Régóta szeretném már elkészíteni ezt az epizódot több okból. Egyrészt a Rebel Galaxy inspirált arra részben hogy játékokkal foglalkozzak, valamint a folytatása, a Rebel Galaxy Outlaw számomra egy csalódás volt.
A Rebel Galaxy közel sem egy tökéletes játék, de vannak olyan elemei melyek annyira kiemelkedően sikerültek, hogy ha nem is forradalmat indítottak el, de mindenképp tekintélyt érdemelnek a játékpiacon. A fejlesztők Ogre Engine-ben elért technológiai eredményei, a játék mérete, az utazás, a grafika, és még sorolhatnánk.
Innen is látszik, hogy egy remek pozitív példa játékdizájn szempontból, amiből sokat tanulhatunk. Viszont ott van a folyatatás, ami az Én szubjektív valóságomban "több is lehetett volna". Akár szubjektív, akár nem, egy objektíven, szinte tökéletes folytatással kontraszba állítva sokat tanulhatunk ebből is, és így érkezik meg a képbe az EVERSPACE 2.
Tehát szó lesz a Rebel Galaxy-ról, a Rebel Galaxy Outlaw-ról, és az EVERSPACE szériáról. Ezen játékokat esszük sorra, és elemezzük őket dizájn szempontból, a SoloQ Podcast, második évadának 5. epizódjában.
Bevallom kicsit elkapott a gépszíj, hiszen a Rebel Galaxy nekem egy fontos játék, az RGO-val kapcsolatos csalódásom nagy volt, és az EVERSPACE 2 pedig szépen lassan felkúszott a kedven játékaim közé mind játékos, mind dizájn szempontból. Az hogy elkapott a gépszíj abban látszik, hogy eddig leghosszabb, majdnem 3 és fél órás adásomat sikerült összehoznom, annak ellenére hogy megfogadtam nemrég, inkább a rövidebb adások felé orientálódom.
Viszont talán ez az utolsó "mega epizód", és hamarosan jönnek a rövidebb, de annál tömörebb részek, és a beígért interjúk is.
Köszönöm hogy itt vagytok, és hallgatjátok a podcast-et!
Intro: Dolph Taylor and Bart Hendrickson - Quaker Bait