#100 Nemes Jeles László ötödször
Aug 08. | 99 perc
Televízió és film
Utoljára több mint három évvel ezelőtt járt a podcastban Nemes Jeles László, azóta leforgatta a Napszálltát, járta vele a világot, kiköltözött Londonba, feltöltötte a spájzt forgatókönyvekkel, próbálta összehozni az első angol nyelvű filmjét, és végignézett legalább egy népszerű tévésorozatot.
Az egyik korábbi ádásban mondta, hogy gyerekkori álma, hogy filmet csináljon A Gyűrűk Urából. Bejelentkezett az Amazonhoz a készülő tévés verzió rendezésére? Spielberg mondta neki, hogy csináljon horrort. Megfogadja a tanácsot? Apropó Spielberg. Most is ment a name-dropping. Kinek az üzenetét adta át neki a Schlinder listája rendezője? Miről beszélgetett a The Irishman londoni premierje előtt "Marty"-val? Hogyan hatott Scorsese-re a Napszállta? Mit tanult meg László a kollégákkal kapcsolatban Tarr Bélától? Meghívta már Terrence Malick brunchra?
Elárulta azt is, hogy melyik színházi előadás hatott rá elementáris erővel gyerekkorában, kinek a könyveit olvassa mostanában, és ki a kedvenc visual artistja. Beszélt arról, hogy miért filmiskola-ellenes ("kis nárciszokat nevelnek ki"), mi a baj a Netflixszel ("kilóra megvesznek mindenkit"), szóba jött még Paul Thomas Anderson, mint új Kubrick ("nem bocsátom meg neki, hogy Daniel Day-Lewist eltette láb alól"), az álomgyári tapasztalatok ("nem filmes élményt, hanem tartalmat kell gyártani"), illetve, hogy mit szól Röhrig Géza hollywoodi szárnyalásáról ("Én Gézus Krisztusnak hívtam őt"). Min szokott nevetni? Hogyan érintette Andy Vajna halála? Bizakodó az emberiség jövőjével kapcsolatban?
Pár hónapja a francia Premiere magazinban László leszólta az elmúlt évtized filmes felhozatalát. "Nehéz nekem olyat találni, ami igazából tetszik." Azért nézi az új filmeket, de meghökkentően hamar ki szokta szúrni, hogy valami nem lesz jó.
Van magyar filmterve is, és nem fogja kudarcként megélni, ha a harmadik filmjét is itthon készíti el. A járvány miatt most praktikus is lenne.
Az adás előtt megkérdeztünk pár magyar rendezőt és forgatókönyvírót, hogy milyen közegben tudnak elképzelni egy jelenben játszódó Nemes Jeles-filmet. László kommentálta az ötleteket.
Tovább a podcast oldalára