A Nem azért, de… podcast mai adásában a nagy márkák Pride kampányainak nézünk utána. Mennyire őszinte az évi egyszeri, egy hónapra limitált melegjogok melletti kiállás? Vajon valóban társadalmi felelősségvállalás ez a cégek részéről, vagy a látványos szivárványos zászló lobogtatásával inkább csak kizsákmányolják az LMBTQ közösséget? A pinkwashing illetve rainbow washing jelenségnek jártunk utána.
A podcast epizódban Kanicsár Ádám András, LMBT jogi aktivista, a Humen magazin volt főszerkesztője, a Jelen, HVG.hu, Glamour és újabban a WMN újságírója, social media marketing szakember volt a vendékünk, akivel ezeket a kérdéseket átbeszéltük. De szó esett a pink marketingről, illetve az LMBTQ-jogok melletti kiállásról Magyarországon vs az USA-ban, a leggázabb szivárványosított termékekről és arról is, hogyan lehet ezt nagy márkaként jól csinálni.
Ha tetszett az epizód, iratkozzatok fel, és hagyjatok nekünk 5 csillagos értékelést, hogy minél több emberhez eljussunk!
Figyeljétek Ádám Instagramját szuper cikkekért és hasonló gondolatokért:
https://www.instagram.com/kanicsar/
Kövessetek Instagramon is, csatlakozzatok a beszélgetésbe:
https://www.instagram.com/nemazertpodcast/
Még több a Nem azért, de… podcastról:
Forrásaink:
Melegellenes adományok: https://popular.info/p/corporate-pride-political-donations?s=r
Mi is az a szivárványmosás? 1. https://www.theurbanlist.com/a-list/rainbow-washing 2. https://thisisgendered.org/entry/rainbow-washing/
Rainbow washing történelme: https://www.marketplace.org/2021/06/28/the-colorful-history-and-precarious-future-of-rainbow-washing/
Hogyan kerülhetjük el a pinkwashingot: https://gravitatepr.com/how-to-avoid-the-rainbow-washing-trap-and-support-the-lgbtq-community/