Keresés Jelentkezés Digitális innovációnk Mi a podcast.hu?
Vissza

Mi irányítja a fogyasztói döntéseket?

Vissza

Mi irányítja a fogyasztói döntéseket?

Jun 19. | 16 perc

Fintech Világa

Üzlet Hírek Üzleti hírek Technológia
00:00:00
/
00:16:53

Az emberek napi szinten átlagosan 35 ezer döntést hoznak, aminek 90 százaléka tudat alatt történik. A digitalizációval és a kiváló ügyfélélmény biztosításának növekvő fontosságával megjelent az igény a döntések mögötti ráció kutatására. A TrendFM-en hallható Fintech Világa legújabb adásában Suppan Márton, a Peak alapítója és Érczfalvi András műsorvezető Nyvelt Annát, a BeHive Consulting társalapítóját látják vendégül, hogy megismerjük a viselkedéstudomány jelentőségét, és aktuális felhasználását a fintech szektorban.

A viselkedéstudomány betekintést nyújt abba, hogy az emberek fogyasztói szokásait milyen döntések határozzák meg, és a döntések mögött milyen megfontolások történnek. A döntések elemzése a pénzügyi ágazatban is kiemelt szerepet játszhat. A viselkedéstudománnyal többek között elemezhetők a költési, megtakarítási és befektetési szokások. Ezeknek az értelmezése segítheti a termékek és szolgáltatások kifinomult tervezését a felhasználói viselkedéssel összhangban. Ez kifejezetten fontos a fintech vállalatoknál, akik egyszerű, ügyfélcentrikus és személyre szabott értékajánlattal különböztetik meg magukat a hagyományos szereplőktől.

Emellett a viselkedés elemzés segít fintech vállalatoknak egy jobb szolgáltatás- és termékpaletta összeállításában. Jelenleg sok fintech küzd azzal a problémával, hogy kevés ügyfelük vesz igénybe prémium, fizetős szolgáltatásokat. Ezáltal sok vállalat küzd alacsony nyereségességgel. A fogyasztói szokások mélyebb megértése segít a megfelelő szolgáltatási értékajánlat összeállításában, beleértve a szolgáltatás csomagot, célpiacot és árazási stratégiát.

Budapesten már kutatják

A BeHive Consulting egy Budapesten alapított viselkedéstudományi tanácsadó cég, amely a legmodernebb viselkedéstudományi megközelítéseket és kutatásokat nyújtja szervezeteknek világszerte. Céljuk, hogy a holisztikus problémamegoldást a tudományos precizitással ötvözve, alkalmazott szemlélettel és viselkedésalapú tervezéssel a döntéshozókat és a szervezeteket kiszámíthatóbb, versenyképesebb és emberközpontúbb eredményekhez vezesse.

 

Tovább a podcast oldalára