? Milyen szlogenek veszik körbe a storytelling szót mostanában? MIért irtotta anno az egyház a régi történeteket? Hogyan határoztuk meg magunkat a történeteinken keresztül? Majd belecsapunk a közepébe, és átnézzük, hogy amíg az amerikaiknak a vérében van a sztorizás, addig mi itt a keleti blokkban miért nem tanultunk retorikát és storytellinget. Emiatt nem bízunk a történeteinkben, és abban sem, hogy el tudjuk őket mesélni. Kitárgyaljuk az üzleti sztorikkal kapcsolatban, hogy: Lehet-e eladni történetmeséléssel? Mi az a hatszavas sztori, egyperces sztori és mi az a mikrosztori? Mikor érdemes használni ezeket? A keleti blokkban felnőtt vezetők miért nem mernek érzelmeket belerakni a történeteikbe? Miért fontos a metaforikus üzenet? Hogyan mutatkozz be egy sztorival? Mik azok a pull-ok és a spark-ok, és hogyan használjuk őket a virtuális meetingek során? Ha valaki azzal jön, hogy "nekem nincs sztorim!", hogyan csalogassuk elő a másikból a történeteket? Tényleg azt kell elmesélni, ami megtörtént? Mennyire szabad színezni a sztorit? Hogyan segít a történet újraélése, vagyis az érzelmek újraélése a sztori előadásában? Miért ütős sztori-elem a nagymama? Hogyan segít egy jó sztori esendővé tenni a legtekintélyesebb uralkodókat is? Mi az a sztori-koktél, és miért nem tudod kivonni magad a hatása alól? Hogyan kezeljük a lámpalázat? Hogyan érdemes használni a sztorimesélést a social media posztokban? Végezetül az epizód legfontosabb gondolata: azért fontos, hogy a történet tanulságát mindig hagyjuk, hogy a hallgatóság vonja le, mert "Amire ő jött rá magától, azt már nem tudom kiűzni az agyából!"
Támogasd az epizódok felvételét egy jelképes összeggel:
patreon.com/SztoriPodcast
--- Dr. Németh Zoltán / Dr. Prezi honlapja: https://drprezi.hu/ Lámpaláz-labor szeptember 22.-én: https://drprezi.hu/lampalaz/ --- Kövesd a Sztori Podcast-ot mindenhol: Facebook: facebook.com/sztori.podcast Zárt csoport: facebook.com/groups/sztori.klub/ Instagram: instagram.com/sztori.podcast -- Hirdetés és együttműködés: peter@showcast.tech www.showcast.tech