A Nubank lett a legértékesebb tőzsdei fintech cég, a Revolut rekordot ért el, Messi pedig kétes kriptót népszerűsít az Instagramon. A TrendFM-en hallható Fintech Világa legújabb adásában Érczfalvi András műsorvezető és Suppan Márton, a Peak alapítója az elmúlt hetek fintech-érdekességeit foglalták össze.
A Nubank, brazíliai neobank történetét már szinte a kezdetek óta nyomon követjük a fintech.hu-n. Brazíliában a Nubank alapításakor (2013) 35 százalék körüli volt a bankszámlával nem rendelkező felnőttek aránya. Mára ez az szám lecsökkent 16 százalékra, amely részben a neobanknak is köszönhető - már 100 millió ügyféllel büszkélkedik a latin-amerikai régióban.
Ezzel párhuzamosan a brazil fintech bevételei és nyeresége is folyamatosan növekszik. A növekedést a befektetők is nagyra értékelik, a Nubank piaci értéke ugyanis elérte a 63,9 milliárd dollár volt (07.15), megelőzve a PayPal-t (63,01 milliárd dollár).
A PayPal számai ennek ellenére egyébként jobbak:
Az amerikai fintech pénzügyi mutatói általánosságban jobbak, viszont arányaikban megegyeznek. Ezzel szemben a Nubank azonban rendkívül magas növekedést mutat. A brazil fintech 79 százalékos bevételnövekedést könyvelt el az előző év azonos időszakához képest (2024 Q1 vs 2023 Q1).
A neobankok sorra halmozzák a kiemelkedő eredményeket az utóbbi hónapokban. Nemrégiben a Revolut is közzétette a tavalyi évre vonatkozó eredményeit. A jelentésből kiderült, hogy a Magyarországon is népszerű neobank árbevétele 95 százalékkal növekedett 2023-ban 2022-höz képest. Ezzel a neobank árbevétele elérte a 2,2 milliárd dollárt.
A vállalat bevételeinek növekedése a teljes cég értékét is növelik, és hírek szerint Nik Storonsky, a Revolut társalapítója és vezérigazgatója kapitalizálna a részesedésén. A vezérigazgató a Revolutban való tulajdonának egy részén tervez továbbadni.
A Fintech Világa legújabb adásában emellett szó esik arról is, hogy a fiatalok globális szinten nem rendelkeznek megfelelő pénzügyi ismeretekkel, és Messi kétes kriptovaluta népszerűsítéséről is.