Marketing MSc Podcast haladó marketing megoldásokkal és a legfrissebb szakmai trendekkel. Vállalkozóknak, akik okosan és etikusan akarnak kitűnni a reklámzajból, és marketing szakembereknek, marketinges hallgatóknak, akik a szakma élvonalába akarnak tartozni. Egy bullshitmentes, hamisíthatatlanul szakmai, mégis szórakoztató marketing-utazás Matykó Noémivel.
🧠 Adatok vagy intuíció? Mi a fontosabb a marketingben? A Marketing MSC 60. adásában Matykó Noémi felfejti a kérdést, hogy vajon a számok bűvöletében élő, ROI-t és ROAS-t tökéletesítő marketinges a jobb, vagy aki kreatív, intuitív és folyamatosan új kampányötletekkel bombáz? A válasz nem fekete-fehér.Csak az adatokra támaszkodni veszélyes, mert könnyen el lehet veszni a számok tengerében, sőt: a túlzott adatelvűség akár csőlátást okozhat, tehát olyan szituációkat, amikor figyelmen kívül hagyunk lényeges kérdéseket csak azért, mert nem támasztják alá tisztán az előttünk látható számok.Akkor engedjük el az adatokat? Ez is óriási hiba lenne! Mindig be kell gyűjteni minden létező információt, és áttekinteni, mit mutatnak, mert tisztán a saját fejünk után menni a legtöbbször tévútra visz. Hiszen nem mi vagyunk a saját célcsoportunk, nem nekünk kell tetsszen a marketing.A helyes út tehát az, amikor az adatokat alaposan kielemezzük, de a végső döntésben figyelembe vesszük az élettapasztalaton alapuló megérzéseket is - a kettő együtt tud igazán hatékony marketing megoldásokat hozni cégünk életébe.Tartalom:00:00 - Mi a jobb: adatok vagy kreativitás?00:50 - Köszöntés és a 60. adás témája01:27 - Az adatvezéreltség veszélyei02:00 - Miért fontosak az adatok a marketingben?03:02 - A túlzott adatelvűség csapdái05:09 - Elveszett kreativitás és elemzési bénultság06:49 - ROAS optimalizálás vs márkaépítés07:40 - Adatok félreértelmezése és különböző nézőpontok09:15 - Hideg adatok problémája és AI hatás10:43 - Mi az intuíció valójában?11:39 - Élettapasztalat szerepe a marketingben12:56 - Adatminőség fontossága14:51 - Tiszta adatok és folyamatos kommunikáció16:24 - Telefonos vs online vásárlások mérése17:52 - A/B tesztek és pilot kampányok19:13 - Amikor az intuíció győz az adatok felett20:24 - Szezonalitás és időjárás hatása22:00 - Mikor használjunk adatokat, mikor intuíciót?22:35 - Vegyes csapatok építése23:12 - Az adás tanulsága és összegzés23:57 - Zárás és felhívás kapcsolattartásra---------------------------------------------------------------------Itt találsz meg minket:WEBOLDAL: https://marketingmsc.hu/FACEBOOK: https://www.facebook.com/chiromarketinghuINSTAGRAM: https://www.instagram.com/chiro_marketing/LINKEDIN: https://www.linkedin.com/company/chiro-marketing-kft-/SPOTIFY: https://open.spotify.com/show/2r7mP0fiXnRNhkR08WEnb4APPLE PODCASTS: https://podcasts.apple.com/us/podcast/marketing-msc-podcast-matyk%C3%B3-no%C3%A9mivel/id1647972902#MarketingMSc #MarketingMScPodcast #marketingpodcast #KKVMarketing
💼 Azt mondják, a LinkedIn a B2B marketing szent Grálja, de miért van az, hogy sokan brutálisan rosszul csinálják? Matykó Noémi, a Chiro Marketing ügyvezetője ebben az epizódban személyes tapasztalatai alapján osztja meg, hogyan építhetsz LinkedInen hiteles személyes márkát úgy, hogy nem válsz az idegesítő spammelők egyikévé. Megtudhatod, miért működnek jobban a személyes profilok a céges oldalaknál, hogyan találhatod meg a saját hangodat, és milyen tartalmak terjednek igazán.Az adásban a LinkedIn-stratégia elméleti alapjain túl természetesen arról is szó