Már már azt hihetnénk, hogy az RTS-ek, valós idejű stratégiai játékok stílusa teljesen meghalt. Csak az olyan nagy cégek térnek vissza, a már évtizedek alatt bejáratott címeikhez, mint a Microsoft, az Age of Empires IV-el.
Azért megjelent 1-2 színfolt a horizonton, amely a régi, keménykalapos RTS receptre támaszkodott. Példaképp ott az Iron Harvest, de komolyabb innováció pláne előrelépés nem történt a stílusban az elmúlt néhány évben.
Viszont most mondhatni megtört a jég, mert megjelent egy valós idejű stratégiai játék, amely nem csak hogy követi a már jól megszokott RTS receptet, hanem innovál is rajta rendesen.
A They Are Billions, egy roguelike, városépítős, wavedefense, túlélő RTS. És valóban, ez mind egyben, egy remekül megalkotott, koherens csomagban. Hogy hogy képes erre egy játék, az a mostani epizódban kiderül.
A SoloQ Podcast 10. adásában a They Are Billions-al foglalkozunk. Megnézzük a fejlesztők, a Numantian Games történetét, és kissé furcsa hozzáállását az igen sikeres játékukhoz. Megvizsgáljuk a játék alapvető tulajdonságait, majd a különböző rétegeit.
A dizájn blokkban nem csak részletezzük az egyes rétegeket, hanem megvizsgáljuk őket különböző játék dizájn szempontok szerint. Előkerül a világépítés, narratíva koherenciája a játékmechanikákkal, a vizuális koherencia, meta információk, érzelmi szakaszolás, motiváció és jutalom, végül pedig a vizuális hierarchia.
Továbbá említést teszünk azokról a játékokról, melyek már elkezdték követni a They Are Billions által teremtett stílust, megvalósítva annak valós alternatíváit. Tehát kicsit beszélünk az Age of Darkness-ről, és az Alien Marauder-ről is.
Köszönöm hogy itt vagytok, és hallgatjátok a podcast-et!