"A marketingben is megjelenik a szintlépés. Először legyen egy jó logónk, aztán jönnek a gyötrelmes, mégis izgalmas KKV évek, amikor egységes arculatot építünk. Végül pedig eljutunk oda, hogy a marketing az üzleti
stratégia megvalósításának kulcseleme lesz" – osztja meg tapasztalatait Illés József, az IDBC tulajdonosa.
A Fel vagy véve! podcast rendhagyó epizódjában Sándorfy Adrián (a Brocasterz vezetője, a Biznisz Boyz podcast házigazdája) beszélget Illés Józseffel, az IDBC tulajdonosával és Pap Viktorral (Head of Marketing,
IDBC), a vállalat újonnan érkező marketingvezetőjével arról, hogyan válik kulcsfontosságú stratégiai partnerré a marketing egy ambiciózus növekedési pályán lévő vállalatnál. A beszélgetésből kiderül, milyen lépések
szükségesek ahhoz, hogy egy challenger cég piacvezetővé váljon, és ebben milyen szerepet játszik a marketing professzionalizálása.
Az epizód valódi útitérkép minden vállalkozó számára, aki megértené, hogyan alakul át a marketing funkciója a növekedéssel párhuzamosan - bemutatjuk azt az egymásra épülő folyamatot, amelyen keresztül egy vállalkozás marketingje professzionalizálódik: a kezdeti arculati elemektől a tartalommarketingen át az adatvezérelt, stratégiai szemléletig.
A Fel vagy véve! 65. adásából többek között kiderül:
● Hogyan fejlődött az IDBC marketingje a "logó legyen szép" fázistól a komplex, adatvezérelt stratégiai funkcióig?
● Miért nem lehet szigetszerűen működtetni a marketinget egy növekedésorientált cégnél?
● Hogyan alakítható ki olyan marketingstratégia, ami egyidejűleg szolgálja a bevételgenerálást, a márkaépítést és a szervezeti kultúrát?
● Milyen kihívásokkal jár egy több márkából álló, nemzetközi piacokon terjeszkedő cégcsoport felépítése?
● Miért bukik el sok KKV az "ego-marketing" csapdájában, és hogyan lehet ezt elkerülni?
● Hogyan lehet mérhető célokat kitűzni, miközben a marketing "lelkét" sem veszítjük el?
● Miért érdemes a marketingvezetőt a menedzsment egyenrangú tagjává tenni?
● Hogyan segíti elő a marketing a sales-szel való együttműködést a leadgenerálástól a szerződéskötésig?
● Miként lehet egyensúlyt találni a gyors növekedés és a profitabilitás között?
● Hogyan változtatja meg a tulajdonosi gondolkodást, ha egy cég már befektetési célponttá válik?
● Miért válik egy ponton a marketingstratégia a cégérték növelésének egyik kulcselemévé?
● Milyen új lehetőségeket ad egy csoportszintű stratégia, ahol IT fejlesztés, tanácsadás, IT contracting és munkaerő-közvetítés egyszerre jelenik meg?
Tarts velünk és írd meg véleményedet zárt Facebook csoportunkban vagy az alább megadott email címen!
Honlap: https://idbc.hu/felvagyveve/
Zárt csoport: https://www.facebook.com/groups/felvagyvevepodcast/
Instagram: https://www.instagram.com/felvagyveve/
Kapcsolat: felvagyveve@idbc.hu
A Fel vagy véve! Munkaerőpiaci podcast fröccs a BROCASTERZ podcast ügynökség rendezésében valósult
meg: https://brocasterz.com/
Az adást az IDBC támogatta.