A Salakszórók egy olyan salakmotoros platform, ahol megszólalnak a sportág képviselői, olvashatjátok, hallhatjátok a versenyzők, sportági vezetők véleményét. Keressétek a podcast és youtube csatornánkat, illetve a Facebook oldalunkat, s a hamarosan induló, www.salakszorok.hu honlapunkat.
Egy igazi Grand Prix-legenda, a világ egyik legsikeresebb és legprofibb salakmotorversenyzője, Nicki Pedersen vendégeskedett Debrecenben. A háromszoros egyéni, valamint négyszeres csapatvilágbajnok a dán válogatott vezetőedzőjeként érkezett a cívisvárosba, majd annyira megtetszettek neki a körülmények, hogy végül ő is motorra pattant a Perényi Pál Salakmotor Stadionban. Ez volt a nagy visszatérése, ugyanis a súlyos balesetét követően, 277 nap után ült újra a GM-jeire. A világsztárral személyesen találkozhattak a magyar szurkolók, a Nicki Pedersen Debrecenben! elnevezésű közönségtalálkozón, ahol őszintén és nem egyszer humorosan válaszolt a kérdésekre. Ezt a beszélgetést hallhatjátok a Salakszórók podcast különkiadásában.
Köszönet a lehetőségért a SpeedWolf Debrecen Speedway Teamnek; a fordításért Szegedi Máténak, a technikai háttér megteremtéséért Hartyányi Péternek, valamint a a fotóért Haon/Kiss Annamarie-nak!
Bernáth Csaba a DVSC labdarúgócsapatának ikonikus alakja, hétszeres bajnok, hatszoros Magyar Kupa-győztes és ötször emelhette magasba a Szuperkupát, de jelen esetben ennél sokkal fontosabb információ róla, hogy gyermekkora óta rajong a salakmotorért, s diplomás sportközgazdász és sportszervező. Mivel a Berni becenévre hallgató exfutballista rendszeres látogatója a debreceni viadaloknak, így tisztában van a sportág jelenlegi helyzetével, így első kézből tud véleményt alkotni többek között arról a sokakat foglalkoztató kérdésről is, hogy amíg a keleti régióban rengetegen imádják a salakszórást, az ország többi részén miért nincs hasonló népszerűsége?
Kovács Roland már visszatérő vendég, az első podcastja hatalmasat durrant, a műsor a Salakszórók egyik leghallgatottabb adása lett. A SpeedWolf Debrecen vaspapucsosa most sem hazudtolta meg önmagát, a rá jellemző stílusban válaszolt a feltett kérdésekre. Mi az oka annak, hogy hazai pályán nem tudott futamot nyerni? Mennyire viseli meg a sorozatos kudarc? Vezetett-e konfliktushoz a Magosival kialakult affér? Hogyan készül az idei szezonra, és milyen célokkal várja az új idényt? Többek között ezekkel a kérdésekkel „támadtuk” a salakmotorost.
A Daragó név remekül cseng a salakmotorozás világában: a kilencvenes, kétezres évek elején Daragó István vívott ki nemzetközi elismerést főként zsűri elnöki és vezetőbírói tevékenységért, majd fia, Gábor vette át a stafétát, s jelenleg már ő tartozik a világ szűk elitjéhez a fent nevezett pozíciókban. De vajon mennyire nehéz bizonyítani egy olyan területen, ahol az édesapa komoly szaktekintélynek számított? Miként határozta meg a Daragó család mindennapjait a salakmotorozás? Miért nem lett versenyző Gáborból? Melyik versenyekre a legbüszkébb a pályafutása során? Mi az oka annak, hogy a jégmotorozást a pályaversenyek királynőjének tartja? Reális cél, hogy a közeljövőben magyar funkcionárius töltsön be vezetőbírói vagy zsűri elnöki posztot Grand Prix-nagydíjon? Többek között ezekre a kérdésekre is válaszokat kaptunk a beszélgetés során.
