Call-center-es, hideghívásos hangszín.
Megvan?
Az a bizonyos hangleejtés, hangsúly, mikor az ügyfél már alig várja az üzletkötő levegővételét, hogy kitaláljon egy kifogást arra, hogyan teheti le (udvariasan) a telefont. A legegyszerűbb, ha belátjuk, hogy nem működnek a régi sémák mert megváltoztak a vásárlási szokások.
Mindez, nem azt jelenti, hogy az értékesítésben nem működik többé a hideghívás, de azt bátran kimondhatjuk, hogy ma már léteznek olyan lehetőségek, amivel az értékesítőnek és vásárlónak is komfortosabb lesz az értékesítés teljes folyamata.
Mi a különbség a hideghívás és a social selling között? Röviden: ég és föld. Míg az előbbi a “push” stratégiára épül, addig a social sellinggel bizalmi hidat és hitelességet építünk szakértői imázzsal együtt, majd az ügyfél igényeire adunk megoldást “pull” technikával.
Mi a social selling? A legegyszerűbben így fogalmaznám meg: megtalálni és kapcsolatba lépni lehetséges ügyféljelöltekkel a közösségi média platformok segítségével.
Ugyan a nagyvállalatok többsége látja a social selling óriási erejét - leadgenerálás, alacsony árverseny, belső véleményvezérek kialakulása terén - mégis sokszor az értékesítési tréningek az értékesítés 1.0 szerint működnek. Emellett azért bíztatva az értékesítőt, hogy azért nyugodtan szerezhet érdeklődő ügyfeleket a Facebook-ról. Így a végeredmény sok helyen nem kívánt, hiszen az értékesítő nem kap valós támogatást a professzionális online kommunikációhoz.
A legújabb podctast adásunkban erről a témáról hallhatsz részletesebben. Mit jelent az értékesítés 1.0, 2.0, 3.0? Milyen a hatékony értékesítés a közösségi média platformok segítségével? Ennek 4 lépését is felfedjük adásunkban.