A Nubank terjeszkedési tervei, a kriptopénzek egyre szélesebb körű elfogadottsága, valamint a fiatal generációk hatása a pénzügyi szektor átalakulására a fókuszban. A TrendFM-en hallható Fintech Világa legújabb adásában Érczfalvi András műsorvezető és Suppan Márton, a Peak alapítója a piaci kitekintőt tart.
A Nubank, Latin-Amerika legnagyobb digitális bankja, a Közel-Kelet és Észak-Afrika (MENA) régiót vette célba. A MENA régió nagy számban fogad be külföldi munkavállalókat, a digitális banki megoldások terjedésével pedig jelentős potenciált rejt a Nubank számára. A Revolut is hasonló lépéseket tett a régióban, így a két neobank közötti verseny izgalmas fejleményeket hozhat. A Nubank a latin-amerikai terjeszkedését pedig Kolumbiával folytatja.
A kriptopénzek térnyerése folyamatosan bővül - most már akár sajtburgert is vehetünk Bitcoinnal, de mellette az alapvető élelmiszereket is beszerezhetjük a kriptopénzzel. Egyre több kereskedő nyit ugyanis a digitális valuták felé, ami új lehetőségeket nyit meg a vásárlók számára. Ez a trend egyértelmű: a Bitcoin egyre inkább részévé válik az életünknek, és új fizetési alternatívát kínál.
A Z generáció egyre inkább átformálja a pénzügyi termékek fejlesztését és a fizetési szokásokat. A változó ügyféligények pedig stratébiaváltásra késztetik a pénzintézeteket.
Az OECD legfrissebb PISA jelentése ugyanakkor rávilágít arra, hogy a fiatalok pénzügyi műveltsége elmarad a szükséges szinttől. A bankoknak és fintech cégeknek ezért nemcsak innovatív megoldásokat kell kínálniuk, hanem hangsúlyt kell fektetniük a pénzügyi edukációra is.
A Peak múlt héten a problémára reagáló webalkalmazást vitt piacra, amely ingyenesen kipróbálható. A megoldás - amely főleg fiatalok oktatását célozza - AI alapú hiperperszonalizált pénzügyi oktatást nyújt, amellyel mindenki egy számára érthető és releváns oktatást kaphat.
Az adásban továbbá sz&