esik, mik a legnagyobb hibák, hogyan kommunikálj üzenetekben. A legfontosabb azonban mégiscsak az, hogy megtanulod, hogyan válhatsz szakértővé a LinkedInen anélkül, hogy elveszítenéd a hitelességedet. Hiszen a következetesség és az autentikus hang a kulcs a sikeres B2B jelenléted felépítéséhez!Tartalom:00:00 - Bevezetés és a mai adás témája01:37 - A LinkedIn helyzete és különlegességei03:32 - Személyes profilok vs céges oldalak07:06 - A személyes márka alapjai: hitelesség és következetesség09:54 - Nyelv, kultúra és példák a terjedésre11:26 - Célok és stratégia a LinkedInen13:20 - Formátumok, megkeresések és a posztok működése17:09 - Célcsoport, hang és miről beszéljünk20:37 - Hozzászólások és kommentkultúra23:36 - Stratégia tartása a gyakorlatban25:25 - Milyen tartalmak működnek (esettanulmányok, megosztó posztok)29:38 - Legnagyobb hibák és jó üzenetküldési gyakorlatok35:12 - Bejövő megkeresések előnye és kommunikációs hangnem37:17 - Összegzés, tanácsok és zárás---------------------------------------------------------------------Itt találsz meg minket:WEBOLDAL: https://marketingmsc.hu/FACEBOOK: https://www.facebook.com/chiromarketinghuINSTAGRAM: https://www.instagram.com/chiro_marketing/LINKEDIN: https://www.linkedin.com/company/chiro-marketing-kft-/SPOTIFY: https://open.spotify.com/show/2r7mP0fiXnRNhkR08WEnb4APPLE PODCASTS: https://podcasts.apple.com/us/podcast/marketing-msc-podcast-matyk%C3%B3-no%C3%A9mivel/id1647972902#MarketingMSc #MarketingMScPodcast #marketingpodcast #KKVMarketing
💰 Van egy marketing eszköz, ami minden másnál olcsóbb és hatékonyabb - a legtöbb cég mégsem használja, vagy legalábbis nem elég tudatosan. Az ajánlói marketing lehet a titkos fegyvered!Matykó Noémi, a Chiro Marketing ügyvezetője ebben az epizódban gyakorlati útmutatót ad ahhoz, hogyan építs fel működő ajánlói marketing rendszert. Megtudod, miért működik ez annyira jól pszichológiai szempontból, és hogyan használhatod ki a social proof, a kognitív könnyítés és a FOMO erejét.Az adásban az ajánlói marketing elméleti alapjain túl természetesen arról is szó esik majd, hogyan érdemes ennek a kérdésnek a gyakorlatban nekiállni! Hiszen a különböző cégek más és más módszerrel állhatnak neki a kérdésnek. A legfontosabb azonban mégiscsak az, hogy akár B2B, akár B2C piacon aktív a vállalkozásod, az ajánlások gyűjtése fontos lépés a sikeres marketing rendszer felépítése felé!Tartalom:00:00 - Bevezetés az ajánlói marketingbe01:15 - Az ajánlói marketing pszichológiája és hatékonysága03:12 - Az ajánlás és az ajánlói marketing fogalma03:48 - Az ajánlói marketing története és kapcsolódó fogalmak06:11 - Az ajánlói marketing jelentősége különböző szegmensekben08:24 - Példa az ajánlói marketing gyakorlati alkalmazására08:47 - Az ajánlások pszichológiája és működése13:05 - Az ajánlások gyűjtése és forrásai16:44 - Az ajánlások bekérése fizikai és online üzletekben19:13 - Az ajánlások felhasználása és megjelenítése23:58 - Valódi és aktuális referenciák fontossága26:48 - Az ajánlások gyűjtésének jogi és etikai keretei28:21 - Az ajánlói marketing mérése és optimalizálása29:18 - Összefoglaló tanácsok az ajánlói marketinghez30:58 - Zárszó és felhívás a további kapcsolattartásra---------------------------------------------------------------------Itt találsz meg minket:WEBOLDAL: https://marketingmsc.hu/FACEBOOK: https://www.facebook.com/chiromarketinghuINSTAGRAM: https://www.instagram.com/chiro_marketing/LINKEDIN: https://www.linkedin.com/company/chiro-marketing-kft-/SPOTIFY: https://open.spotify.com/show/2r7mP0fiXnRNhkR08WEnb4APPLE PODCASTS: https://podcasts.apple.com/us/podcast/marketing-msc-podcast-matyk%C3%B3-no%C3%A9mivel/id1647972902#MarketingMSc #MarketingMScPodcast #marketingpodcast #KKVMarketing
