A stratégiaalkotás az élet számos területén megjelenik, a háborúktól a politikán át egészen a sportokig. Ugyanúgy a fintech világában is fontos szerepet tölt be. A TrendFM-en hallható Fintech Világa legújabb adásában Érczfalvi András műsorvezető Qayum Dánielt és Vargha Dánielt, a Peak tanácsadóit látja vendégül.
A „stratégia” kifejezés a görög „strategos” szóból származik, amely „hadvezéri képességet” vagy a hadsereg vezetésének művészetét jelenti. Történelmileg a stratégia a katonai műveletekkel és a nagyszabású harcok tervezésével és irányításával volt kapcsolatos.
Idővel a fogalom fejlődött és kibővült, hogy különböző területekre, például az üzleti életre, a politikára és a sportra is kiterjedjen. Modern értelemben a stratégia olyan magas szintű tervre utal, amelyet a hosszú távú célok és célkitűzések elérésére terveztek az erőforrások hatékony elosztása és a komplex környezetben való navigálás révén.
Az üzleti világban is meghatározó szerepe van a stratégiának, amely nélkül ritkán érnek el sikeretek vállalatok. A Monese, brit fintech pár éve meglepő stratégiai döntést hozott. A vállalat digitális banki szolgáltatásokat nyújt egy mobilappon keresztül, elsősorban külföldi vendégmunkásoknak. A vállalat 2 millió ügyféllel büszkélkedhet, és több száz millió tőkét vonzott külső befektetőktől.
Ennek ellenére friss hírek szerint a Monese kettéválhat: a vállalat mobilbanki szolgáltatási üzletága és a platform üzletága alakíthat külön cégeket. A Monese már 2021-ben állt neki a fizetési infrastruktúra platformjának létrehozásához a Mastercard és a Thought Machine segítségével. A kettéválás oka minden bizonnyal a vállalat veszteségeinek folyamatos növekedése.
Még nem egyértelmű, hogy a Monese az előbbi stratégiát fogja-e alkalmazni a veszteségek mérséklésére. Mindenesetre bármilyen lépést hoznak, a döntésük várhatóan az alábbi öt stratégiai irány mentén fog elhelyezkedni:
A Fintech Világa legújabb adásában a felsorolt stratégiai megközelítéseket járjuk körbe, többek között.