Keresés Jelentkezés Digitális innovációnk Mi a podcast.hu?
Vissza

SoloQ 3x8 - Teleprezencia játékok, avagy Csernobilban távirányítós tankokkal

Vissza

SoloQ 3x8 - Teleprezencia játékok, avagy Csernobilban távirányítós tankokkal

Mar 20. | 49 perc

Szabadidő Videójátékok
00:00:00
/
00:49:13

Honnan tudjuk, hogy mi a valóság? Honnan tudjuk hogy ami körülvesz miket az tényleg valódi?

Ebben a kérdéskörben el lehet merülni igen mélyre filozófiai és pszichológiai szempontból is, viszont minket most inkább a pszichológiai izgat, mégpedig a jelenlét érzet oldaláról.

Bizony lehet a játékokat osztályozni jelenlét, prezencia oldaláról is. Nem mindegy hogy hol vagyunk (hol érezzük magunkat, avagy a testünket), hogy mi magunk megyünk a szimulációba, vagy az jön hozzánk.

  • Egész biztosan találkoztatok már azzal amikor itt-ben vagyunk és a valóságban. Ez nem más mint maga a valóság?
  • Milyen az amikor az itt-ben vagyunk és eljön a szimuláció a mi világunkba? Ez az eset az AR, avagy az Augmented Reality.
  • Viszont tudunk mi magunk is jelen lenni a szimulációban? Ma már természetesen igen, hiszen ez a VR, avagy a Virtual Reality.

De ennek a koordináta rendszernek, van egy még kevéssé kutatott, alkalmazott kvadránsa, ami nem más mint a teleprezencia, amikor a valóságban vagyunk jelen, de valahol máshol, egy másik "testben"

A SoloQ Podcast 3. évadának 8. epizódjában a fentebbiek mellett részletesen foglalkozunk a távoli jelenlét, avagy a teleprezencia jelenségével, valamint természetesen megnézzük hogyan alkalmazható, illetve hogyan alkalmazzák Game Design-ban (így látogathatunk el Csernobilba távirányítós tankokkal).

Szóval ebben a részben fókuszban a teleprezencia és természetesen a game design!


Köszönöm hogy itt vagytok és hallgatjátok a SoloQ-t!

Intro: Simon Leong - Swingin' Swords (Monster Hunter Swing)

Outro: Gnome - Blacksmith

Tovább a podcast oldalára