🤖 Mindenki az AI-ról beszél és a promptolást tanítja, de ki meséli el őszintén, hogy valójában hogyan használja a saját cégében? Ebben az epizódban végre konkrét tapasztalatokat és valódi gyakorlati példákat kapsz! Matykó Noémi, a Chiro Marketing ügyvezetője részletesen bemutatja, milyen szerepet kap a mesterséges intelligencia a Chiro ügynökségben, hogyan módosítja a munkaszervezést, mire NEM használják, milyen hibákba futottak bele, és hogyan értek el mára akár 40-50%-os hatékonyságnövekedést. 🎯 Az adásból megtudhatod, hogy valóban elveszi-e a marketingesek munkáját az AI, vagy inkább értékesebb, magasabb értékű feladatokra szabadítja fel az időt. Noémi konkrét példákkal mutatja be, hogyan lett gyorsabb a szövegírás, a kutatómunka, a PPC kampányok tervezése és optimalizálása, vagy éppen a videókészítés.Tartalom:00:00 - Bevezetés az AI használatába a marketingben00:58 - Az AI körüli szakmai diskurzus és dilemmák03:29 - Az AI hatása a marketingesek munkájára04:47 - Az AI alkalmazási területei és korlátai a marketingben06:03 - A mesterséges intelligencia eszközök használata a kilómarketingnél08:54 - AI használata szövegírásban és kutatómunkában11:33 - Minőség és mennyiség kérdése az AI által készített tartalmaknál14:21 - AI alkalmazása PPC kampányokban és optimalizálásban17:26 - A mesterséges intelligencia kötelező használata és belső szabályozása18:48 - Az AI használatának üzleti és hatékonysági előnyei20:15 - Az AI használatával kapcsolatos félelmek és kihívások a csapatban22:08 - Belső képzések és szabályzat az AI használatára24:13 - Minőségbiztosítás és felelősség az AI által készített anyagoknál28:05 - Gyakori hibák és problémák az AI használatában30:51 - AI használat a toborzásban és annak problémái32:48 - Összegzés és tanulságok az AI használatáról34:10 - Tanulás, képzés és tudásmegosztás az AI használatában36:44 - Az AI folyamatos tesztelése és etikus használata37:21 - Zárszó---------------------------------------------------------------------Itt találsz meg minket:WEBOLDAL: https://marketingmsc.hu/FACEBOOK: https://www.facebook.com/chiromarketinghuINSTAGRAM: https://www.instagram.com/chiro_marketing/LINKEDIN: https://www.linkedin.com/company/chiro-marketing-kft-/SPOTIFY: https://open.spotify.com/show/2r7mP0fiXnRNhkR08WEnb4APPLE PODCASTS: https://podcasts.apple.com/us/podcast/marketing-msc-podcast-matyk%C3%B3-no%C3%A9mivel/id1647972902#MarketingMSc #KKVMarketing #marketingpodcast #MarketingMScPodcast #AI #chatgpt
⚙️ Ismerős a káosz, amikor a céges feladatok táblázatok, listák, visszakereshetetlen emailek és ezer más rendszer között kallódnak el? Mi lenne, ha mindent egyetlen, automatizált és átlátható rendszerből irányíthatnál, amivel időt, pénzt és rengeteg fejfájást spórolhatsz meg?Ebben az epizódban Hajnal Ádám, az Alias Innovations ügyvezetője mesél arról, hogyan segít hazai KKV-knak átlátható, hatékony rendszereket építeni - például akár Clickup alapon.