#34 Erdély Mátyás
Jan 10. | 100 perc
Televízió és film
A Filmklub podcast 34. adásában a Saul fia operatőre, a korábban Hajdu Szabolccsal és Mundruczó Kornéllal is dolgozó Erdély Mátyás beszélt arról, milyen érzés volt úgy forgatni, hogy mindenki tudta, itt valami nagy dolog készül, és szerinte hogy volt képes egy zöldfülű első filmes így beszakítani az asztalt. Elárulta azt is, hogyan cselezte ki Amerikát, melyik filmet látta eddig legtöbbször a gyerekeivel, és volt-e Palvin Barbarán ruha, mikor az ő kamerája előtt állt. Rengeteg filmet és filmest kibeszéltünk még, a cuki Frances McDormand repedtfazék-hangjától kezdve a Pí élete nevetséges Oscarján át a nyolcvanas-kilencvenes évek képi esztétikájáig. Erdély Mátyás megosztotta velünk, melyik film szerinte az ezredforduló nagy vizuális mérföldköve, milyen az új Star Wars és az egysnittes Birdman egy profi szemével, időtálló lesz-e a Mad Max - A harag útja képi világa, és hogy melyik rendező szerinte az ízléstelenség, a gátlástalanság és az ostobaság csimborasszója.
Tovább a podcast oldalára