Keresés Jelentkezés Digitális innovációnk Mi a podcast.hu?
Vissza

Hullámvasúton a neobanki piac

Vissza

Hullámvasúton a neobanki piac

Feb 24. | 16 perc

Fintech Világa

Üzlet Hírek Üzleti hírek Technológia
00:00:00
/
00:16:37

 Erős piaci konszolidáció és változó teljesítmény jellemzi a hagyományos bankok kihívóinak tekintett neobankok piacát. A makrogazdasági helyzet vízválasztó az életképes üzleti modellek és a folyamatos tőkebevonások nélkül fenntarthatatlan neobankok számára. A TrendFM-en hallható Fintech Világa legújabb adásában Suppan Márton, a Peak alapítója, Qayum Dániel, a Peak fintech tanácsadója és Érczfalvi András műsorvezető arról beszélgettek, hogy milyen tényezők tesznek sikeressé vagy éppen csődéretté egy neobankot.

A digitális bankolás korát meghozó neobankokat sokáig a hagyományos pénzügyi szolgáltatók kihívóinak, challenger bankoknak tekintették. A merészebb szakértői előrejelzések – akárcsak a fintechek esetében – a bankok idejének leáldozását vizionálták. Az első hype lecsengésével éppúgy konszolidálódtak az előrejelzések, mint maga a neobanki piac. 

A neobankok valóban hatottak az inkumbensekre: a digitális fejlődés katalizátoraivá váltak a bankoknál. Mára minden nagyobb bank netbanki felületeire és mobilapplikációira igyekszik irányítani ügyfeleit és mindenütt prioritás a digitális fejlesztés. A korábban digitális megoldásaival taroló neobankoknak új értékajánlattal kellett előállniuk, amely versenyképes lehet a digitálisan fejlett, banki licensszel rendelkező, hitelezési tevékenységet folytató, betétbiztosítással rendelkező, így az ügyfelek tömegei számára megbízhatóbbnak tűnő bankokkal szemben.

 

Nem mindenki érez rá az ügyféligényekre

 

A digitális bankolás, az elektronikus pénzeszközök és digitális megoldások kínálata önmagában sikeres alaptevékenység, amelyre nyugodtan alapozhat egy neobank. A gazdasági nehézségek, a befektetői pénzcsapok elzárulása azonban rávilágított az elhibázott stratégiákra, ahol a meggondolatlan terjeszkedés és termékfejlesztés nem társult profitábilis üzleti modellekkel. Szintén alapvetőn jó taktikát követtek azok a neobankok, amelyek egy-egy alulbankolt vagy niche közönséget céloztak meg szolgáltatásaikkal, legyen szó a bevándorlókról vagy a KKV szegmensről. Ugyanakkor vannak olyan szereplők is, akik viszont olyan exkluzív és szűk célcsoportnak akartak szolgáltatni, amely képtelen nyereségessé tenni a vállalkozást.

 

Amikor nehéz jobbat nyújtani

 

Óriási különbségek vannak a földrajzilag és társadalmilag eltérő piacok között is. Egyes piacokon, például Afrikában és Dél-Amerikában magát a bankolást teszik lehetőv&

Tovább a podcast oldalára