Filmes arcokkal beszélgetünk érdekes dolgokról. https://www.patreon.com/filmklubpodcast
Két kurvajó és iszonyatosan sikeres film (VAN, Rossz versek) után joggal hihette azt Reisz Gábor, hogy a harmadikra is kap majd állami támogatást - mármint joggal hihette VOLNA, ha nem Magyarországon élnénk. Itt természetesen egy vasat sem kapott, ami egy időre padlóra küldte, de aztán feltápászkodott, kitalált egy másik filmet, amit augusztus végén/szeptember elején le is forgatott minimális pénzből, rengeteg baráti segítséggel. Az új film címe Magyarázat mindenre, és az egyik forgatási napon én is ott voltam. Nézzük, mik történnek az ott készült adásban!
00:00 - 08:38 | Felütés. Szombat reggel hat körül megyek kocsival a film forgatására, és közben elkezdem mesélni a közös történetemet Reisz Gáborral.
08:38 - 11:30 | Itt vagyok. Megérkezem a helyszínre, csinálok magamnak egy Covid-tesztet, felmérem a terepet.
11:30 - 15:20 | Bús Hanga. Elmesélem a másodasszisztensnek, hogy miből jöttem rá, hogy ő egy jó másodasszisztens, cserébe ő pedig beszámol a forgatás legmozgalmasabb napjáról, amikor ötven (!) statisztát kellett mozgatni.
15:20 - 23:50 | Tasnádi Zsófi. Összefutok az ország egyik legtehetségesebb látványtervezőjével (vele csináltunk már korábban egy teljes adást), és megbeszéljük viszonylag friss cannes-i élményeinket, illetve megtárgyaljuk, hogy mi az etikus viselkedés jelen korunk Magyarországán, majd arra jutunk, hogy az egyetlen észszerű megoldás, ha lángba borítjuk a várost. Terveket is szövünk aznap délutánra.
23:50 - 27:14 | Mátraházi Zsuzsa. Szóba elegyedem az egyik statisztatársammal, akinek az életébe szintén beleszólt a nagypolitika.
27:14 - 32:10 | Flexelés. Tovább mesélem a Reisz Gáboros sztorijaimat, például azt, hogy milyen volt statisztálni a (mostani filmhez képes egy Marvel-szuperprodukció költségvetésével készült) Rossz versekben, és megemlékezem az elveszett podcastadásunkról is.
32:10 - 41:08 | Hatházi Rebeka. A film egyik főszereplője ÉS jelmeztervezője, mert ezen a forgatáson mindenkinek minimum két, de inkább nyolc feladata van. Rebeka Erdélyből jött, és az a fajta derű és optimizmus árad belőle, ami belőlünk, cinikus pestiekből sajnos már rég kihalt.
41:08 - 56:20 | Király Dániel. Az Egynyári kaland sztárja (aki Reisz alteregóját játszotta a zseniális Komolyan röhejes vagyok című előadásban) beszámol arról, hogy hogyan élte meg, hogy megszűnt egy újabb színház, ahol társulati tag volt, hogy hogyan próbált beszállni a történelmi filmekbe, illetve hogy mi a baja az amatőr szereplőkkel. (Ebbe a blokkba kétszer bele kellett sípolnom, mert egy olyan dolog lett emlegetve, ami egyelőre szupertitkos - bocsánat a túl hangos sípolásért!)
56:20 - 58:05 | Patreon-promó. Megköszönöm a drága embereknek, hogy támogatnak, és felvetem a támogatás lehetőségét azoknak, akik még nem támogatnak.
58:05 - 1:18:54 | Berkes Juli. Ő Reisz producere a kezdetektől fogva, és az egyik legokosabb ember az országban, úgyhogy én is próbálom kicsit összekapni magamat, és nem hülyeségeket kérdezni. Juli mesél arról, hogy miért nem közösségi finanszírozással csinálták meg ezt a filmet, hogy mik a no-budget filmkészítés előnyei, meg arról is, hogy milyen forgalmazást terveznek.
1:18:54 - 1:20:10 | Reisz Gábor. Végül sikerül megkörnyékeznem főhősünket is.
Jó szórakozást hozzá, és ha tetszik az adás, kérlek támogasd a Filmklub podcastot a Patreonon, ahol beállíthatod, hogy havonta hány dollárt szeretnél erre szánni. Köszi előre is!
“Leblokkoló, eltűnő, önkiradírozó, tehetetlen, sodródó, mindent elegendő, sokat síró, padlón fetrengő, heteket végigpassziánszozó ember vagyok” - meséli magáról Kemény Lili a Filmklub podcast legújabb adásában.
