116. adás
🎼 Tudományos kutatások Debrecenben sorozat – 29. rész
A mai epizódban vendégünk Prof. Dr. Nagy Csaba Zoltán egy olyan zenetudós, aki nemcsak az első hallgatója volt a Debrecenben elinduló egyetemi zeneművészeti képzésnek, hanem az első is, aki Budapesten kívül szerzett zenetudományi diplomát. Az egyetemi jelenléte önmagában zenetörténeti jelentőségű – és már ez is elég lenne egy külön epizódhoz, de mi jóval mélyebbre ástunk.
Beszélgetésünk során szó esik arról, vajon be lehet-e építeni a vihar hangjait a barokk zenébe, és hogy mi különbözteti meg Vivaldit Bach-tól – zeneelméleti szempontból, miközben ugyanabban a korban alkottak. Megismerjük, mi is az a barokk oboa, kell-e hozzá rizsporos paróka, és hogy a klasszikus zene miért hasonlítható a nyelvtanuláshoz.
A zenei pálya majdnem a teológia miatt maradt el, mégis megszületett egy életút, amely a zongora, a vonós hangszerek és a zenetudomány bűvöletében íródik – miközben az is kiderül, hány évesen „öregedhet ki” valaki egy hangszerből.
🎧 Hallgasd meg az epizódot, és ha tetszett, segítsd a munkánkat egy követéssel vagy értékeléssel Spotify-on vagy Apple Podcasten! 📩 Kérdéseidet, visszajelzésedet és saját zenei emlékeidet örömmel fogadjuk a debrecenpodcast@gmail.com címen.
— Készült a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal 149187 számú Tudományos Mecenatúra pályázatának támogatásával. — 🔗 Ha további tudományos tartalmakat hallgatnál közérthetően, kattints az ÖKÉ! ÖKOLÓGIA ÉRTHETŐEN – a HUN-REN Ökológiai Kutatóközpont podcastjának eddigi részeiért.