Erősödik a hazai bankok digitális fejlettsége, és már több, mint 170 Fintech cég van Magyarországon - Fintech Jelentést adott ki az MNB. A TrendFM-en hallható Fintech Világa legújabb adásában Suppan Márton, a Peak alapítója és Érczfalvi András műsorvezető Szombati Anikót, az MNB Digitálizációs Ügyvezető Igazgatóját látták vendégül.
Nemzetközi szinten folytatódott a digitális pénzügyi megoldások terjedése. Az egyes korosztályok közötti eltérő ügyféligényekhez azonban alkalmazkodniuk kell a pénzügyi szolgáltatóknaknak. Míg a fiatalok az online csatornákat preferálják egyre inkább, az idősebb korosztály továbbra is gyakran a fizikai ügyintézést részesíti előnyben. Így, a Jelentés egyik fő üzenete, hogy a pénzintézeteknek a fizikai és online csatornák párhuzamos és egyben kényelmes igénybevételének biztosítására érdemes törekedniük.
Ugyanakkor a hazai bankok digitális fejlettsége továbbra is erősödik. A banki fejlesztések hatására bővülnek a teljeskörűen digitalizált termékkörök, ahol nemcsak az ügyfelek találkozhatnak digitális felületekkel, de maga a banki belső folyamat is teljesen digitális.
Az MNB negyedik alkalommal tette közzé FinTech és Digitalizációs Jelentés című kiadványát júliusban. A kiadvány éves rendszerességgel tekinti át és elemzi a pénzügyi rendszer működésében és fejlődésében egyre meghatározóbb digitális és innovatív megoldásokat, valamint az ezeket támogató fejlett technológiákat. Összefoglalóan, a Jelentés a pénzügyi digitalizációs folyamatok nemzetközi és hazai trendjeit foglalja össze.
A Nemzeti Bank idén már kiadta emellett a Fizetési Rendszer Jelentést, valamint nemrégiben az éves Pénzforgalmi Jelentést is.
Már több, mint 170 FinTech tevékenységgel foglalkozó, aktívan működő vállalat van Magyarországon. A hazai FinTech cégek között meghatározó szerepet töltenek be a mikro- és kisvállalatok. Többségük az elmúlt években nyereségesen tudott működni a pandémia keltette gazdasági bizonytalanságok ellenére is.
Nem csak nyereségesen működnek, rekordokat is döntenek a hazai fintech cégek. Még tavaly áprilisban vont be történelmi méretű befektetést a csalásmegelőzésre szakosodott SEON. A magyar fintech startup 94 millió dollárt vont be Series B forduló során. A Deloitte felmérése akkoriban a leggyorsabban növekvő csalásmegelőző vállalatává nevezte meg a SEON-t.
Emellett a PastPay, magyar BNPL szolgáltató szintén nemzetközi sikereket ér el. A régióban már számos országban integrálta szolgáltatásait számos webáruházba. A magyar fintech a B2B e-kereskedelmet támogatja, és lehetővé teszi vállalatok számára, hogy 15 és 90 nap közötti időszakra halasszák el a fizetéseket.