Keresés Jelentkezés Digitális innovációnk Mi a podcast.hu?

Salakszórók

Boros Norbert

Vissza

Salakszórók

Boros Norbert

Sport

A Salakszórók egy olyan salakmotoros platform, ahol megszólalnak a sportág képviselői, olvashatjátok, hallhatjátok a versenyzők, sportági vezetők véleményét. Keressétek a podcast és Youtube csatornánkat, a Facebook oldalunkat, valamint www.salakszorok.hu honlapunkat.

Epizódok

1-10 megjelenítése a(z) 47 elemből.

Füzesi Richárd egyike azon pár magyar salakosnak, aki versenyzői licenccel rendelkezik. A 20 esztendős debreceni motoros pályafutásáról nehéz azt állítani, hogy megjárta a szamárlétra összes fokát, hiszen karrierje legelső versenye egy 125 köbcentis Európa-bajnoki verseny volt, s azóta is főként világ- és kontinensbajnoki megmérettetéseken állt starthoz. Tisztában van vele, hogy rengeteget kell még tanulnia, éppen ezért jelent sokat a számára, hogy Tabaka József személyében egykori példaképe irányításával készült ebben a szezonban. Füzesi egy valamiben vélhetően egyedülálló a hazai speedway-ben: a sportolás mellett egyetemre jár, s ha lediplomázik, angol és földrajz szakos tanár lesz.

Füzesi Richárdot megkérdeztük többek között arról, hogy: mennyire elhivatott a salakmotorozás iránt? A Speedway Ekstraliga Camp mennyiben befolyásolta a karrierjét? Mi a fontosabb számára, a versenyzői pályafutása, vagy a tanári pálya? Milyen érzés volt még juniorként olyan világsztárok ellen starthoz állni, mint például Jason Doyle, Niels Kristian Iversen, vagy éppen Chris Harris? Mit szeretne elérni a sportágban? Mivel lenne elégedett a Debrecen Nagydíjon?

Olvass tovább
00:00:00
/
00:00:00

Piroska Edit egyszerűen csak speedway fannak tartja magát, de azért ennél sokkal többet jelent a magyar salakmotorsport számára. Többek között vezetőbíróként és versenyigazgatóként is láthattuk már, de emellett évek óta tagja a salakos szakági tanácsnak.

Piroska Editet megkérdeztük többek között arról, hogy: milyen emlékeket őriz édesapjáról, Piroska Istvánról? Igaz, hogy salakmotorversenyző szeretett volna lenni? Miért tekint testvérként a nagy debreceni generáció tagjaira? Ki volt a kedvence: Adoján vagy Hajdú, esetleg valaki más? Hogyan lett hazánk szinte egyetlen Madsen szurkolója? Melyik volt a legemlékezetesebb versenye vezetőbíróként? Kötelező volt a lányainak salakmotoros bírói vizsgát tenniük? Mit szólna hozzá, ha a 9 unokája közül valamelyik salakmotorozni szeretne? Hiányzik még valami a salakmotoros bakancslistájáról?

Olvass tovább
00:00:00
/
00:00:00

Bár a pályán ellenfelek voltak, mégis több éves barátság köti össze a két egykori salakmotorost, Karczagi Lászlót és Kökényesi Csabát. A miskolci és a debreceni exvaspapucsos akkor kezdett el versenyezni, amikor még nyüzsgő élet volt mindkét város stadionjának depójában. Mindketten értek el kisebb-nagyobb sikereket, de azokat az álmokat, melyeket dédelgettek pályafutásuk legelején, nem tudták megvalósítani. Mindennek ellenére véglegesen sosem szakadtak el szeretett sportáguktól, többszöri befejezés és újrakezdés jellemezte karrierjüket. A beszélgetés során sok régi emlék terítékre került, de nemcsak kellemes pillanatokat, hanem fizikailag és érzelmileg fájó momentumok is felszínre kerültek.

