Filmes arcokkal beszélgetünk érdekes dolgokról. https://www.patreon.com/filmklubpodcast
A Friss Hús fesztiválos gonzó podcastsorozatunk második részében monstre beszélgetést folytatok Tóth Barnabással, a kultikus/legendás (terep)SZEMLE című filmsorozat végre elkészült harmadik részéről. Szóra bírom Hatházi Rebekát a legelső filmje (Április huszonhét) legelső magyarországi vetítése előtt nem sokkal, és levezetem neki, hogy miért elkerülhetetlen, hogy jövőre ő nyerje az Oscart. Libor Anita elmeséli, hogyan hálózta be az életét az AI, és becsekkolunk Deák Daninál is, hogy tovább építsük a Jakab Vera-mítoszt.
Készítette: Varga Ferenc
Összekötő zene: Kristóf Norbert
Jó szórakozást az adáshoz, és ha tetszik, kérlek támogasd a Filmklub podcastot a Patreonon, egy dollár is nagy segítség! Ha a Patreon túl macerás, támogathatod a podcastot a PayPalon (@ferencv1976) vagy a Revoluton (@ferenc7drh) keresztül is. Nagyon köszönöm!
Nem élet az élet gonzó nélkül, ezért kevesebb mint egy héttel Cannes után egy újabb nagyszabású podcastsorozatba kezdek, ezúttal a Friss Hús fesztiválról, ahol minden évben a legkirályabb magyar és külföldi kisfilmeket vetítik le, és ami idéntől Oscar-kvalifikáló fesztiválként működik, ami azt jelenti, hogy a magyar versenyprogram két fődíjasa nevezhetővé válik az Oscar-díjra.
Ez utóbbiról Bucsi Rékával beszélgetünk, akinek az első animációs kisfilmje, a Symphony No. 42 az Oscar-shortlistig jutott (ő beszámol arról is, hogy milyen érzés az, amikor az embert NEM jelölik Oscarra), a Friss Hús-alapító Libor Anita mesél a szerény kezdetekről és a kisfilmes ősélményéről, a fesztiváligazgató Deák Danival pedig megbeszéljük, hogy miért egyre izgalmasabb ez a rendezvény.
Készítette: Varga Ferenc
Összekötő zene: Kristóf Norbert
Jó szórakozást az adáshoz, és ha tetszik, kérlek támogasd a Filmklub podcastot a Patreonon, egy dollár is nagy segítség! Ha a Patreon túl macerás, támogathatod a podcastot a PayPalon (@ferencv1976) vagy a Revoluton (@ferenc7drh) keresztül is. Nagyon köszönöm!
A cannes-i gonzó podcastsorozat bónuszepizódjának első felében Cannes előtt pár nappal beszélgetek az egyik kedvenc magyar filmes szakemberemmel, Sümeghy Claudiával még Budapesten, a második felében pedig a cannes-i tengerparton dumálunk pálmafák árnyékában, pokrócon ülve a fűben.
Claudia olyan filmek producere, mint a Véletlenül írtam egy könyvet és a Magasságok és mélységek, a JUNO11 nevű cégével olyan filmeket forgalmazott, mint a Kék Pelikan és a Mesterjátszma. A beszélgetés apropóját az adta, hogy Claudiát válogatták be idén a Producers on the Move elnevezésű cannes-i programba, aminek az a célja, hogy ígéretes európai producerekre és munkáikra irányítsa a nemzetközi figyelmet.
Összekötő zene: Kristóf Norbert
Jó szórakozást az adáshoz, és ha tetszik, kérlek támogasd a Filmklub podcastot a Patreonon, egy dollár is nagy segítség! Ha a Patreon túl macerás, támogathatod a podcastot a PayPalon (@ferencv1976) vagy a Revoluton (@ferenc7drh) keresztül is. Nagyon köszönöm!
Beszélgetés a Sorry, Baby rendezőjével a vetítés után.
