Keresés Jelentkezés Digitális innovációnk Mi a podcast.hu?
Vissza

Egy ritka pillanat: megvédjük a bankokat

Vissza

Egy ritka pillanat: megvédjük a bankokat

Feb 05. | 15 perc

Fintech Világa

Üzlet Hírek Üzleti hírek Technológia
00:00:00
/
00:15:23

A személyre szabott szolgáltatások már a pénzügyi szektorban is jelen vannak a technológiának köszönhetően. Vannak viszont pénzintézetek, amelyek még magasabb szintre emelték ezt. A TrendFM-en hallható Fintech Világa legújabb adásában Érczfalvi András műsorvezető és Suppan Márton, a Peak alapítója a speciális szakmákra szakosodott pénzintézeteket mutatják be.

Manapság a technológia olyan adatelemzési képességekkel szerel fel - gyakorlatilag bármilyen - vállalatokat, amelynek segítségével személyre szabott ajánlatokat adhatnak ügyfeleiknek. Beszélhetünk itt a Google személyre szabott hirdetéseiről, fejlett korházakban egyedi kezelési programokról, és a pénzügyi szektorban megjelenő, például költési szokásokhoz igazodó ajánlatokról. 

Ez utóbbi a technológiának és mesterséges intelligenciának köszönhetően szintén magas szintre emelhető. Ugyanakkor vannak intézmények, amelyek még az AI-nál is jobban ismerik ügyfeleiket - AI használata nélkül.

Egy bank orvosoknak, orvosok által

Még 2020-ban alapították meg a Panacea Financial bankot olyan orvosok, akik elsőkézből szembesültek a személyre szabottság hiányáról. A pénzintézetet kizárólag orvosoknak és orvostanhallgatóknak tartják fenn. Az orvosok ugyanis olyan egyedi pénzügyi háttérrel rendelkeznek, amelyet a hagyományos hitelpontozási rendszerek nem tudnak kezelni. 

Az Egyesült Államokban számos hasonló megoldás létezik. A hitelszövetkezetek (credit union) olyan intézmények, amelyek non-profit, tagsági alapon működnek. Gyakran egyedi ügyfélszegmenst szolgálnak ki. Van olyan intézmény, amely kizárólag BigTech vállalatok alkalmazottait szolgálja ki, de vannak, akik tűzoltókra, oktatási intézményekben dolgozókra, rendőrökre, katonákra, vagy sportcsapatokra szakosodnak.

Ezek a pénzintézetek egészen egyedi szolgáltatásokat tudnak nyújtani, ugyanis (általában) elsőkézből ismerik ügyfeleiknek/tagjaiknak a helyzetét, problémáit és lehetőségeit. 

Tovább a podcast oldalára