Olvass tovább
00:00:00
/
00:00:00

Baráth Norbert, a SpeedWolf Debrecen ügyvezetője szinte ugyanolyan izgalommal várja a 2024-es hazai idényt, mint a szurkolók, hiszen ő is tudja, fantasztikus versenyek házigazdája lesz a Perényi Pál Salakmotor Stadion. A Farkasok első emberét megkérdeztük többek között arról, hogy az Európa-bajnoki selejtezőn és a Grand Prix-kvalifikáción milyen színvonalra számít? Ki képviseli hazánkat a május 1-jei Eb-selejtezőben? Gondolta volna, hogy egyszer SEC-döntő szervezője lehet? Milyen extra feladatokkal jár az Eb-finálé megrendezése? Kik alkotják idén a SpeedWolf Debrecen csapatát? Milyen feltételekkel és mikortól lehet bérletet, jegyet vásárolni a debreceni versenyekre? Miért lesz különleges az októberi flat track vébédöntő?

Olvass tovább
00:00:00
/
00:00:00

Baráth Lajos – közismertebb nevén Luigi – bár soha nem versenyzett, mégis a magyar salakmotorozás egyik legsikeresebb, legelismertebb alakjává nőtte ki magát az évtizedek során. Tihanyi Sándor, Adorján Zoltán, Greg Hancock, Hans Andersen, Nicki Pedersen – ez a névsor fémjelzi azokat a pilótákat, akiknek Luigi segítő kezei sokat tettek azért, hogy sikeresek legyenek.

🗣 Luigit megkérdeztük többek között arról, hogy:

✅ hogyan kötött ki a salakmotorozás mellett?

✅ miért verette szét a kezét egy gumikalapáccsal a sportág miatt?

✅ miért éppen Subi lett az első versenyző, akinek segített?

✅ mi volt a titkuk Adorjánnal, hogy ennyire sikeresek tudtak lenni?

✅ Greg Hancock mindig olyan barátságos és happy, mint ahogy a szurkolók látják?

✅ miben látja Nicki Pedersen eredményességének a titkát?

✅ hogyan tudta tolerálni Pedersen kirohanásait?

✅ nem volt balhé amiatt, hogy a Pedersen csapatot a legnagyobb riválisa, Andersen miatt hagyta el?

✅ mit tart pályafutása legnagyobb eredményének?

Olvass tovább
00:00:00
/
00:00:00

Buzás Borbála azon hölgyek egyike, aki nemcsak rajongója a salakmotorozásnak, hanem dolgozik is a sportágért; a debreceni újságíró cikkekkel és rádiós beszélgetésekkel próbálja népszerűsíteni a speedway-t.

Buzás Borit megkérdeztük többek között arról, hogy miként került kapcsolatba a salakmotorozással? Érzi-e a lelátón a családias légkör jelenlétét? Mennyit nyom a latba nála, ha egy versenyző jóképű? Kiknek szurkol? Miért nem akar külföldön versenyt nézni? Mennyire izgult, amikor Adorjánnal és Tihanyival készített interjút? Mitől óvná Lovas Zoltánt?

Olvass tovább
00:00:00
/
00:00:00

Fekete Sándor nagyon fiatalon robbant be a salakmotorozás élvonalába, 17 évesen magyar bajnoki bronzérmet szerzett, 19 évesen pedig már kétszer szerepelt junior világbajnoki döntőben. Adorján Zoltán nem egyszer nyilatkozta, hogy Fekete Sanyikában látja az utódját - ám nem így lett. Fekete 21 esztendősen abbahagyta a versenyzést, majd egy-egy versenyre, illetve szezonra visszatért az oválpályára, sőt, az elmúlt években is visszaült a motorjára, de ez már csak hobbi a részéről.