Az utolsó teljes cannes-i napunkon láttuk a filmet, amit a legjobban szerettünk az egész fesztiválon, de átbeszéltük az összes idei kedvencünket és csalódásainkat is a cannes-i gonzó podcast záróepizódjában.
Filmek, amikről szó esik:
Sorry, Baby (Eva Victor)
Yes (Nadav Lapid)
Love on Trial (Kôji Fukada)
Összekötő zene: Kristóf Norbert
A műsort készíti: Onozó Róbert és Varga Ferenc
Jó szórakozást az adáshoz, és ha tetszik, kérlek támogasd a Filmklub podcastot a Patreonon, egy dollár is nagy segítség! Ha a Patreon túl macerás, támogathatod a podcastot a PayPalon (@ferencv1976) vagy a Revoluton (@ferenc7drh) keresztül is. Nagyon köszönöm!
Alattomosan támad a fesztivál végi hangulat Cannes-ban, noha még pár nap hátra van, de már leléptek barátok és a termek sem telnek meg mindig. Mi azért mozizunk rendületlenül: megnéztük például a felváltva éneklő és szexelő Paul Mescalt és Josh O'Connort, illetve A világ legrosszabb embere rendezőjének várva várt új filmjét is.
Filmek, amikről szó esik:
Romería (Carla Simón )
It Was Just an Accident (Jafar Panahi)
History of Sound (Oliver Hermanus)
Sentimental Value (Joachim Trier)
Összekötő zene: Kristóf Norbert
A műsort készíti: Onozó Róbert és Varga Ferenc
Jó szórakozást az adáshoz, és ha tetszik, kérlek támogasd a Filmklub podcastot a Patreonon, egy dollár is nagy segítség! Ha a Patreon túl macerás, támogathatod a podcastot a PayPalon (@ferencv1976) vagy a Revoluton (@ferenc7drh) keresztül is. Nagyon köszönöm!
A címbeli kérdést Josef Mengele tette fel egy cannes-i filmben kedden, amit Spike Lee-vel és Denzel Washingtonnal kezdtünk, Scarlett Johanssonnal és Vicky Kriepsszel folytattunk, majd Láng Annamáriával és Hajdúk Károllyal fejeztünk be.
Filmek, amikről szó esik:
Highest 2 Lowest (Spike Lee)
Eleanor The Great (Scarlett Johansson)
Love Me Tender (Anna Cazenave Cambet)
La Disparition de Josef Mengele (Kirill Serebrennikov)
Összekötő zene: Kristóf Norbert
A műsort készíti: Onozó Róbert és Varga Ferenc
Jó szórakozást az adáshoz, és ha tetszik, kérlek támogasd a Filmklub podcastot a Patreonon, egy dollár is nagy segítség! Ha a Patreon túl macerás, támogathatod a podcastot a PayPalon (@ferencv1976) vagy a Revoluton (@ferenc7drh) keresztül is. Nagyon köszönöm!
Túl vagyunk a cannes-i filmfesztivál felén és még emberek tudtunk maradni. Hétfőn röhögtünk a gazdag franciákon és a nyitott párkapcsolatban élő amerikaiakon, kiderült az is, hogy a hatalomhoz nem lehet csak egy kicsit dörgölőzni, illetve hogy a vécé egy veszélyes hely Cannes-ban.
Filmek, amikről szó esik:
Classe moyenne (Anthony Cordier)
Eagles of the Republic (Tarik Saleh)
Splitsville (Michael Angelo Covino)
Alpha (Julia Ducournau)
Összekötő zene: Kristóf Norbert
A műsort készíti: Onozó Róbert és Varga Ferenc
Jó szórakozást az adáshoz, és ha tetszik, kérlek támogasd a Filmklub podcastot a Patreonon, egy dollár is nagy segítség! Ha a Patreon túl macerás, támogathatod a podcastot a PayPalon (@ferencv1976) vagy a Revoluton (@ferenc7drh) keresztül is. Nagyon köszönöm!