A recept nagyon egyszerű. Hősünk nekiindul a kalandnak, és szörnyek seregeit győzi le azért, hogy minden egyes legyőzőtt szörnnyel erősebb, és erősebb legyen. Útja során megszámlálhatatlan mennyiségű fegyvert, páncélt, és relikviát talál, amely mind hozzájárul végső céljának eléréséhez, hogy legyőzze a fő gonoszt.
Miért indulunk neki újra és újra ennek az utazásnak, küldetésnek? Mi olyan vonzó az ARPG-kben, a "Diablo like"-okban?
A Diablo is egy azon játékok közül, melyek konkrét, máig létező játékstílusokat teremtettek. A Wolfeinstein-nek ott az FPS, a Dune 2-nek a stratégia, és a Diablo-nak az ARPG.
Kissé zavaros az "Akcó RPG" stílus megfogalmazás, hiszen ide soroljuk már a Witcher szériát, és bővebb kategóriában a Souls-like-okat is, de Lmost a klasszikus ARPG-kről beszélünk, mégpedig a "Diablo like"-okról.
A SoloQ 2. évadának 23 adásában ismét Lambbertel ültünk össze, hogy átbeszéljünk magát a Diablo szériát, és az ARPG stílust game design oldalról.
Szó lesz itemizációról, class és skill dizájnról, endgame-ről, és természetesen sok-sok remek játékról.
Köszönöm hogy itt vagytok és hallgatjátok a SoloQ-t!
Intro: Simon Leong - Swingin' Swords (Monster Hunter Swing)
Outro: Gnome - Blacksmith