A Salakszórók egy olyan salakmotoros platform, ahol megszólalnak a sportág képviselői, olvashatjátok, hallhatjátok a versenyzők, sportági vezetők véleményét. Keressétek a podcast és Youtube csatornánkat, a Facebook oldalunkat, valamint www.salakszorok.hu honlapunkat.
Lovas Zoltánnal Buzás Borbála készített interjúz az Európa Rádióban
Lovas Zoltán a magyar salakmotorsport legnagyobb reménysége. A 16 esztendős versenyző számára meghatározó volt az idei év, ugyanis ez volt az utolsó idénye a 250 köbcentisek mezőnyében, jövőre már az 500-asok között húzza a gázt. A debreceni motoros pályafutását nagyban befolyásolható tényező lehet, hogy a szezon legvégén hosszútávú, ötéves profi szerződést írt alá a lengyel Wilki Krosno csapatával. Lovas Zoltánt megkérdeztük többek között arról, hogy miként értékeli az utolsó szezonját a 250-es kategóriában? Milyen tanulsággal szolgált az SGP3 teterowi elődöntője? A szurkolói elvárások mekkora nyomást gyakorolnak rá? Milyen érzés volt az Európa-bajnokságon, hazai közönség előtt dobogóra állni? Mi volt a lengyel szerződés hátterében? Mivel lenne elégedett a 2025-ös idény végén?
Füzesi Richárd egyike azon pár magyar salakosnak, aki versenyzői licenccel rendelkezik. A 20 esztendős debreceni motoros pályafutásáról nehéz azt állítani, hogy megjárta a szamárlétra összes fokát, hiszen karrierje legelső versenye egy 125 köbcentis Európa-bajnoki verseny volt, s azóta is főként világ- és kontinensbajnoki megmérettetéseken állt starthoz. Tisztában van vele, hogy rengeteget kell még tanulnia, éppen ezért jelent sokat a számára, hogy Tabaka József személyében egykori példaképe irányításával készült ebben a szezonban. Füzesi egy valamiben vélhetően egyedülálló a hazai speedway-ben: a sportolás mellett egyetemre jár, s ha lediplomázik, angol és földrajz szakos tanár lesz.
Füzesi Richárdot megkérdeztük többek között arról, hogy: mennyire elhivatott a salakmotorozás iránt? A Speedway Ekstraliga Camp mennyiben befolyásolta a karrierjét? Mi a fontosabb számára, a versenyzői pályafutása, vagy a tanári pálya? Milyen érzés volt még juniorként olyan világsztárok ellen starthoz állni, mint például Jason Doyle, Niels Kristian Iversen, vagy éppen Chris Harris? Mit szeretne elérni a sportágban? Mivel lenne elégedett a Debrecen Nagydíjon?
Piroska Edit egyszerűen csak speedway fannak tartja magát, de azért ennél sokkal többet jelent a magyar salakmotorsport számára. Többek között vezetőbíróként és versenyigazgatóként is láthattuk már, de emellett évek óta tagja a salakos szakági tanácsnak.
Piroska Editet megkérdeztük többek között arról, hogy: milyen emlékeket őriz édesapjáról, Piroska Istvánról? Igaz, hogy salakmotorversenyző szeretett volna lenni? Miért tekint testvérként a nagy debreceni generáció tagjaira? Ki volt a kedvence: Adoján vagy Hajdú, esetleg valaki más? Hogyan lett hazánk szinte egyetlen Madsen szurkolója? Melyik volt a legemlékezetesebb versenye vezetőbíróként? Kötelező volt a lányainak salakmotoros bírói vizsgát tenniük? Mit szólna hozzá, ha a 9 unokája közül valamelyik salakmotorozni szeretne? Hiányzik még valami a salakmotoros bakancslistájáról?
Bár a pályán ellenfelek voltak, mégis több éves barátság köti össze a két egykori salakmotorost, Karczagi Lászlót és Kökényesi Csabát. A miskolci és a debreceni exvaspapucsos akkor kezdett el versenyezni, amikor még nyüzsgő élet volt mindkét város stadionjának depójában. Mindketten értek el kisebb-nagyobb sikereket, de azokat az álmokat, melyeket dédelgettek pályafutásuk legelején, nem tudták megvalósítani. Mindennek ellenére véglegesen sosem szakadtak el szeretett sportáguktól, többszöri befejezés és újrakezdés jellemezte karrierjüket. A beszélgetés során sok régi emlék terítékre került, de nemcsak kellemes pillanatokat, hanem fizikailag és érzelmileg fájó momentumok is felszínre kerültek.