Lili 18 éves volt, amikor az első verseskövetét (Madaram) megjelentette a Magvető. Aztán tíz évnyi alkotói válság jött, konkrétan nem tudott írni semmit. Ebben az időszakban elvégezte a rendezőszakot a Színművészetin, forgatott pár kisfilmet, de egyiket sem fejezte be, és Sipos Balázzsal együtt lefordította David Foster Wallace 1114 oldalas könyvét, a Végtelen tréfát. Utána három és fél év alatt írta meg a Nem című önéletrajzi regényét.
“Az van a könyvben, amit 30 év alatt érdekesnek találtam” - mondja Lili a Nemről, amiben írt a családjáról, a szerelmeiről, a baráti kapcsolatairól, az írói válságáról, a műfordítás nehézségeiről, a filmrendezői próbálkozásairól, az egyetemfoglalásról, de kiderül belőle az is, hogy milyen volt itt élni Magyarországon a kétezres évektől.
A könyv a su/cure-sale kiadónál jelent meg április elején, jelenleg két helyen lehet megvásárolni: az Írók boltjában és az Atlantisz könyvszigeten - mindkét helyről házhoz is lehet rendelni.
Műsorvezető: Varga Ferenc
Jó szórakozást az adáshoz, és ha tetszik, kérlek támogasd a Filmklub podcastot a Patreonon, egy dollár is nagy segítség!
Ja, és itt van a regényben emlegetett számok Spotify-playlistje.
“Leblokkoló, eltűnő, önkiradírozó, tehetetlen, sodródó, mindent elegendő, sokat síró, padlón fetrengő, heteket végigpassziánszozó ember vagyok” - meséli magáról Kemény Lili a Filmklub podcast legújabb adásában.
Lili 18 éves volt, amikor az első verseskövetét (Madaram) megjelentette a Magvető. Aztán tíz évnyi alkotói válság jött, konkrétan nem tudott írni semmit. Ebben az időszakban elvégezte a rendezőszakot a Színművészetin, forgatott pár kisfilmet, de egyiket sem fejezte be, és Sipos Balázzsal együtt lefordította David Foster Wallace 1114 oldalas könyvét, a Végtelen tréfát. Utána három és fél év alatt írta meg a Nem című önéletrajzi regényét.
“Az van a könyvben, amit 30 év alatt érdekesnek találtam” - mondja Lili a Nemről, amiben írt a családjáról, a szerelmeiről, a baráti kapcsolatairól, az írói válságáról, a műfordítás nehézségeiről, a filmrendezői próbálkozásairól, az egyetemfoglalásról, de kiderül belőle az is, hogy milyen volt itt élni Magyarországon a kétezres évektől.
A könyv a su/cure-sale kiadónál jelent meg április elején, jelenleg két helyen lehet megvásárolni: az Írók boltjában és az Atlantisz könyvszigeten - mindkét helyről házhoz is lehet rendelni.
Műsorvezető: Varga Ferenc
Jó szórakozást az adáshoz, és ha tetszik, kérlek támogasd a Filmklub podcastot a Patreonon, egy dollár is nagy segítség!
Még egy hét sem telt a cannes-i díjkiosztó óta, de már a Puskin mozi környékén gonzóztam a Friss Húson, ahol beszélgettem a fesztivál igazgatójával, egykori (és remélhetőleg jövőbéli) műsorvezetőtársammal, Deák Danival, a Felfáztam című film főszerepét játszó Vetlényi Lilivel (a cannes-i film, amit a végefelé említ, hogy sírt a vetítésén a taps közben, az Wim Wenders Tökéletes napokja volt), a Füstös, de nem rossz című film rendezőjével, Farkas Ágnes Annával, illetve Magyarázat mindenre-béli szereplőtársammal, Hatházi Rebekával, aki írta, rendezte, vágta és főszerepli is az Április huszonhét című filmet.
Összekötő zene: frown line: What's Leftover
Outro zene: Pixies: Dig for Fire
A műsort készítette: Varga Ferenc
Jó szórakozást az adáshoz, és ha tetszik, kérlek támogasd a Filmklub podcastot a Patreonon, egy dollár is nagy segítség!
Az idei cannes-i gonzó podcastsorozatunk záróepizódjában kitárgyaljuk a Monte Christo grófja nagyszabású feldolgozását, Adèle Exarchopoulosék őrült szerelmét, brazilok bujálkodását egy szexmotelben, illetve megnézzük, milyen filmet csinál egy New Jersey-béli villanyszerelő. Végül pedig összegezzük idei cannes-i élményeinket, kedvenceinket és csalódásainkat.
Filmek, amikről ebben az adásban beszélünk: Monte Christó grófja, Gazer, Motel Destino, Beating Hearts
Összekötő zene: The Cure: A Forest
A műsort készíti: Onozó Róbert és Varga Ferenc
Jó szórakozást az adáshoz, és ha tetszik, kérlek támogasd a Filmklub podcastot a Patreonon, egy dollár is nagy segítség, annyiból már tudunk venni három barackot itt.
