Napjainkban eléggé ismert kifejezés az influencer, viszont, ha nem hallottál volna róla, segítünk, hogy megérkezz 2020-ba. Tehát az influencer az olyan ember, aki egy nagy követőbázist gyűjtött maga köré az interneten. Ha magyarul szeretnénk helyettesíteni az influencer szót, akkor befolyásoló, vagy véleményvezér kifejezéssel lehetne pótolni. És ez a szó bármilyen furán is hangzik nincs benne semmilyen véletlen. Az influencereknek hatalmukban áll befolyásolni követőik véleményeit és vásárlási döntéseit. A Youtube-on és egyéb közösségi oldalon az évek folyamán elég sok ember váltott ki magának népszerűséget. Vannak olyan videósok, előadók akik a megszerzett ismertséget nem használták ki öncélúan, míg egyesek az értékes tartalomból áttértek a trash felé. Azaz az olyan tartalom felé, ami maximum csak szórakoztat, de sokszor még azt sem, mindössze az idődet szívja el. Viszont ez a téma sokkal komolyabb ettől, mint hogy ilyen jelzőkkel beszéljünk mindösszesen. A téma kapcsán meg kell érteni azt, hogy miért is jó egy influencer és miért, mikortól nem, illetve hogyan lehetne ezt az eredményt hasznosan, pozitívan felhasználni.