Végbement a negyedik Bitcoin felezés, amelynek hatására csökken a Bitcoin kibocsátás (kínálat), a kereslet azonban tovább növekedhet. Emellett a Revolut új üzletága a felhasználói adatokat bocsátja eladásra kereskedők számára. A TrendFM-en hallható Fintech Világa legújabb adásában Érczfalvi András műsorvezető és Suppan Márton, a Peak alapítója az elmúlt hetek legfontosabb fintech híreit járják körbe.
Fontos mérföldkövet ért el ismét a Bitcoin, most azonban nem az árfolyam tekintetében. Április 20-án megtörtént a negyedik bitcoin felezési esemény. Az esemény rendkívül meghatározó, ugyanis a felezéseket historikusan jelentős árfolyam növekedések követték.
A kriptovaluta árfolyamára főleg külső tényezők vannak hatással, amelyek jellemzően makrogazdasági relevanciával bírnak. A felezés, amely során a Bitcoin bányászatért járó jutalom feleződik meg, az egyetlen olyan árfolyamot befolyásoló esemény, amely a Bitcoin alapvető működéséből fakad.
Európa legnagyobb neobankja, amely globálisan már 40 millió felhasználóval rendelkezik, új bevételi forrással állt elő. A neobank a felhasználókról tárolt adatokat megosztaná kereskedőkkel, akik személyre szabott ajánlatokkal célozhatnák meg a Revolut felhasználói bázisát.
Az új üzletág felépítéséhez egy volt TikTok felsővezetőt is felvettek. A hírt megelőzte a JPMorgan Chase, amerikai nagybank bejelentése, amely hasonló megoldással növelné bevételeit. A Revolut azonban egy kisebb ügyfélbázisra lő, amely ráadásul jobban szegmentált - a különböző európai országokban lévő kulturális különbségek megnehezíthetik a hirdetések optimalizálását.
Az adásban továbbá szó esik arról, a Monzo miképp szerzett 20 százalékos piaci részesedést a brit BNPL piacon, a Klarna, BNPL szolgáltató pedig miképp terjeszkedik tovább az USA piacán.