Az ősz egyik legérdekesebb híre volt, hogy a DBS Bank kriptovaluta kereskedést biztosít jómódú lakossági ügyfeleinek. A legtöbb hagyományos bank általában távol tartja magát ettől a területtől és igyekszik jelezni, hogy nem tekint komoly eszközként a kriptodevizákra. A szingapúri bank ugyanakkor már sokszor igazolta, hogy az innovatív termékpaletta érdekében hajlandó kilépni a komfortzónájából.
Hat évvel ezelőtt a DBS Bank egy volt ugyan a legnagyobb szingapúri pénzintézetek között, de piaci részesedése csökkenőben volt. A bank kínálatát elavult megoldások, technikai nehézségek és az ügyféligények kielégítésére való képtelenség jellemezte. Ez 2016-ban gyökeresen megváltozott egy új stratégiai iránnyal, melynek lényege, hogy teljesen digitálissá válik a bank.
2017-ben új, progresszív szabályozásoknak köszönhetően olyan nem pénzügyi frontokra is be tudtak nyomulni a bankok, ahova korábban nem, így a DBS kedvező kamatozású gépjármű kölcsönök kínálatába kezdhetett. Majd jöttek a közüzemi szolgáltatók. A bank 12 szolgáltatóval kötött megállapodást, akiknek szolgáltatásait és árait az ügyfelek transzparensen tudták összevetni a mobilappban, majd kedvezményeket kaphattak és hasznos eszközök segítségével optimálisan menedzselhették a fogyasztásukat.
Hasonlóan úttörő szerepet töltöttek be, amikor piacra dobták saját ingatlan piacterüket, melynek kialakításában több meglévő platformmal és ügynökséggel is szorosan kollaboráltak. A felületen pénzügyi tervezési funkciókat kínáltak az ügyfeleknek, akik vásárlás esetén papírmentesen is rendezhették a tranzakciót. 2019-ben bemutatkozott a DBS utazási piactere. Itt az érdeklődők egyszerűen választhatták ki úticéljukat, majd repülőjegyet és szállást foglalhattak az utazásra. A kínálatból az utasbiztosítások sem maradtak ki, a platform pedig hatalmas sikernek bizonyult, akárcsak a bank KKV szolgáltatásai és egy egészségügyi portál kialakítása is.
Látva a DBS platform logikán alapuló, holisztikus megközelítését a digitalizáció terén, nem meglepő, hogy elsők között vannak a kriptokereskedés lakossági bevezetésében is. A bank eddigi sikerei tudatos, mellébeszélésétől és áldigitalizációtól mentes attitűdről árulkodnak.