Keresés Jelentkezés Digitális innovációnk Mi a podcast.hu?
Vissza

Szuperapp lehet a Twitter

Vissza

Szuperapp lehet a Twitter

Jun 03. | 15 perc

Fintech Világa

Üzlet Hírek Üzleti hírek Technológia
00:00:00
/
00:15:22

A Twitter leendő tulajdonosa, Elon Musk nemrég vetette fel, hogy a közösségi oldal felvásárlása után pénzügyi funkciókkal látná el és szuperappá fejlesztené az alkalmazást. A fizetési opciók beemelését az 1,2 milliárd felhasználóval rendelkező kínai WeChat sikere inspirálta. A Fintech Világa mai adásában Suppan Márton és Érczfalvi András arról beszélgetnek, hogy mi lehet Musk üzleti célja a bejelentéssel, milyen piaci szereplőknek jelentene konkurenciát a Twitter-fizetés és a nyugati felhasználók hogyan fogadnák a közösségi médiába integrált pénzügyi megoldásokat.

A Twitter jó alap lehet a fejlesztésre, hiszen több mint 360 millió fős bázissal rendelkezik és aktív felhasználóinak többsége a fizetőképes középosztályhoz tartozik. Az applikáció már most is kínál bizonyos fizetési funkciókat: a tartalomgyártók például előfizetéseket kínálhatnak, a követők pedig kriptovalutában is fizethetnek kedvenc influenszereiknek. A Twitter Shops pedig kereskedőknek teszi lehetővé, hogy a felületen eladásra kínálják termékeiket.

A WeChat sikerei nagy hatással voltak a világ leggazdagabb emberére. A kínai közösségi média platform a „piros boríték” Délkelet-ázsiai pénzajándékozási hagyományának digitalizálásával szinte pillanatok alatt vált fizetési szolgáltatóvá. Mára olyan szuperapp, amelyben a felhasználók kereskedelmi, pénzügyi és életmód szolgáltatásokat vehetnek igénybe és szinte minden teendőjüket egy helyen végezhetik el. Az USA-ban ilyen szolgáltatót még nem látni, és kérdés, hogy az egyszerűbb ügyintézés érdekében a nyugati felhasználók szeretnének-e ilyen mértékben beengedni egy vállalatot a magánéletükbe.

A Fintech Világa podcast legújabb adásából kiderül, hogy Peak szakértője szerint a Twitter pénzügyi szuperapp milyen piaci szereplők kihívója lehet és hogy milyen előnyökkel és hátrányokkal járhat egy ügyfél számára, ha egy közösségi média platform a felhasználói szokások ismeretét pénzügyi szolgáltatások nyújtására is használhatja. A teljes beszélgetés elérhető az alábbi Spotify linken!

Tovább a podcast oldalára