🎙️ Matykó Noémi, a Chiro Marketing ügyvezetője saját cégük digitalizációs átalakulásán keresztül mutatja be, milyen kihívásokkal szembesül egy vállalkozás, amikor a káoszból rendet akar teremteni. A beszélgetésből kiderül, hogyan lehet 6-8 különböző rendszerből egyetlen központi platformot létrehozni, amely a HR-től a pénzügyeken át a projektmenedzsmentig mindent lefed.Hajnal Ádám elérhető LinkedIn-en: https://www.linkedin.com/in/adamhajnal/Az Alias Innovations weboldala: https://aliasinnov.com/hu---------------------------------------------------------------------Itt találsz meg minket:WEBOLDAL: https://marketingmsc.hu/FACEBOOK: https://www.facebook.com/chiromarketinghuINSTAGRAM: https://www.instagram.com/chiro_marketing/LINKEDIN: https://www.linkedin.com/company/chiro-marketing-kft-/SPOTIFY: https://open.spotify.com/show/2r7mP0fiXnRNhkR08WEnb4APPLE PODCASTS: https://podcasts.apple.com/us/podcast/marketing-msc-podcast-matyk%C3%B3-no%C3%A9mivel/id1647972902#MarketingMSc #MarketingMScPodcast #marketingpodcast #KKVMarketing #ClickUp #digitalizáció #automatizáció
🎯 Válság idején a marketingstratégia döntően befolyásolhatja vállalkozásod sikerét vagy bukását. Ebben az epizódban Mándó Milán, a Minner alapítója részletesen bemutatja, hogyan teremts egyensúlyt a márkaépítés és a peformance marketinged között, hogy ne csak túlélj, de növekedj is!🎙️ Matykó Noémi, a Chiro Marketing ügyvezetője beszélget a Minner alapítójával arról is, hogy sok magyar KKV a válságos időszakokban ösztönösen visszavágja a marketingköltségeket. Pedig ilyenkor dől el igazán, ki tud megerősödni a piacon. Milán saját ügynökségi tapasztalatai és több száz hazai vállalkozással végzett munka alapján mutatja meg, miért veszélyes kizárólag rövid távú, azonnali eredményt hozó kampányokra építeni, és hogyan lehet hosszú távon is stabil, válságálló céget építeni.A beszélgetésből kiderül, hogy a magyar KKV-k többsége még mindig csak egyedi performance kampányokban gondolkodik, miközben a márkaépítés az, ami csökkenti az árérzékenységet, növeli a lojalitást és az ajánlások számát. Milán konkrét példákkal mutatja be, hogyan lehet egyszerű, de hatékony vizuális és tartalmi eszközökkel márkát építeni, és miért érdemes már az elején tudatosan kialakítani a brand narratíváját.Ha szeretnél inspirációt, gyakorlati példákat és valódi stratégiákat hallani, tarts velünk!Mándó Milánt a https://minner.hu/ oldalon éred el.---------------------------------------------------------------------Itt találsz meg minket:WEBOLDAL: https://marketingmsc.hu/FACEBOOK: https://www.facebook.com/chiromarketinghuINSTAGRAM: https://www.instagram.com/chiro_marketing/LINKEDIN: https://www.linkedin.com/company/chiro-marketing-kft-/SPOTIFY: https://open.spotify.com/show/2r7mP0fiXnRNhkR08WEnb4APPLE PODCASTS: https://podcasts.apple.com/us/podcast/marketing-msc-podcast-matyk%C3%B3-no%C3%A9mivel/id1647972902#MarketingMSc #MarketingMScPodcast #marketingpodcast #KKVMarketing #Válságkezelés #Márkaépítés #Minner
Ebben a különleges epizódban a megszokott marketingtémák helyett egy személyesebb utazásra hívunk: a műsorvezető, Matykó Noémi, a Chiro Marketing alapítója és ügyvezetője, most egy másik saját szerelemprojektjét, a Paradise Projectet mutatja be.
💫 Mi is az a Paradise Project?
Egyszerre önismereti kaland, közösségi élmény és üzleti inspiráció! Kifejezetten vállalkozóknak, szabadúszóknak, kreatív gondolkodóknak szól ez az utazás, no meg minden nyitott szemléletű embernek, aki nem csak kikapcsolódni szeretne, hanem feltöltődni tudásban és kapcsolatokban is.
🌍 A 2025-ös úti célok:
📍 szeptemberben Sri Lanka https://bit.ly/4mxrJq8📍 novemberben a Maldív szigetek https://bit.ly/3YX3h7K
💼 Miért különleges a Paradise Project egy vállalkozónak?
