A DMG Mori nemrég a 30. Open House rendezvényét is megtartotta a németországi Pfrontenben, ahol a cég az új fejlesztéseit mutatta be a szakmának. Kovács Gábor, a cég magyarországi ügyvezetője ebből az alkalomból nyilatkozott a NEWtechtalk podcast csatornának, kiemelve, hogy a kerek évfordulón a Machining Transformation (MX) koncepció került fókuszba. Ez négy alappilléren nyugszik, ami a folyamatintegráció, az automatizálás, a Digital Transformation (DX) és a Green Transformation (GX). Az MX ezek kombinálásával támogatja a korszerű és fenntartható gyártást.
„Az idei Open House az MX koncepcióról szólt, tehát a megmunkálás és átalakulás koncepciójáról, a technológiai integrációról, a folyamatintegrációról, az automatizációról és a digitalizációról, így a szoftverekről és a technológiai ciklusokról” – sorolta Kovács Gábor, hangsúlyozva, hogy a cél a fenntarthatóbb, alacsonyabb költségű, pontosabb és precízebb alkatrészgyártás – több technológia egy gépen belüli integrálásával.
Az ügyvezető szerint az MX koncepció piaci fogadtatása pozitív, hiszen az előnyöket már a felhasználók is megtapasztalhatják. A munkadarabok átfogása kisebb helyigénnyel, nagyobb pontossággal, gyorsabban, kevesebb idő alatt megtörténik, hiszen a felhasználók „egy programon belül kész alkatrészt kapnak”.
Kisebb karbonlábnyom, hosszabb élettartam
Kovács Gábor úgy gondolja, hogy az ügyfelek fenntarthatóság iránti igénye teljesen egyértelmű, és erre a DMG Mori zöld átalakulással: az új berendezések energiafogyasztásának és karbonlábnyomának minimalizálásával reagál. A gépek alvó üzemmódba kapcsolnak, ha éppen nincs szükség rájuk, miközben az energiafelhasználást érzékelők és algoritmusok optimalizálják.
A legidősebb működő gép, amit a 30. Open House eseményen bemutattak, egy közel 30 éves gyártóeszköz volt, ami még mindig használható, hiszen a karbantartása a gyári szerviznek nem okoz gondot, még ha bizonyos alkatrészek beszerzése több utánajárást is igényel. „A szerviz oldalnak éppen ez a szépsége, hogy amíg az értékesítés csak az újakkal foglalkozik, addig a szervizeseknek ott a teljes horizont” – mutatott rá a cégvezető.
Kihangsúlyozta, hogy az idősebb gépek minél tovább történő működtetése javarészt érzelmi kérdés, hiszen szakértők több generációja kötődik hozzájuk, azáltal, hogy ezek voltak az első, amelyeken tanultak, gyakoroltak. A szervicsapat persze folyamatosan képzésben részesül, hogy naprakész tudásuk legyen minden eszközről.