Keresés Jelentkezés Digitális innovációnk Mi a podcast.hu?
Vissza

Személyes kapcsolatokra épít a Provident üzleti modellje

Vissza

Személyes kapcsolatokra épít a Provident üzleti modellje

Nov 18. | 18 perc

Fintech Világa

Üzlet Hírek Üzleti hírek Technológia
00:00:00
/
00:18:08

A digitalizáció megkérdőjelezhetetlen, ennek ellenére a Providentnél a személyes kapcsolatok továbbra is kiemelt szerepet játszanak az ügyfélélményben. A TrendFM-en hallható Fintech Világa legújabb adásában Érczfalvi András műsorvezető és Suppan Márton, a Peak alapítója Boczán Viktort, a Provident Pénzügyi Zrt. vezérigazgatóját látja vendégül.

Boczán Viktor 23 éve dolgozik a Providentnél, március 1-je óta pedig a Provident magyarországi vezérigazgatói pozícióját tölti be. A huszonhárom Providentnél töltött évéből tíz évet nemzetközi kiküldetésen volt Csehországban és Romániában. 

A pénzügyi bevonás a Provident küldetése

A Provident küldetése a pénzügyi rendszerből kiszorult emberek bevonása. Ez különösen vidéken fontos, ahol a vállalat ügyfelei többségében 45-50 év körüli nők. Bár a digitalizáció térnyerése megkérdőjelezhetetlen, a személyes kapcsolatok továbbra is fontosak a szektorban. 

A Provident üzleti modellje erősen épít erre: az ügyfeleik nagy részével személyesen is találkoznak, és gyakran heti szintű kapcsolatokat ápolnak. A pénzügyi szolgáltatásoknál - különösen hitelfolyósítások esetén - máig fontos a személyes jelenlét, hogy az ügyfelek teljes bizalommal vehessék igénybe a szolgáltatásokat.

Kulturális és generációs eltérések

Boczán Viktor beszélt arról is, hogy milyen eltérések tapasztalhatók a különböző országok pénzügyi kultúráiban. Románia például fogyasztásorientált társadalom, ahol kiemelten fontos a hitelező részéről a felelős értékesítés. Ezzel szemben Csehországban az emberek inkább megfontoltak, jobban figyelnek a megtakarításokra és kiadásokra. 

Magyarországon a pénzügyi tudatosság sokat fejlődött tapasztalatai alapján. A közoktatásban indított kezdeményezések, vagy az MNB Pénziránytű programja fontos szerepet játszanak ebben. 

A magyar lakosság jelentős része viszont sosem részesült pénzügyi oktatásban. Különösen az idősebb generációk esetében van tudásbeli hiány, sokan például úgy nőttek fel, hogy még nem voltak Magyarországon hitelkártyák sem.

A Provident egyébként számos kezdeményezéssel támogatja ügyfeleik és a lakosság pénzügyi tudatosságának növelését. Ilyenek például:

A beszélgetés során szó esett a digitalizáció fejlődéséről is, amelyet a BNPL (Buy Now, Pay Later) megoldások térhódítása is tükröz. Bár a Provident ügyfelei körében továbbra is kulcsszerepe van a személyes kapcsolatoknak, a digitalizáció fokozatosan integrálódik a szolgáltatásokba, a hatékonyság növelése és az ügyfélélmény javítása érdekében. Boczán Viktor ugyanakkor a jövőben is látja a személyes szolgáltatások jelenlétének igényét.

A Provident elkötelezett a felelős hitelezés mellett, amely csak felelős fogyasztókkal valósítható meg. Az edukációs programok és a személyre szabott ügyfélszolgálat ebben kulcsszerepet játszanak.

Tovább a podcast oldalára