– Mert valódi üzleti tanácsadást kapsz a helyszínen, fókuszáltan a te témáidra szabva– Mert inspiráló emberekkel utazol együtt, akik ötleteikkel és nézőpontjaikkal segíthetnek új utakra lépni– Mert végre kiszakadhatsz a hétköznapi pörgésből, de nem veszted el az irányt: gondolkodhatsz a cégedről, magadról, a következő lépésről– Mert nem kell semmit bizonyítanod, csak jelen lenni, kérdezni, kapcsolódni
💬 Írd meg kommentben, te melyik utazáson vennél részt – Sri Lankán vagy a Maldív szigeteken?
📩 Ha kérdésed van, szívesen válaszolunk, vagy jelentkezz közvetlenül a weboldalon! Itt találsz meg minket:WEBOLDAL: https://marketingmsc.hu/FACEBOOK: https://www.facebook.com/chiromarketinghuINSTAGRAM: https://www.instagram.com/chiro_marketing/LINKEDIN: https://www.linkedin.com/company/chiro-marketing-kft-/SPOTIFY: https://open.spotify.com/show/2r7mP0fiXnRNhkR08WEnb4APPLE PODCASTS: https://podcasts.apple.com/us/podcast/marketing-msc-podcast-matyk%C3%B3-no%C3%A9mivel/id1647972902
#MarketingMSc #MarketingMScPodcast #marketingpodcast #marketingszótár #marketingdefiníciók #onlinemarketing #ChiroMarketing #onlinemarketingügynökség #paradiseprojekt #srilanka #maldivszigetek
A marketing szövegírás sokak számára rejtélyes terület. Hiszen kreatív, mégis strukturált, egyszerre pszichológia, nyelvészet és értékesítés. De mitől lesz igazán jó egy marketing vagy reklámszöveg? Hogyan ragadja meg az olvasót már az első másodpercben, és miként képes elérni, hogy kattintson, vásároljon vagy legalább emlékezzen rá?
🎙️ Ebben az epizódban Matykó Noémi, a Chiro Marketing ügyvezetője Vavrek Balázzsal, az egyik legismertebb magyar reklámszövegíróval beszélget arról, mi teszi hatékonnyá a szövegírást a mai marketingben. Szóba kerül, hogyan lehet belehelyezkedni a célcsoport gondolkodásmódjába, milyen hibákat érdemes elkerülni, és mit tanulhatunk akár egyetlen jól megírt mondatból is.
Balázs őszintén mesél arról, mit jelent számára a jó szöveg, hogyan fejleszthetjük a saját írásainkat, és miért nem ördögtől való, ha inspirálódunk mások munkájából – persze tudatosan és etikusan. Emellett bemutatjuk az AIDA-modellt is, mint a reklámszövegírás egyik legfontosabb struktúráját, amely segít a figyelem felkeltésében és az olvasó elkötelezésében.
Az adás végén három azonnal bevethető tippet is kapsz, amelyeket már most alkalmazhatsz a saját szövegeidben, legyen szó hirdetésekről, hírlevélről, weboldalról vagy social média posztokról.
📲 Ez az epizód kötelező hallgatnivaló mindenkinek, aki fejlődni szeretne a marketing szövegírás területén – legyen kezdő vagy már tapasztalt szakember. Hasznos, inspiráló és gyakorlatias beszélgetés egy olyan szakértőtől, aki nemcsak tanítja, hanem napi szinten műveli is a reklámszövegírást.
Vavrek Balázst a https://vavrekbalazs.hu/ oldalon éred el.
*Ajánlott Szakirodalom:*
- Claude C. Hopkins - Scientific Advertising
- John Caples - Tested advertising methods
- Eugene M. Schwartz - Breakthrough Advertising
- Gary C. Halbert - The Boron Letters
- Drew Eric Whitman - Cashvertising
Az adat a XXI. század valutája, de mennyire vagy felkészült arra, hogy meg is védd? Ebben az epizódban Matykó Noémi, a Chiro Marketing ügyvezetője Béres Pétert, a Sicontact Kft. IT vezetőjét kérdezi ki azokról az adatbiztonsági és adatvédelmi kérdésekről, amelyek minden vállalkozást és marketinges szakembert érintenek – akár tudnak róla, akár nem.
