A SoloQ Podcast eredetileg egy általános gaming podcast lett volna a tervek szerint, viszont ez hamar megváltozott. Már a második adás a Valheim mögötti dizájn döntésekről szólt, és azóta sok víz lefolyt a Dunán.
De mi a helyzet az első résszel, ahol még nagy lelkesedéssel, általánosságban beszéltem az egyik kedvenc játékomról a Battle Brothers-ről, amit akkor úgy mutattam be dióhéjban, mint "amikor az XCOM találkozik a Mount&Blade-el" ? Az a helyzet hogy úgy döntöttem revisit-elem a SoloQ első részét, és elkészítem a Battle Brothers-hez hű, igazi game design fókuszú epiódját.
Ez több szempontból is fontos, és mint később kiderült nagyon jó döntés volt. A BB kifejezetten közel áll a szívemhez, és 150 óra játékidő után kijelenthetem hogy lelkes kezdővé váltam a játékban, aki kb. már valamennyire érti mit csinál. Ezért fontosnak tartottam hogy kapjon egy korrekt dizájn centrikus részt a podcast-ben.
Továbbá megkerestem a nagyszerű Overhype Studios-t azzal, hogy esetleg válaszolnának-e néhány kérdésemre a játék dizájnjával kapcsolatban, és a Podcast életében először kaptam választ. Nem is akármilyen választ! Végtelenül érdekes, informatív és tanulságos válaszokat a Battle Brothers fejlesztéséről, és design journey-ről.
Nem csak game design szempontból volt ez tanulságos. Arra is remekül rávilágított, hogy a magabiztos feltételezések is bizonyulhatnak teljesen falsnak, mert a különleges eseményeknek, történéseknek a határai csak a fejünkben léteznek. Így születhetett meg, 1000+, műanyag fegyverekkel egymást csapkodó viking történetéből, a közelharci harcmodor egyik leghűbb körökre osztott szimulációja.
Tehát a SoloQ második évad 9. epizódjának témája ismét a Battle Brothers, melynek elemzését most a SoloQ és az Overhype Studios együttesen hozza el nektek!
Köszönöm hogy itt vagytok és hallgatjátok a SoloQ-t!
Intro: Simon Leong - Swingin' Swords (Monster Hunter Swing)