A SoloQ második évadának 10. adásában ismét Lamberttel ülünk össze, mégpedig hogy megválaszoljuk a nagy kérdést: Mit is csinál tulajdonképpen egy Game Designer, játék dizájner, játék tervező?
A dizájner azon szavak egyike a magyar nyelvben, melyet valamilyen formában félreértelmezünk, vagy más jelentéssel ruházzuk fel mint amire szánták. A környelv dizájnerei vagy stlylist-ok, ötletemberek, de legjobb esetben is grafikusok, viszont a háttérben ennél sokkal többről van szó.
A dizájn tervezést jelent, és ennek nyomán mind a terméktervezők (product designer) és a játék dizájnerek is komoly kutatói és tervezői munkát végeznek. Én úgy szoktam fogalmazni, hogy a dizájnerek a bizonytalanság harcosai, pontosabban a termék bizonytalanságának bajnokai. Az a munkánk hogy kutatással, szintézissel, tudatos tervezéssel és iterációkkal kiiktassuk a termék bizonytalanságait, ezzel csökkentve magát a rizikót.
A SoloQ tizedik epizódjában beszélünk arról, hogy Mi magunk honnan indultunk az általános termék és játék tervezés ösvényén, mit csinál egy dizájner, mi az a folyamat, metódus amit általánosságban követünk, és végül elmondjuk mit tanácsolunk azoknak, akik épp elindulni kívánnak ezen a remek pályán.
Legyél akár egy gyakorló terméktervező, vagy egy a szakmával ismerkedő újonc, biztos vagyok benne hogy tudunk valami újat, de legalább érdekeset mondani neked.
Köszönöm hogy itt vagytok és hallgatjátok a SoloQ-t!
Intro: Simon Leong - Swingin' Swords (Monster Hunter Swing)