Kétszintes Nyugati pályaudvar, Duna alatt suhanó HÉV-ek és vonatok, kerékpáros agglomeráció. Folytatódik a Magyar Építőművészek Szövetségének a podcastja: az Auditórium harmadik évadának első adásában utópisztikusnak hangzó témák kerülnek terítékre. Vendégünk Vitézy Dávid közlekedési szakember, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója, a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főigazgatója.
A 21. századi városok a problémáiról már többször beszéltünk az Auditóriumban, s láthattuk azt is: a szétterülő metropoliszok élhetetlensége leglátványosabban a közlekedésben jelenik meg. Sokszor elhangzik, hogy az ingázáson alapuló életmód tömeges méretben fenntarthatatlan – főleg, ha többség ezt kénytelen autóval végezni.
A megoldás csak az lehet, ha összekapcsoljuk a vasutat és a kerékpárt az agglomerációban, ezzel jelentősen csökkenthetjük a felesleges autóforgalmat Budapesten. Ahhoz, hogy a hálózat csúcsidőben ki tudja szolgálni az ingázókat, óránként 93 vonatot kellene fogadnia a fővárosi pályaudvaroknak. Jelenleg 42-t tudnak. Hogy több mint a duplájára növeljük a forgalmat, nagy léptékű átalakításokra lenne szükség ezen a téren is.
Olvass még többet az Építészfórumon: https://epiteszforum.hu/auditorium-podcast--vitezy-david