Gamernőnapinak nevezhető témával, sokat elmélkedve és picit tippelgetve, a szent kockulás szellemében született meg március 8-ai adásunk, melyben a masszív “gamerkedés” lesz a téma, hiszen friss és ropogós, felhőalapú szolgáltatások érkeztek és érkeznek hamarosan. Éppúgy foglalkoztunk a cloud alapú szolgáltatásokkal, mint a hardveres megoldásokkal (a konzol és a gamer PC szegmens) plusz az egyik legbrutálisabb gamer notebook is tiszteletét tette nálunk, ami valaha tesztpadunkon járt.
Ritkán készítünk tematikus adásokat, de a mostani, szám szerint 25. részben azon ellenállhatatlan késztetésünknek engedtünk, hogy végig vegyük, honnan is indult és hol tart most a cloud gaming technológia. Mi történt az elmúlt 17 évben mióta erről először hallhattunk? Mit ígér nekünk a Microsoft és a Google? Mit tudott letenni az eddig szép csendben tesztelgető, majd ugyanilyen csendes starttal nyitó Nvidia? Miért van olyan nagy csöndben a Sony, aki korábban már mindenki más előtt vastagon bevásárolta magukát ebbe a szegmensbe?
Az időnk nagy részében ezeket a kérdéseket járjuk körbe és ezzel együtt óhatatlan, hogy kicsit kitekintsünk a múltba és arra is, hogy a sokak által legígéretesebbnek tartott GeForce Now szolgáltatásból hogyan és miért hátráltak ki a legnagyobb jétékkiadók közül páran, valamint arról is szó lesz, hogy hogyan is képzeljük el a cloud gaming éskicsit a hardveres gamer megoldsok jövőjét.
Amíg viszont nincs mindenkinek gigabites hálózaton dübörgő, minden igényt kielégítő előfizetése, addig biztos, hogy szükség lesz a konzolokra és gamer PC-kre, s ha már itt járunk, megvendégeltük az Acer egyik legerősebb hordozható gamer gépét - melyre direkt nem hivatkozunk laptopként - az asztali hardvert kínáló Predator Helios 700-at, ami ugyanis minden, csak nem egy ölbe helyezendő kompakt masina.
Köszönjük a Rode Magyarországnak, hogy biztosítja a kiváló mikrofonokat a számunkra!