A TrendFM-en hallható Fintech Világa legújabb adásában Érczfalvi András műsorvezető és Suppan Márton, a Peak alapítója a TikTok pénzügyi szektorban való terjeszkedéséről, és a platform pénzügyi edukációban elfoglalt szerepéről beszélget.
A TikTok amellett, hogy az egyik legnagyobb közösségi média platformmá vált a pénzügyi szektorban is folyamatosan terjeszkedik. Nemrégiben bejelentkeztek egy európai pénzforgalmi engedélyre Luxemburgban. Ezt a közösségi platform anyavállalatán, a ByteDance cégen keresztül tették.
A cél látszólag egyértelmű: a TikTokon létező pénzügyi szolgáltatásokat és a cégen belülre terelni. Emellett potenciálisan pénzügyi szolgáltatásokat is kínálni az 1 milliárd főt számláló ügyfélbázisának.
Ez egyébként nem újkeletű a bigtecheknél: a Meta, beleértve a Facebook, Instagram és Whatsapp is mind nyújtanak pénzügyi szolgáltatásokat. Előbbi kettő főleg piactereket, míg a Whatsapp felhasználók közötti peer-to-peer fizetéseket is. Mellettük pedig a többi bigtech is folyamatosan bővíti pénzügyi szolgáltatásait.
A TikTok 1 milliárd felhasználójának jelentős, nagyjából 25 százaléka 20 év alatti. Ennek a korosztálynak a megszólítása pedig rendkívül nagy kihívást jelent a pénzintézetek számára általában.
Ennek ellenére a platformon egy új trend indult el: a #fintok, amely pénzügyi témájú tartalmakat sűrít. A téma olyannyira kapós, hogy az ez alá tartozó #Stocktok 1,4 milliárd, míg a #PersonalFinance 5,7 milliárdos nézettséget produkált eddig.
A pénzügyi edukációs tartalmak népszerűsége jelentős, hiszen a felhasználók ingyenes, élvezhető pénzügyi oktatásban részesülnek, követőik magasabb arányban kezdenek el befektetni, többek között. Ugyanakkor a félrevezető, hamis tartalmak magas számban jelen vannak a felületen. A pénzintézeteknek itt lenne érdemes becsatlakozni, és minőségi, hiteles és pontos tartalmakat gyártani. Mindemellett pedig megszólítanák és megszereznék az ügyfeleik jövő generációját.
A Fintech Világa legújabb adása az alábbi Spotify linken viss