Keresés Jelentkezés Digitális innovációnk Mi a podcast.hu?
Vissza

Storytelling, mint pedagógiai módszer - Taxner Tünde

Vissza

Storytelling, mint pedagógiai módszer - Taxner Tünde

Oct 17. | 74 perc

Üzlet Történelem Társadalom és kultúra Televízió és film
00:00:00
/
01:14:36

Korszerűsítheti a felsőoktatást néhány storytellling-módszer?


Erről beszélünk Taxner Tündével, aki kommunikációs szakértő, emellett a Budapesti Corvinus Egyetem PhD hallgatója és óraadó oktatója. Tünde nemrég átfogó kutatást végzett az Új Nemzeti Kiválóság Program támogatásával arról, hogyan lehetne a felsőoktatásban a történetmesélés fokozott használatával fejleszteni a diákok jövőbiztos készségeit, és arról fogunk ma beszélni, hogy ez pontosan mit is jelent.


Először előkerülnek a családi történetek, és hogy mennyit segített Tündének a családi kultúra abban, hogy megértse, mennyire fontosak a történeteink. Aztán előkerülnek a kedvenc olvasmányok és mesék. Meselemez hallgatás, Szegény Dzsoni és Árnika, Klasszikus magyar népmesék, Az arany ember, Sally Rooney - Hová lettél, szép világ. Podcastok, Partizán, Elviszlek magammal. Lesz szó Presser Gábor új könyveiről is. Aztán igen gyorsan belecsapunk a lecsóba, hogy olyan témákat érintsünk, mint:

  • Amerikához képest itthon mennyire szárnyal a storytelling az oktatásban?
  • Kik kutatják itthon a storytellinget és milyen szempontból?
  • A marketing hogyan használja fel? (sales, self branding, Tedx)
  • A tanárok mekkora része használja tudatosan a történetmesélést, és mekkora része nem?
  • Melyik tanárok a jó példák, akik előnyükre fordítják a történetmesélést?
  • Miért praktikus kombinálni az oktatásban a storytelling kognitív és érzelmi hatását?
  • Az új generációkat miért nem köti le a frontális oktatás?
  • Hogyan hozza ki a storytelling a tanárokból is a legjobbat?
  • Mivel lehet hatni a diákokra a narratív pszichológia szerint?
  • Milyen pedagógiai módszereknek lehet a történet az alapja? (spoiler: szabadulószobák, esettanulmány, drámajátékok, frontális oktatás során történetmesélés)
  • Miért van szükség egyre több facilitátorra a tudásmegosztási folyamatokban, és egyre kevesebb autoriter személyre?
  • Milyen jövőbiztos képességeket tudunk fejleszteni a diákokban a történetmeséléssel?
  • A céges sztorik hogyan segítenek a csoportmunka javításában?


"Történetekben gondolkodunk! Miért ne használnánk ezt az univerzális képességet olyan területen is, mint az oktatás?"

Támogasd az epizódok felvételét egy jelképes összeggel:

patreon.com/SztoriPodcast

--- 

Kövesd a Sztori Podcast-ot mindenhol: 

Facebook: facebook.com/sztori.podcast 

Zárt csoport: facebook.com/groups/sztori.klub/ 

Instagram: instagram.com/sztori.podcast 

-- 

Hirdetés és együttműködés: 

peter@showcast.tech 

www.showcast.tech

Tovább a podcast oldalára