Ilyen, amikor a hóhért akasztják. Pontosabban, amikor az újságírót faggatják. Egy izgalmas kihívásnak tett eleget Boros Norbert, a Salakszórók alapítója, tulajdonosa, amikor Adorján Zoltán, ifjabb Adorján Zoltán és Szegedi Máté kérésére átült a vendégek számára fenntartott helyre, s felvállalta a szórást, azaz a motorosok mondatokba foglalt „támadásait”.
A beszélgetés során nemcsak a salakmotorozást érintő kérdések kerültek terítékre, hanem az újságíró emberi oldalát is megpróbálták megmutatni a hallgatóknak az újdonsült riporterek.
Napjainkban már elfogadott, hogy a szebbik nem képviselői aktív részesei legyenek a salakmotorversenyeknek. Manapság az számít kuriózumnak, ha a lengyel ligaversenyeket közvetítő stábban nincs nő. De nem volt ez így korábban, éppen ezért keltett nagy feltűnést a depók világában anno, amikor egy magyar lány újságíróként kezdett dolgozni a salakmotorsportban. Sári Éva nem mindennapi karriert futott be, ugyanis pályafutása csúcsán a nemzetközi viszonylatban az egyik legmagasabban jegyzett salakos médium, a lengyel Sportowefakty magyarországi tudósítója volt.
A podcastunkban Sári Éva mesélt arról, hogyan lett tudósító, mennyire volt nehéz elfogadtatni magát a versenyzőkkel, kik álltak közel a szívéhez, illetve miért távolodott el a sportágtól.
Adorján Zoltán a salakmotorozás örökös magyar bajnoka, hazánk legsikeresebb, legelismertebb vaspapucsosa, mégis több mint 20 adást kellett várni arra, hogy a Salakszórók podcast vendége legyen. De vajon mi áll a Bajnok „jegelése” hátterében? A műsorban olyan kérdésekre vártunk választ, ami Adorján pályafutásának „legjei”; többek között beszéltünk a legkedvesebb sikerekről, a legfájóbb kudarcokról, a legkeményebb riválisokról, a legviccesebb pályatársakról és a legnagyobb pénzdíjról.
Petrikovics József a magyar salakmotorsport aranykorszakának kiemelkedő alakja. A nyíregyházi vaspapucsos pályafutása során bajnoki címet szerzett, mégis úgy tartják számon, mint az „ezüstmotorost”, hiszen hatszor állhatott a dobogó második fokára. Az egyéni világbajnokságon szintén féltucatszor jutott a kontinentális fináléba, 1989-ben a müncheni vébédöntőben tartalék volt. Petrikovics 1984-ben, az angliai King’s Lynnben a junior világbajnoki döntőben elért 5. helyezése azóta is a legjobb magyar eredmény. Podcastunkban mesélt többek között a nyíregyházi salakmotorozás kezdetéről, ami szinte egybeesett a karrierje indulásával, beszélt arról, hogyan élte meg, hogy ő lett az „ezüstmotoros”, miként vált a nyírségi salakosok keresztapjává, illetve miért lett Fudzi, illetve Rosco a beceneve. Emellett az is kiderült, mi miatt hagyott fel a versenyzéssel 30 évesen, valamint elárulta, miért érzi magát nagyon szerencsés embernek.
A közelmúltban véget ért Grand Prix szezont vettük górcső alá Mester Norberttel és Szegedi Mátéval. Többek között beszélgettünk a versenyek színvonaláról, a mezőny erősségéről, a Zmarzlik-dominanciáról, s természetes kielemeztük, hogy "mit mutatott" az első discoverys idény. A kiértékelések után foglalkoztunk a követekező szezonnal is, vajon mi vár ránk 2023-ban?
Milyen az élet egy sikeres sportoló gyermekeként? Erre is kerestük a választ ifjabb Adorján Zoltánnal, a speedway élő legendájának fiával. Az azóta már családfővé váló fiatalember mesélt arról, mi az oka, hogy nem lett belőle salakmotoros, kiléphet-e valaha az édesapja árnyékából, miért és miben akarja túlszárnyalni a salakoválon sikert sikerre halmozó Bajnokot. Továbbá beszélgettünk a supermotós karrierjéről, illetve arról is, milyen érzéssekkel várja a debreceni flat track világbajnoki döntőt, amin szabadkártyás versenyzőként indul.