Baráth Norbert, a SpeedWolf Debrecen ügyvezetője szinte ugyanolyan izgalommal várja a 2024-es hazai idényt, mint a szurkolók, hiszen ő is tudja, fantasztikus versenyek házigazdája lesz a Perényi Pál Salakmotor Stadion. A Farkasok első emberét megkérdeztük többek között arról, hogy az Európa-bajnoki selejtezőn és a Grand Prix-kvalifikáción milyen színvonalra számít? Ki képviseli hazánkat a május 1-jei Eb-selejtezőben? Gondolta volna, hogy egyszer SEC-döntő szervezője lehet? Milyen extra feladatokkal jár az Eb-finálé megrendezése? Kik alkotják idén a SpeedWolf Debrecen csapatát? Milyen feltételekkel és mikortól lehet bérletet, jegyet vásárolni a debreceni versenyekre? Miért lesz különleges az októberi flat track vébédöntő?
Baráth Lajos – közismertebb nevén Luigi – bár soha nem versenyzett, mégis a magyar salakmotorozás egyik legsikeresebb, legelismertebb alakjává nőtte ki magát az évtizedek során. Tihanyi Sándor, Adorján Zoltán, Greg Hancock, Hans Andersen, Nicki Pedersen – ez a névsor fémjelzi azokat a pilótákat, akiknek Luigi segítő kezei sokat tettek azért, hogy sikeresek legyenek.
🗣 Luigit megkérdeztük többek között arról, hogy:
✅ hogyan kötött ki a salakmotorozás mellett?
✅ miért verette szét a kezét egy gumikalapáccsal a sportág miatt?
✅ miért éppen Subi lett az első versenyző, akinek segített?
✅ mi volt a titkuk Adorjánnal, hogy ennyire sikeresek tudtak lenni?
✅ Greg Hancock mindig olyan barátságos és happy, mint ahogy a szurkolók látják?
✅ miben látja Nicki Pedersen eredményességének a titkát?
✅ hogyan tudta tolerálni Pedersen kirohanásait?
✅ nem volt balhé amiatt, hogy a Pedersen csapatot a legnagyobb riválisa, Andersen miatt hagyta el?
✅ mit tart pályafutása legnagyobb eredményének?
Buzás Borbála azon hölgyek egyike, aki nemcsak rajongója a salakmotorozásnak, hanem dolgozik is a sportágért; a debreceni újságíró cikkekkel és rádiós beszélgetésekkel próbálja népszerűsíteni a speedway-t.
Buzás Borit megkérdeztük többek között arról, hogy miként került kapcsolatba a salakmotorozással? Érzi-e a lelátón a családias légkör jelenlétét? Mennyit nyom a latba nála, ha egy versenyző jóképű? Kiknek szurkol? Miért nem akar külföldön versenyt nézni? Mennyire izgult, amikor Adorjánnal és Tihanyival készített interjút? Mitől óvná Lovas Zoltánt?
Fekete Sándor nagyon fiatalon robbant be a salakmotorozás élvonalába, 17 évesen magyar bajnoki bronzérmet szerzett, 19 évesen pedig már kétszer szerepelt junior világbajnoki döntőben. Adorján Zoltán nem egyszer nyilatkozta, hogy Fekete Sanyikában látja az utódját - ám nem így lett. Fekete 21 esztendősen abbahagyta a versenyzést, majd egy-egy versenyre, illetve szezonra visszatért az oválpályára, sőt, az elmúlt években is visszaült a motorjára, de ez már csak hobbi a részéről.
Fekete Sándort megkérdeztük többek között arról, hogy: gyerekfejjel mit jelentett számára a legjobbakkal, példaképek ellen versenyezni? Melyik volt élete versenye? Miért hagyta abba nagyon korán a versenyzést? Mennyire elégedett a salakmotoros pályafutásával? Miért nem futott be olyan karriert, amit jósoltak neki? Nem érzi azt, hogy elfuserálta a tehetségét? Mit érzett akkor, amikor olyan versenyzőket látott a Grand Prix-ban, akiket korábban rendre legyőzött? Milyenek voltak a csaták a legjobb barátja, Magosi Norbert ellen? A saját hibáiból okulva, milyen tanácsot adna a fiatal tehetségeknek?
Szegvári Róbert nem akármilyen két éven van túl: az elmúlt időszakban a dán Grand Prix-s sztár, Anders Thomsen szerelője volt – ennek apropójául hívtuk meg a stúdióba. A debreceni fiatalembert nemcsak az „álommelóról” kérdeztük, hanem természetesen a salakmotoros múltja is szóba került.
Kisszegecset (ugyanis salakos berkekben így ismerik főhősünket) megkérdeztük többek között arról, hogy milyen érzésekkel tekint vissza salakmotoros pályafutására? Miért sajnálja, hogy nem versenyezhetett a bátyja, Gábor ellen? Anders Thomsen szerelőjeként mi volt a legnehezebb a számára? Mennyire tudták magyarosítani Bandit? Mit tapasztalt, mekkora a rivalizálás a topversenyzők között? Két év után miért intett búcsút a Thomsen stábnak? Milyen tervei vannak a jövőre nézve?