Az utolsó előtti adásban beszélgetünk Madzin Emivel, aki a két évvel ezelőtti cannes-i podcastsorozatunk hallgatása közben döntötte el, hogy muszáj kijönnie Cannes-ba, és ezt most meg is tette a Three Days in Cannes program segítségével, ami 18 és 28 év közötti fiataloknak biztosít lehetőséget, hogy három napot eltölthessenek a fesztiválon.
Szó esik továbbá Jorgosz Lantimosz felesége, Ariane Labed rendezői bemutatkozásáról, egy varázslatos portugál versenyfilmről, Sorrentino sajnálatos mellélövéséről, illetve a Maria Schneider életéről szóló filmről, ami annyira rossz, hogy alig találtunk rá szavakat.
Filmek, amiket szerdán láttunk: Maria, September Says, Marcello Mio, Grand Tour, Parthenope
Összekötő zene: Chanel Beads: Police Scanner
A műsort készíti: Onozó Róbert és Varga Ferenc
Jó szórakozást az adáshoz, és ha tetszik, kérlek támogasd a Filmklub podcastot a Patreonon, egy dollár is nagy segítség.
Adtunk még egy esélyt Cronenbergnek, végigröhögtük az új Sean Bakert, és végimosolyogtunk egy spanyol romantikus komédiát a cannes-i filmfesztivál nyolcadik napján.
Filmek, amiket kedden láttunk: Anora, The Other Way Around, Miséricorde, Christmas Eve in Miller’s Point,The Shrouds
Összekötő zene: VÉRITÉ: Phase Me Out (Jam City Remix)
A műsort készíti: Onozó Róbert és Varga Ferenc
Jó szórakozást az adáshoz, és ha tetszik, kérlek támogasd a Filmklub podcastot a Patreonon, egy dollár is nagy segítség, annyiból már tudunk venni egy almát itt.
A hetedik napig kellett várnunk, hogy végre úgy istenigazából lelkesedni tudjunk egy filmért itt Cannes-ban, de legalább rögtön kettőért is lehetett.
Filmek, amiket hétfőn láttunk: The Substance, Horizont, The Apprentice
Összekötő zene: Scarlet Rae: IWID
A műsort készíti: Onozó Róbert és Varga Ferenc
Jó szórakozást az adáshoz, és ha tetszik, kérlek támogasd a Filmklub podcastot a Patreonon, egy dollár is nagy segítség, annyiból már tudunk venni egy gyufát itt.
A hétvégi cannes-i mozizásainkat egyetlen adásban dolgozzuk fel: Nicolas Cage-et nem engedik szörfözni, Selena Gomez Mexikóban dalol, Isabelle Huppert-hez beköltözik egy szegény ember, de azt is megtudjuk, milyen arc volt Eduard Limonov. Valamint összefutottunk az Oscar-díjas Mindenki rendezőjével, Deák Kristóffal, aki friss moziélményei mellett beszámolt arról is, hogy az anyósa Cannes-ban él.
Filmek, amiket a hétvégén láttunk: The Surfer, Limonov, La prisonnière de Bordeaux, Emilia Perez, C'est pas moi, Rumours
Összekötő zene: Mallrat x The Chainsmokers: Wish On An Eyelash, Pt. 2.
A műsort készíti: Onozó Róbert és Varga Ferenc
Jó szórakozást az adáshoz, és ha tetszik, kérlek támogasd a Filmklub podcastot a Patreonon, egy dollár is nagy segítség, annyiból már tudunk venni egy háromszögsajtot itt.
Mit csinálhat az ember egy velencei fődíjas, 11 Oscarra jelölt sikerfilm után? Emma Stone és Jorgosz Lantimosz válasza erre a kérdésre: egy közel háromórás, überbizarr trollparádét explicit szexszel, csonkolással, kannibalizmussal meg minden egyéb elképzelhető polgárpukkasztó furcsasággal, ami sluszpoénként a világ legrangosabb filmfesztiváljának a versenyprogramjában fog debütálni. Megnéztük a Kinds of Kindnesst és még melegében elmeséltük az elményt a cannes-i gonzó podcastsorozat legújabb adásában.
Filmek, amiket pénteken láttunk:
Összekötő zene: Sleater-Kinney: Modern Girl
A műsort készíti: Onozó Róbert és Varga Ferenc
Jó szórakozást az adáshoz, és ha tetszik, kérlek támogasd a Filmklub podcastot a Patreonon, egy dollár is nagy segítség, annyiból már tudunk venni egy csomag paradicsomot itt.