Fekete Sándort megkérdeztük többek között arról, hogy: gyerekfejjel mit jelentett számára a legjobbakkal, példaképek ellen versenyezni? Melyik volt élete versenye? Miért hagyta abba nagyon korán a versenyzést? Mennyire elégedett a salakmotoros pályafutásával? Miért nem futott be olyan karriert, amit jósoltak neki? Nem érzi azt, hogy elfuserálta a tehetségét? Mit érzett akkor, amikor olyan versenyzőket látott a Grand Prix-ban, akiket korábban rendre legyőzött? Milyenek voltak a csaták a legjobb barátja, Magosi Norbert ellen? A saját hibáiból okulva, milyen tanácsot adna a fiatal tehetségeknek?

Olvass tovább
00:00:00
/
00:00:00

Szegvári Róbert nem akármilyen két éven van túl: az elmúlt időszakban a dán Grand Prix-s sztár, Anders Thomsen szerelője volt – ennek apropójául hívtuk meg a stúdióba. A debreceni fiatalembert nemcsak az „álommelóról” kérdeztük, hanem természetesen a salakmotoros múltja is szóba került.

Kisszegecset (ugyanis salakos berkekben így ismerik főhősünket) megkérdeztük többek között arról, hogy milyen érzésekkel tekint vissza salakmotoros pályafutására? Miért sajnálja, hogy nem versenyezhetett a bátyja, Gábor ellen? Anders Thomsen szerelőjeként mi volt a legnehezebb a számára? Mennyire tudták magyarosítani Bandit? Mit tapasztalt, mekkora a rivalizálás a topversenyzők között? Két év után miért intett búcsút a Thomsen stábnak? Milyen tervei vannak a jövőre nézve?

Olvass tovább
00:00:00
/
00:00:00

Párosan szép az élet, tartja a mondás, s ezt a bölcseletet szem előtt tartva egy testvérpárt, Vida Szabolcsot és öccsét, Pétert hívtuk a stúdióba. A két fiatalember bár most már a raliban éli ki az adrenalin utáni vágyát, korábban a salakmotorosok táborát erősítették.

Szabolcsot megkérdeztük többek között arról, hogy: a saját vagy az édesapja álmát váltotta valóra, amikor salakos lett? Hogyan élte meg, amikor esélytelenként, mégis a legjobb és egyben egyedüli magyarként továbbjutott a debreceni U19-es Eb-selejtezőből? Milyen érzés volt az egykori példaképek, Tomasz Gollob és Tony Rickardsson ellen motorozni? Sam Ermolenko invitálása ellenére miért nem szerződött a brit ligába? 20 évesen miért döntött a visszavonulás mellett?

Pétert megkérdeztük többek között arról, hogy: példaképként vagy riválisként tekintett a bátyjára? Hogyan élte meg Szabolcs sikereit? Miért lett nagyon rövid a versenyzői karrierje? Az adrenalin szempontjából miben különbözik a speedway és a rali? Miért tartja fontosnak, hogy szponzorálja Lovas Zoltánt?

Olvass tovább
00:00:00
/
00:00:00

Füzesséry Eriket, a magyar salak szakág vezetőjét, a FIM és a FIM Europe Pályaverseny Bizottság tagját kértük évértékelő beszélgetésre. A sportdiplomatát megkérdeztük többek között arról, hogy hogyan értékeli a magyar salakmotorsport 2023-as idényét; miért lehett GP-s résztvevő Magosi, viszont a challenge-re miért nem nevezhető; hol lehetne Grand Prix-t rendezni Magyarországon; ki és mi alapján dönt az SGP-s helyszínekről és szabadkártyásokról; a GP-s közvetítések milyen nézettséget hoznak az Eurosportnak; az FIM mennyire elégedett a Discovery Sports Events eddigi munkájával; Tony Rickardsson miért érkezne Vasadra; mi köze lehet az elektromos rollernek a speedway-hez; mit ért azon, hogy Lovas Zoltán komplexitást hozott a sportba?

Olvass tovább
00:00:00
/
00:00:00