Keresés Jelentkezés Digitális innovációnk Mi a podcast.hu?
Vissza

Innovatív módon használja fel ügyfeleiről tárolt adatait a Chase

Vissza

Innovatív módon használja fel ügyfeleiről tárolt adatait a Chase

Apr 22. | 16 perc

Fintech Világa

Üzlet Hírek Üzleti hírek Technológia
00:00:00
/
00:16:01

Az adatok hatalmas értéket képviselnek, azonban kevés vállalat használja fel azokat megfelelően. A Chase, az USA egyik legnagyobb bankja most megoldást talált rá. A TrendFM-en hallható Fintech Világa legújabb adásában Érczfalvi András műsorvezető és Suppan Márton, a Peak alapítója a JPMorgan Chase legújabb megoldását járják körbe, amely személyre szabott ajánlatokat engedne be külső kereskedőktől.

A JPMorgan Chase, az USA egyik legnagyobb bankja új kifinomult megoldást talált arra, hogyan tudná hasznosítani azt a végtelen mennyiségű adatot, amit a 80 millió ügyfeleiről tárol. A Bank új üzletága, a Chase Media Solutions kiskereskedelmi vállalatokat kötne össze egy személyre szabott ügyfélkörrel a fizetési adatok felhasználásával.

Az adat, mint digitális arany

A felhasználói adatok hatalmas értéket képviselnek. A BigTech cégek (pl. Google, Meta) teljes üzleti modelleket építenek ezekre, és bevételük jelentős része közvetetten felhasználói adatokból származik. A bankok kezében is jelentős számú adat van, kifejezetten a pénzügyi szokásokról. Ezeket az adatokat a pénzintézetek azonban jellemzően nem megfelelően tárolják és rendszerezik, így sokkal kevesebb értéket képviselnek a potenciálnál. 

Személyre szabott hirdetések a pénzügyi szokások alapján

A Chase erre talált megoldást: az adatok felhasználásával összeköt banki ügyfeleket számukra releváns kereskedőkkel. Mindezt anélkül, hogy érzékeny adatokat közölne az ügyfeleiről. A megoldással kereskedők a JPMorgan Chase közreműködésével személyre szabott ajánlatokat küldhetnek a bank ügyfeleinek. Az ügyfelek pedig a pénzügyi és költési szokásaik, vásárlási preferenciák elemzésének segítségével személyre szabott ajánlatokat kaphatnak számukra releváns termékekre és szolgáltatásokra, különböző kereskedőktől. 

A megoldás hasonlít a Google értékajánlatára: a Google a rólunk tárolt felhasználói adatok alapján rendkívül alapos következtetéseket von le, amelyek alapján (gyakran ijesztően) pontos hirdetéseket jelenít meg számunkra. A Chase megoldása hasonló logika mentén hasznosítja az évek óta tárolt adatokat, és egy olyan értékajánlatot képvisel, amely mind a bank ügyfeleinek, mind a kiskereskedőknek is előnyös. A teljes adás az alábbi Spotify linken visszahallgatható.

Tovább a podcast oldalára