Keresés Jelentkezés Digitális innovációnk Mi a podcast.hu?
Vissza

171. epizód - Az e-kereskedelem sötét mintázatai

Vissza

171. epizód - Az e-kereskedelem sötét mintázatai

Apr 17. | 21 perc

Oktatás
00:00:00
/
00:21:21
“Ezt a terméket rajtad kívül 6-an nézik, már csak 3 db maradt belőle.” Az e-commerce felületeken sok ilyen üzenet, pop-up sarkall a mihamarabbi vásárlásra. Az epizód második felében Gerendi Zsolttal, az ÖRT főtitkárával áttekintjük ezeket a manipulációs technikákat, illetve azt is, hogy a GVH hogyan dönt majd ezekről a dark pattern UX módszerekről.
Az epizód elején a szpotszemlét a Vénusz látványos, de túl sok üzenettel operáló szpotjával nyitjuk, hogy aztán egy igazi reklámos jutalomjátékkal folytassuk, a Vodafone görgethető netet bemutató szpotjával és launch aktivitásaival. Nagyszerű példa arra, hogy a humor és az önirónia egy bonyolult tarifakonstrukció magyarázatát is pofonegyszerűvé teheti. A szpotszemlét záró Háda szpotról már sajnos nem tudtunk ilyen jókat mondani.
Megnéztük a Szerencsejáték Zrt. két lábon álló költészetnapi aktivitását: az átírt versekből készülő videók hajszálnyival jobban sikerültek, mint Busa Pista freestyle rappelése a lottózóban. A reBrief első felét a Wolt Sütikék aktivitásával zártuk, amiben a csomagolás szokatlan használatát tudtuk dicsérni a jótékony cél mellett.
Nézd meg, miről lesz szó:
Vénusz
Vodafone Görgethető Net 1.
Vodafone Görgethető Net 2.
Háda
Szerencsejáték Zrt. 1.
Szerencsejáték Zrt. 2.
Szerencsejáték Zrt. 3.
Wolt SütiKék
Tovább a podcast oldalára