💥 Mire számíthatsz az adásban?- Mik a leggyakoribb IT-biztonsági incidensek, és hogyan bukott már bele ezekbe magyar cég is?- Valóban elegendő, ha csak a nagyvállalatok foglalkoznak adatvédelemmel?- Milyen új fenyegetéseket hoz az AI és az automatizáció kora?- Milyen low-budget megoldásokkal védheti meg magát egy KKV?- Miért nem az IT az egyetlen felelős az adatbiztonságért, és hogyan vonjuk be a munkavállalókat?- Milyen jogi következményei lehetnek az adatvesztésnek?Ha ügyféladatokat kezelsz, kampányokat futtatsz vagy partnerekkel dolgozol, ez az epizód kötelező hallgatnivaló. Ne akkor kezdj el foglalkozni az adatbiztonsággal, amikor már megtörtént a baj!---------------------------------------------------------------------Itt találsz meg minket:WEBOLDAL: https://marketingmsc.hu/FACEBOOK: https://www.facebook.com/chiromarketinghuINSTAGRAM: https://www.instagram.com/chiro_marketing/LINKEDIN: https://www.linkedin.com/company/chiro-marketing-kft-/SPOTIFY: https://open.spotify.com/show/2r7mP0fiXnRNhkR08WEnb4APPLE PODCASTS: https://podcasts.apple.com/us/podcast/marketing-msc-podcast-matyk%C3%B3-no%C3%A9mivel/id1647972902#podcastmarketing #MarketingMScPodcast #marketingpodcast #marketingszótár #marketingdefiníciók #onlinemarketing #ChiroMarketing #marketingesszakszó #marketingkifejezések #onlinemarketingügynökség #marketingkisokos #tanuljmarketinget
Miért nehéz a marketinget delegálni, és hogyan kerülhetjük el a leggyakoribb hibákat? Ha vállalkozást vezetsz, ez a kérdés biztosan megfordult már a fejedben, akár azért, mert már futottál bele kudarcba a marketingdelegálás területén, akár azért, mert mások rossz tapasztalatai miatt te még nem vágtál bele. Matykó Noémi, a Chiro Marketing vezetője ebben az epizódban végigvezet azon a folyamaton, ami a marketing feladatok delegálását mumusból átalakítja a vállalkozás fejlődésének következő lépcsőfokává. Megismerheted a delegálás titkait, és megtudhatod, hogyan oszthatod meg okosan a feladatokat anélkül, hogy elveszítenéd a kontrollt.🔹 Hogyan delegálj marketing feladatokat anélkül, hogy túl sokat veszítenél a stratégiai irányításon? 🔹 Miért olyan nehéz átadni a marketinget másoknak? Miért pazarolsz energiát a mikromenedzselésre? 🔹 Mit delegálj, és mi az, amit kizárólag neked kell irányítanod? 🔹 Hogyan építhetsz valódi partnerséget az ügynökségekkel, hogy közösen érjetek el jó eredményeket?Tarts velünk, és tudd meg, hogyan válhatsz sikeres marketingdelegáló vezetővé, aki képes fejlődést és eredményeket elérni anélkül, hogy minden egyes részletet saját kezébe venne. Az adásban gyakorlati tippeket, valós példákat és hasznos tanácsokat osztunk meg a hatékony delegálásról, amit a mindennapi vezetői munkád során azonnal alkalmazhatsz!
---------------------------------------------------------------------Itt találsz meg minket:WEBOLDAL: https://marketingmsc.hu/FACEBOOK: https://www.facebook.com/chiromarketinghuINSTAGRAM: https://www.instagram.com/chiro_marketing/LINKEDIN: https://www.linkedin.com/company/chiro-marketing-kft-/SPOTIFY: https://open.spotify.com/show/2r7mP0fiXnRNhkR08WEnb4APPLE PODCASTS: https://podcasts.apple.com/us/podcast/marketing-msc-podcast-matyk%C3%B3-no%C3%A9mivel/id1647972902
#MarketingMSc #MarketingMScPodcast #marketingpodcast #marketingszótár #marketingdefiníciók #onlinemarketing #ChiroMarketing #marketingesszakszó #marketingkifejezések #onlinemarketingügynökség #marketingkisokos #tanuljmarketinget #delegálás