Életciklusok fejlődési lánca V. – Az egészséges énkép és énerő forrásai
May 16. | 54 perc
Dr. Kádár Annamária & Vörös István
Oktatás
Önfejlesztés
Egészség és fitnesz
Mentális egészség
Gyerekek és család
Nevelés
Közelítünk 12 állomásos éves utunk feléhez, melyben H. Erikson, Jay Haley, valamint Bades és Pearson fejlődési elméletei nyomán vizsgáljuk az életet, a párkapcsolatot és a családi viszonyokat. Teljesítmény vagy kisebbrendűség? Ezen fogalmak köré szerveződik aktuális epizódunk.
Anna vallja, hogy amit gyerekkorodban nem harcoltál meg, az később párkapcsolati, vagy családi kapcsolati dinamikában bosszulja meg magát.
Épp ezért sosem késő felismerni a gyermekkorban (esetünkben a 6-12 év közötti, iskoláskorban) elhagyott fejlődési feladatokat, hiszen ezeket bármikor pótolhatjuk! Ehhez viszont nem árt tudni, mire is érdemes figyelnünk? Ebben igyekszünk irányt mutatni!
▶ Ezt a részt is extra tartalmakkal, és hosszabb terjedelemben hallgathatod itt: https://www.patreon.com/esboldoganeltek ("Hallgatnám még" fokozatú támogatással!)
Epizód adásideje: 52'09''
‼ Patreon "Hallgatnám még" adásidő: 74'38" ‼
Most ebben az életciklusban vagy(unk):
✔ 0️⃣1️⃣ Bevezető: Éld át másképp és értsd meg az életed!✔ 0️⃣2️⃣ Csecsemőkor: ősbizalom vagy ősbizalmatlanság✔ 0️⃣3️⃣ Kisgyermekkor: autonómia, szégyen vagy kétely
✔0️⃣4️⃣ Korai gyermekkor: kezdeményezés vagy bűntudat
👉0️⃣5️⃣ Iskoláskor: teljesítmény vagy kisebbrendűség0️⃣6️⃣ Serdülőkor I.: identitás vagy szerepzavar0️⃣7️⃣ Serdülőkor II.: megúszhatatlan konfliktusok0️⃣8️⃣ Fiatal felnőttkor: intimitás vagy izoláció0️⃣9️⃣ Középkor I.: generativitás vagy stagnálás1️⃣0️⃣ Középkor II.: életközép-válság1️⃣1️⃣ Időskor: integritás vagy kétségbeesés1️⃣2️⃣ A lánc: útmutatás magadhoz
▶ Patreon-exkluzív sorozatunk: ÉLETMESÉK - egy-egy családi, kapcsolati dilemma mélyére ásva! Kizárólag itt: https://www.patreon.com/esboldoganeltek
▶ Keress bennünket:
Facebook / Instagram / TikTok /
Tovább a podcast oldalára