Keresés Jelentkezés Digitális innovációnk Mi a podcast.hu?
Vissza

SoloQ 2x14 - Kognitív és statisztikai torzítások a játékfejlesztésben

Vissza

SoloQ 2x14 - Kognitív és statisztikai torzítások a játékfejlesztésben

Aug 11. | 47 perc

Szabadidő Videójátékok
00:00:00
/
00:47:42

Egy jó, és sikeres játék nem a véletlen, vagy a szerencse műve, és nem is egy őrült zseni agyából pattant ki egy éjszaka alatt. 

Egy játék sikerében nagy szerepet játszik ugyan a szerencse és a jó marketing, de igazán jó játékot csak rengeteg teszteléssel, iterációval, azaz rengeteg feltételezés kiiktatásával lehet készíteni. A feltételezések kiiktatása a játékfejlesztésben a Mi, játékdizájnerek feladata.  

A SoloQ Podcast 2. évadának 14. részében azokról a kognitív és statisztikai torzításokról beszélünk, melyek befolyásolják a játékfejlesztések folyamatát. Hatnak ránk játéktervezőkre, játékfejlesztőkre, és a magukra a játékosokra is. 

Szó lesz az átvett torzításokról, melyek hamis feltételezéseket hozhatnak magukkal, valamint a velünk született, evolúciós feltételezésekről, amik maguk a kognitív torzítások:

  • Halo effektus, avagy a holdudvar hatás - Miért hisszünk egy jó küllemű férfit megbízhatónak is?
  • Loss aversion avagy a veszteségkerülési torzítás - Miért fáj jobban valamit elveszteni, mint amekkora örömöt okoz valamit nyerni?
  • Concorde effektus - Miért ragaszkodunk már káros kapcsolatokhoz, vagy veszteséges üzletekhez?
  • Elérhetőségi heurisztika, és WYSIATI - Miért csak azt látjuk ami előttünk van?

Továbbá:

  • Survivorship bias, avagy túlélési torzítás - Egész biztos hogy egy teljes halmazt vizsgálunk, vagy vakok vagyunk valamire?
  • Volunteer bias - Biztos hogy megfelelően reprezentálják a játékosainkat azok akik hangosak?
  • Recall Bias - Tudunk mindenre emlékezni tökéletesen?
  • és végül de leginkább az első sorban a Confirmation bias, avagy a megerősítési torzítás - Egész biztos hogy nem vagyunk részrehajlóak a saját dizájnunkkal kapcsolatban?

Ezekre a kérdésekre keressük a választ, a SoloQ új adásában.


Köszönöm hogy itt vagytok és hallgatjátok a SoloQ-t!

Intro: Simon Leong - Swingin' Swords (Monster Hunter Swing)

Outro: Gnome - Blacksmith

Tovább a podcast oldalára