#36 - Újturizmus szabásmintája: útvonalterv a jövő turizmusához. Fókuszban a coopetition!
Jun 11. | 62 perc
Üzlet
Marketing
A Dunakavicsok 36 epizódjának vendége Mark Huber magyar származású ausztriai szállodás szakember, hoteligazgató, cluster-manager, aki első kézből mutatja be a hallgatóknak, miként sikerült egy általa vezetett bécsi szállodát hozzájuttatni az osztrák fenntarthatósági védjegyhez. Megtudhatjuk, milyen elvárások, útvesztők, folyamatok vezettek el az Österreichisches Umweltzeichen zöld minősítés megszerzéséhez. Az adás első felében a hallgatók az interjún kívül megismerik az újturizmus „szabásmintáját” is, amelyen 32 olyan trend került berajzolásra, amelyek jelentősen meghatározzák Ausztria turizmusának jövőjét. Az Österreich Werbung szakemberei által kidolgozót jövőtérkép - Zukunftsmap - alapján a podcast műsorvezető párosa, Kovács Balázs nemzetközi turisztikai szakértő és Nagy-Szász István szállodás szakember a GIG-economy, new work, az MI és az adatvezérlet folyamatok jelentette megatrendek mögött meghúzódó kihívásokat és hajtóerőket is részletesen bemutatják. A megtrendek közül külön kitérnek a coopetition jelenségének is az elemzésére, amely a verseny és együttműködés szavak angol megfelelőjéből alkotott szóösszetétel. A turisztikai megatrendként azonosított coopetition kifejezés arra utal, hogy az újturizmus világában a hálózatosodás követelménye nem képzelhető már el a versenytársakkal való együttműködés nélkül.
Az adásból megismerhetjük még a kreatív turisztikai marketing gyakorlatának mesterfogásait: konkrét tippeket kapunk, hogy miként tudunk szabad asszociációk segítségével páratlanul egyedi marketingtevékenységet végezni. Hazai és ausztriai szakmai szervezetek (MSZÉSZ, Maresz, ÖRV) előrejelzései alapján a szerkesztők kitekintenek a nyári és őszi turisztikai prognózisokra, megismerjük a soros magyar EU-elnökség várható turisztikai hatásait. Olyan új jelenségek is beazonosításra kerülnek továbbá, mint a „hőségszökevények” vagy a „prepper életfoma” előretörése a turizmusban. Az adásban innovatív start up cégek friss találmányaként bemutatásra kerülnek olyan jó gyakorlatok, amelyek kivitelezése az e-bikeosok és a kempingezők számára soha nem tapasztalt eljárásokat és lehetőségeket biztosíthat. Az epizód végén a „kis színes” szekcióban a hamarosan kezdődő párizsi Olimpia turizmus területén tetten érhető fenntarthatósági törekvései kerülnek terítékre.
36. podcast adását 2024. június 7-én, - a dunai árvíz bécsi és pozsonyi tetőzése utána, de még a budapesti tetőzés előtt, - a reggeli órákban rögzítették online felvétel keretében Budapesten és Bécsben. Észrevételeiket várják a podcast@dunakavicsok.hu címen, vagy a különböző podcast-megosztó csatornákon, illetve a Dunakavicsok turisztikai podcast FB oldalán, továbbá LinkedIn profilján keresztül is. A podcast adásai már a YouTube csatornán is elérhetőek hangsáv formátumban. Köszönjük a visszajelzéseket, jövőt formáló ötleteket, a követéseket és az értékeléseket! Az aktuális 36. epizód elérhető és a legkedveltebb alábbi csatornákra kattintva.
Tovább a podcast oldalára