A TikTok algoritmusa rövid idő alatt is jelentős elérést tesz lehetővé a tartalomgyártók számára. Futótűzként terjednek a platformon a népszerű pénzügyi és befektetési tanácsok is. A hitelességet és a szakmai megalapozottságot azonban senki sem ellenőrzi. A Trend FM-en futó Fintech Világa legújabb adásában Suppan Márton, a Peak alapítója és Érczfalvi András műsorvezető Bátorfi Botond fintech szakértővel beszélgettek a FinTok jelenségről. A műsor elején szó esett a nehézségekkel küzdő Klarna stratégiájáról és a platform új funkcióiról is.
Nem szabad lebecsülni a közösség média erejét: 2021-ben például Reddit közösségek korbácsolták fel a számukra nosztalgikus értékű részvények árát. Az Instagram influenszerei és hírességei pedig fizetett hirdetéseikben vesznek rá tömegeket a kriptovásárlásra.
Egy kutatás szerint a 18–30 év közötti amerikai fiatalok több mint harmada alkalmazott már a TikTokon kapott pénzügyi tanácsokat, míg képzett pénzügyi tanácsadóhoz csak 24 százalékuk fordult. Ez a korosztály tehát már jobban bízik a pénzügyi influenszerekben, mint az akkreditált szakemberek véleményében. És bár a legnépszerűbb pénzügyi tartalmak többsége korrekt színvonalú, egy szinttel lejjebb már rengeteg a problémás kontent. Ezek gyakran fals információkat vagy egyenesen konspirációs teóriákat terjesztenek. Az hasznos lehet, hogy a pénzügyektől eddig elzárkózó fiatalok érdeklődnek a téma iránt és megteszik a személyes pénzügyeik kezelésének első lépéseit. Könnyű azonban olyan tanácsba futni, aminek kockázatait fel sem tudják mérni a tájékozatlanabb felhasználók.
A Fintech Világa legújabb adásában a Peak szakértői a Klarna épülő fizetési és vásárlási ökoszisztémájáról és felvásárlási stratégiájáról is beszélgettek. A közeljövő kérdése, hogy a fintech képes lesz kilábalni a BNPL szektort is sújtó gazdasági nehézségekből.