Keresés Jelentkezés Digitális innovációnk Mi a podcast.hu?
Vissza

Káli Gyuri: Beszélgetni ugyanolyan fontos, mint megnézni egy Netflix sorozatot.

Vissza

Káli Gyuri: Beszélgetni ugyanolyan fontos, mint megnézni egy Netflix sorozatot.

May 25. | 35 perc

Üzlet Karrier Vállalkozás
00:00:00
/
00:35:25

Legújabb vendégünk Káli Gyuri. Hogy van-e összefüggés közte és a Káli-medence között? Na ezt nem kérdeztük, de minden másra fény derül. Gyuri a design thinking szerelmese,marketing szakember, az ExperienceCon és a Service Design Day szervezője, a Telekom Hello Biznisz tartalmi stratégája, apa és újabban a Humanize társalapítója. Lifehackerből is az összetettebb fajta.

A service design-nal összefonódott Gyuri neve, előtte pedig a digitális marketing esszenciáját csöpögtette tanácsadóként olyan cégeknek, mint a Telekom. A TEDX Danubia csapatában találkozott először a fogalommal. Azóta beszippantotta, mint Tarzant a dzsungel, pedig PR-es végzettséggel indult a karrier.

MI IS A SERVICE DESIGN?

A service design a design thinking gyakorlati alkalmazása. A mindset az ügyfelek szempontjainak megismeréséről, élményeinek feltárásáról, építéséről szól. Elmondása szerint minden esetben van olyan dolog, amin segíteni lehet ezzel az eszköztárral, vagy finomítani a folyamaton, terméken. Például tipikus konfliktus szituáció a termék/márka megismerése és a felmerülő problémákra való reagálás.

Érdemes megnézni a service design-ra épülő szakirodalmat. Egyre több jön ki magyar nyelven. Aki szeretné képezni magát, annak Gyuri a MOME-t, a Kürt Akadémián Bogár Bence Design Thinking kurzusát, vagy a MEET LSD kurzusát ajánlja.

Miből gondolta Gyuri, hogy a magyar piac kapható a témára? Validáltatta az ötletet azzal, hogy szervezett egy meetupot design thinking témában és több mint 600 jelentkező volt első körben. Mint kiderült, a bankszektor és a telekommunikáció már régen foglalkozik a design thinking folyamataikba való beintegrálásával, de mi van a többi szektorral? Fontosnak tartja kijelenteni, hogy attól, hogy valaki részt vesz egy workshopon, nem biztos hogy teljesen képbe kerül a service design-nal, ahogyan ügyfélélmény stratégia nélkül nehéz bekötni a taktikai szintet. Akkor jó, amikor már a céges kultúra része és minden gondolkodásban ott van ez a szempont.

Vendégünket éppen egy mindent megváltoztató élethelyzetben csíptük el, ugyanis 10 év szabadúszás után megállapodik, saját ügynökséget alapít, a Humanize-ot.

A legújabb részben szó lesz arról, hogy gyakorlatban hogyan valósul meg a design thinking egy kávézóban, hogyan vitt Gyuri 20 projektlábat egyszerre, mennyire nehéz az átmenet a szabadúszásból a vállalatépítés világába. Vendégünk nem hisz a feladásban, inkább a strukturálás elvét vallja. Miközben egy átlag ember 23 évet alszik egy élet alatt, Gyuri ezt befelezi. Az alvásból csippent vissza. 4-kor kel és 11-kor fekszik. Közben egy kultúrsznob impulzív arc, aki lelátón bandázik és nem szeret nemet mondani. Brutálisan részletes eseményajánló és könyvajánló a rész végén. Ittuk Gyuri szavait. Igyátok ti is. Egészségetekre!

Tovább a podcast oldalára