Keresés Jelentkezés Digitális innovációnk Mi a podcast.hu?
Vissza

13. Aki kimarad, az lemarad? – mindennapi kommunikáció a digitális érában

Vissza

13. Aki kimarad, az lemarad? – mindennapi kommunikáció a digitális érában

Feb 11. | 58 perc

marketing@boschrexroth.hu (Bosch Rexroth)

Üzlet Menedzsment Tudomány Biológia Technológia
00:00:00
/
00:58:38

Aki kimarad, az lemarad - így lehet összefoglalni azokat a félelmeinket, amit az angol Fear of missing out (FoMO) kifejezés jelöl, s amit akkor érzünk, amikor nem vagyunk jelen a digitális világ történéseiben. Ha a közösségi médiában nem kommunikáljuk azonnal ami velünk történik, úgy tűnhet nem is létezünk, míg mások tartalmas, több és jobb élményekhez jutnak. Ez szorongást és rossz érzést okozhat. Az állandó digitális jelenlét azonban pont attól foszt meg minket, amire leginkább vágyunk: a pillanat megélésétől. Mindezt felismerve és ellensúlyozva az elmúlt években egyre szélesebb körben terjedt el a Joy of missing out (JoMO) mozgalom, ami arra törekszik, hogy az emberek csökkentsék online jelenlétüket és egészséges mértékben használják a digitalizáció nyújtotta lehetőségeket.

A változó fogyasztói magatartások és elvárások bemutatása mellett Dr. Prónay Szabolcs arról is beszél, hogyan válunk „prosumerré”, akik nemcsak fogyasztják, de gyártják is a tartalmakat. Az egyéni kommunikációs trendek mellett bemutatjuk, hogy milyen átalakuláson ment keresztül a formális, vállalati kommunikáció. Kitérünk arra, hogy a közösségi tudásban miért élvezhet előnyt a minőséggel szemben a mennyiség, hogy milyen nehézségekkel kellett volna szembe néznünk 2020-ban a digitalizáció nélkül.  A hatékony időmenedzsment és alkalmazkodóképességünk fejlesztése mellett szó lesz arról is, hogy kinek, mikor és miért lehet szüksége a digitális detoxikációra. 

A mindennapjaid része a digitális kommunikáció. Akkor miért ne tudhatnál meg többet annak hátteréről? Hallgasd meg legújabb epizódunkat!

Tovább a podcast oldalára